Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13541 til 13560 af 17507
-
Bestem koncentration af farvestof efter fortyndning.
ForumindlægHej Jeg er har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skulle lave en opløsning af et farvestof og efterfølgende fortynde det. Jeg ved at koncentrationen af opløsningen jeg lavede var 40mg/l. Jeg tilbage i en 250ml kolbe 50ml af den favrige opløsningen og fortyndet det med 200 ml vand. Jeg ved nu de... -
Avanceret lineær algebra opgave
ForumindlægHej derude, jeg har en opgave, som jeg kæmper med. Jeg har selv lavet et forsøg, men er ikke overbevist hvis det er rigtigt. Jeg håber, at nogen vil kigge på det, og fortælle mig om opgaven er rigtigt eller ej. Opgaven er ikke inden for Lineær Algebra fag, men i et andet fag, som jeg nævner de... -
Funktionstype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med enzymet katalase, hvor jeg måler vægten af enzymet blandet med forskellige substratkoncentrationer. Jeg skal så afbilde massen som funktion af tiden for hvert delforsøg, der er ikke oplyst hvilken type funktion det er og er lidt på herrensmark, hvis der nogle der kunne... -
VIGTIG! Afstemning af ufuldstændig reaktion
ForumindlægHej! Er der nogle som kan hjælpe mig med at afstemme denne reaktion som er ufuldstændig? Ved ikke lige helt hvordan man regner den ud :) C8H18 + O2 → CO2 + CO + C + H2O Og et andet spørgsmål, i et forsøg med fyrfads lys. Efter lyset døde i en reagensglas med låg på, hældte vi klakvan... -
sandsynLIGHEDSREGNING OG STATISTIK
ForumindlægFor en bestemt type knæskade har man erfaring for, at 50% af patienterne udvikler komplikationer med bevægelighed i leddet, hvis de ikke opereres. En læge påstår, at langt færre patienter vil opleve komplikationer med en ny lovende operation. I et forsøg modtager 93 patienter den nye operation, ... -
Kolorimetrisk titrering
ForumindlægJeg har lavet en kolorimetrisk titrering af 200 ml 0.1 M HCl med 0.1 M NaOH. Først beregnede jeg volumen af NaOH, jeg forventede at bruge, hvilket jeg fik til 200 ml (0,200*(0.10/0.10) = 0.200 L), men mit praktiske volume jeg fik ved farveskift var hhv. 20 og 30 ml. Er der nogen der har en ide om... -
titrering
ForumindlægHej! Jeg har lavet forsøg med titrering af phosphorsyre. Jeg har en opgave med at jeg skal først aflæse og så beregne pH i ækvavilentspunkterne Jeg har prøvet at beregne pH i 1. ækvavilentspunkt, men jeg har fået det til noget helt andet en jeg har aflæst det til. Første ækvavilentspunkt har j... -
Hjælp til mængdeberegning
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og har brug for hjælp til at kunne lave en mængdeberegning færdig. Jeg har vedhæftet skemaet som billede og er lidt gået i stå. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gå videre med det. Min lærer sagde at forholdet var 1:1. Håber der er nogle der kan hjælpe, tak. :) Ps: Stofm... -
SOS SJOVE MATEMATIK OPGAVER
Forumindlæg! SOS ! Hej allesammen. Jeg er i gang med en slags 'prøve', hvor jeg skal svare på 4 sjove matematikopgaver. Jeg har svaret på den sidste som burde være 43, men de andre siger mig ingenting. Jeg vil værdsætte alt hjælp !!! Venlig hilsen en dummerjan Opgave 1 Hvem får kruset sidst? Fores... -
Wordmat funktions problemer
ForumindlægHej herinde. Mit wordmat driller mig. I ligningsfeltet (Alt+M) vil den ikke lave nedskænket skrift (K_M) eller potens (delta^2) - (Kan gøre det med 1 tegn, hvis man trykker enter.) Ligledels vil den ikke opstille brøkker når jeg anvender / og så mellemrum og her fungere enter løsningen heller... -
Kasse med figur
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at forstå denne opgave. Indtil videre har jeg ikke kunne forstå formuleringen i a) delen. (dog har forsøgt se -min løsning) b delen har jeg lavet nogen generelle antagelser, men jeg forstår ikke hvor hverken 12 eller 6 kommer fra. c) der har jeg diffentiet formel... -
DATABOG fysik/kemi
ForumindlægGlemte den blå bibel (nogen will be ofended .-.) på skolen i fredags efter terminsprøve. Jeg sidder nu og forsøger at beregne standardentalpi og standardentropi for en rekation, hvor jeg skal benytte de tabelværdier jeg kan slå op i databog. Ikke skidde smart når man ikke lige har bogen. Det ikk... -
Hvor mange gram fluor (F) er nødvendigt fir at producere 20gram FeF3 i den viste reaktion 2Fe + 3F2 ----> 2FeF3
ForumindlægHvor mange gram fluor (F) er nødvendigt fir at producere 20gram FeF3 i den viste reaktion 2Fe + 3F2 ----> 2FeF3 En, der kan hjælpe? Jeg er med på, at det "bare" er mængdeberegning, men jeg kan ikke komme frem til svaret på 10,1 ... :( Jeg har prøvet mig frem, og da fik jeg 18,9*1,... -
Hjælp til Nspire hvad gør jeg forkert
ForumindlægHejsa. Har problemer med nedenstående opgave/Nspire. En bestemt beholder der er fyldt med en væske har en aftapningshane i bunden. I en model kan væskehøjden i beholderen beskrives ved Hvor h(t) betegner væskehøjden (målt i cm) til tidspunktet t (målt i sekunder erfter åbning af hanen). Til... -
Fysik - afbillede grafisk
ForumindlægHej jeg skal snart til eksammen i NV og skal tale om forsøg vi har lavet i både biologi og fysik, men jeg er bange for at blive spørgt om hvad at afbillede grafisk betyder da jeg ikke helt forstår hvad det betyder. Opgaven er: - Lav en graf i Excel hvor du langs y-aksen afsætter massen i gram... -
Vands blandingstemperatur
ForumindlægJeg har lavet en rapport med vands blandingstemperatur, hvor vi skulle opstille en hypotese og derefter udføre selve forsøget. Vi skulle måle massen af noget varmt og noget koldt vand, og derefter skulle vi måle temperaturen før og efter, at vi blandede de to væsker sammen. Dog skulle vi også kom... -
Opgaver til kemi rapport
ForumindlægLav en graf med v som funktion af [S2O3^(2-)] grafen har jeg lavet, som ligger i udklip - Kan man angive en reaktionsorden mht [[S2O3^(2-)] (hvilken?) Er der en tilsvarende sammenhæng mellem hastigheden og [H3O^"+]; hvilke forsøg skal man her sammenligne? (Note: her behøver du ikke lave e... -
Stamfunktion til f(x)=2√x-2/3x
ForumindlægHej, jeg har fået stillet følgende opgave, se vedhæftet. Men når jeg prøver at vise det ved at differentiere F(x) får jeg ikke f(x). Jeg får: F'(x)=4/6*√x-2/3x Når jeg så omvendt forsøger at integrere f(x), får jeg F(x)=4/3x(√x)^3-1/3x^2. Det er lidt tættere på, men jeg ved stadi... -
Reaktionsteknik
ForumindlægI en reaktion reagere A med B og danner Produktet C. Ved fordobling af koncentrationen af A fordobles hastigheden ligeledes. Ved ændring af koncentrationen af B er reaktionshastigheden uændret. a) Opskriv hastighedsudtrykket for reaktionen b) Hvilken orden har reaktionen? Det samme forsøg udf... -
oxiderende egenskaber
ForumindlægHej jeg skal opløse 10-20 mg analyse i få dråber saltsyre (4 M), og derefter 1 dråber kaliumiodid (0,1 M) og 5 dråber dodecan. Og så skal jeg omryste opløsning, og hvis den organiske fase farves violet, er analysen oxiderende. Mit spørgesmål er hvordan kan jeg opskrive en reaktionskema for det,...
