Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 13561 til 13580 af 34041
-
Hvilke bøger kan i anbefale til at ruste mig bedre til eksamen?
ForumindlægJeg skal til sommer til eksamen i Mat A både mundtlig og skriftlig. Men jeg er kommet lidt bagud og har ikke fået særlig meget ud af det første halvår af Mat A. Jeg leder derfor efter nogle anbefalinger af Matematik bøger som kan hjælpe mig med at indhente det jeg har misset. Mit alternativ er no... -
Trianguleringsmetoden?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen og pga. at jeg ikke har haft matematik på b-niveau, hele tiden er jeg ret lost i landmåling og korttegning. Jeg har læst op på disse to ting, men i mit eksamensspørgsmål står der at jeg skal give et eksempel på beregninger i forbindelse med trianguleringsmetoden. Er d... -
"Lay-out" i en opgave
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er ved at skrive en matematik opgave ind, og er i tvivl om hvornår man enten bruger = eller <=>? Eks. 2=-0,8·5+b = b=2-(-0,8)·5 = eller 2=-0,8·5+b <=> b=2-(-0,8)·5 <=> ...eller er det "bare" en smagssag? Mvh og tak -
Søger privatlærer til mat b fra randers omegn
ForumindlægHej jeg er en dreng på 22 og søger en person med god forståelse for Matematik B niv. til at hjælpe mig med at gøre mig eksamensklar til vinter. Jeg har selv læst det i noget tid nu, men vil gerne føle mig sikker. Jeg bor i randers og der vil selfølgelig være løn efter aftale. -
SRP. "faglig relevant"
ForumindlægHej jeg skal op i min SRP i overmorgen, et af de punkter jeg skal besvare er hvorfor min opgave er faglig relevant. Er det m.h.t nutiden, eller hvorfor det er relevant at lære om det. Har skrevet i matematik og Hitorie om den Spanske Syge. Syntes det er et "ligegyldigt" emne, så forstår... -
Konklusion til SRP (Hurtig svar tak!)
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og kæmper med min konklusion til SRP. Er der nogle gode råd til at gøre den lidt "farverig"? Må man gerne have spørgsmål med i den? på forhånd tak :) -
kant længde og masse
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til opgave b), mon ikke der er en sød sjæl som kan hjælpe :) -
stokastisk variabel
Forumindlæghej jeg sidder og læser til mundtlig metematik og kigger nu på stokastisk variabel, middelværdi og spredning og binomialfordeling. jeg kan ikke huske at vi har haft om det i klassen, jeg kan kun huske noget om stikprøver. i min bog og på nettet er stokastisk variabel forklaret med et terning ekse... -
Statistik
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opgave. Hvordan tegner jeg et histogram og en sumkurve? Og finder ud af hvad b er? -
Biokemi vs. Molekylær Biomedicin
ForumindlægHej all! Jeg er ny her, og undskylder at jeg skriver om uddannelser der måske er lidt ved siden af emnet herinde. Jeg kunne godt tænke mig at høre om forskellen på biokemi og molekylær biomedicin. Jeg har prøvet at ringe til KU, men der skal jeg ringe mellem 10:00 og 10:01, og der er kun åbent én... -
Erfaringer med/viden om datalogi??
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som pt går på STX, som har et meget stort ønske om at studere datalogi. Jeg har ret specifikke drømme for min fremtid, og de kan kun (måske og på andre måder, men i hvert fald nemmest) ved at blive datalog. Mit spørgsmål ligger i, om studiet er meget svært? Jeg har en god... -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
Hjælp fsa december 2012
ForumindlægHej er der nogen der har været oppe til prøven? Det haster virkelig jeg har brug for oplysninger om matematik og dansk hjælp hjælp svar hurtigt venligst -
Dumpet mundtligt, hvad gør jeg?
ForumindlægJeg har fået 00 mundtligt på min årskarakter, men er bestået skriftligt. Jeg er helt ude af mig selv og ved ikke hvad jeg skal gøre. Er det sådan at jeg kan tage det om henover en sommerferie, kan jeg supplere det eller? Hvis jeg ikke trækker den mundtlige matematik eksamen, er jeg så virkelig b... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Bestem flyrutens samlede længde.
ForumindlægBestem flyrutens samlede længde. Kangerlussuaq befinder sig i punktet K og Nuuk i punktet N. Den korteste afstand mellem de to byer er vist med rødt og flyrutenKPQN, vist med sort, kan ses tegnet ind på kortet på figur 2. Følgende afstande og vinkler på ruten er givet. Alle afstande er angivet... -
Kan man ændre valgfag i 3g????
ForumindlægJeg har valgt matematik på A niveau og skal have mat på a efter ferien. dog fortryder jeg det og ønsker jeg valgte engelsk a i stedet for mat a. jeg ved godt at man normalt ikke kan ændre valgfag, men i mit tilfælde var mat alligevel ikke et af eksamenerne dem der valgte mat på b niveau skulle op... -
Mat b - statistik eksamen
ForumindlægJeg skal mandag op i mundtlig matematik b og 2/15 spørgsmål er om statistik! Ville høre om der var nogen af jer der ved hvordan man gør når man kommer op i statistik, altså hvordan man skal bruge tavlen, om man skal beregne noget eller om man blot skal stå og forklare en masse og så ellers tegne... -
HASTER..LILLE FYSIK SPM:)
ForumindlægAfbrænding af halm og træ udvikler store mængde CO2. Alligevel plejer man at sige, at både træ og halm er CO2 neutralt, og hermed mener man, at afbrænding ikke bidrager til en forøgelse af CO2 indholdet i atmøsfæreen. Hvordan kan det være? -
Boerkrigen 1899-1902
ForumindlægHey...Nogen der evt. ligger inde med noget information om krigen? På dansk? Jeg har søgt på nettet, men indtil videre har jeg kun fundet information på engelsk.På forhånd tak...
