Matematik

Dumpet mundtligt, hvad gør jeg?

10. maj 2017 af sara312 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har fået 00 mundtligt på min årskarakter, men er bestået skriftligt. Jeg er helt ude af mig selv og ved ikke hvad jeg skal gøre. Er det sådan at jeg kan tage det om henover en sommerferie, kan jeg supplere det eller?

Hvis jeg ikke trækker den mundtlige matematik eksamen, er jeg så virkelig bare dumpet resten af mit liv??

Ved ikke hvad jeg skal gøre og er tæt på at falde fra hinanden. Håber der er nogen som kan hjælpe mig!
 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (5)

Svar #1
11. maj 2017 af SuneChr

Ved du hvad, - det er ikke en livstruende situation, du er i. Resten af dit liv er jo ikke smadret p.g.a. 00, og du falder heller ikke fra hinanden som atomstøv. Nu taler du med din studievejleder eller en anden, som har med din uddannelse at gøre, og få så smilet frem igen. Der findes mindst en udgang i labyrinten. 


Brugbart svar (3)

Svar #2
12. maj 2017 af Sechi

I forhold til dit gennemsnit er der ikke noget du kan gøre ved dit 00. Hvis du har brug for at have bestået mundtlig matematik i forbindelse med dit videre valg af uddannelse, kan du supplere faget. Dette kommer dog ikke til at ændre på dit gennemsnit. 

Umiddelbart tror jeg ikke at der er andre muligheder, men jeg synes du skal prøve at snakke med din studivejleder om det. Men hey, det er ikke jordens undergang. Det er selvfølgelig møg ærgeligt med en dumpekarakter, men du har jo trods alt bestået skriftlig matematik, og måske kommer du til eksamen i det og kan hæve din karakter der. Et enkelt 00 ødelægger ikke din fremtid. Jeg har selv en ven der dumpede mundtlig matematikeksamen sidste år, og han var selvfølgelig rigtig ked af det, men han kom videre og starter her til sommer på historiestudiet på universitetet. Nu ved jeg ikke om du stræber efter et højt gennemsnit for en særlig uddannelse, - i så fald er det selvfølgelig ærgeligt med 00. Men du har andre muligheder og der findes masser af uddanelser hvor et højt gennemsnit eller en bestået matematikkarakter ikke er nødvendigt. Dertil findes også kvote 2, som måske kan være en mulighed for dig og ellers kan det være at du kan finde en uddannelse der minder meget om den uddannelse du ønsker, men som bare er lidt mindre 'hypet' og dermed har et lavere gennemsnitskrav. Op med humøret - det vigtigste er, at du ikke føler at du som person er dumpet. Det er du ikke og du skal nok klare dig. Der findes altid andre veje at gå.  


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2017 af FransiscoMertens

I forhold til dit gennemsnit er der ikke noget du kan gøre ved dit 00. Hvis du har brug for at have bestået mundtlig matematik i forbindelse med dit videre valg af uddannelse, kan du supplere faget. Dette kommer dog ikke til at ændre på dit gennemsnit. 

Umiddelbart tror jeg ikke at der er andre muligheder, men jeg synes du skal prøve at snakke med din studivejleder om det. Men hey, det er ikke jordens undergang. Det er selvfølgelig møg ærgeligt med en dumpekarakter, men du har jo trods alt bestået skriftlig matematik, og måske kommer du til eksamen i det og kan hæve din karakter der. Et enkelt 00 ødelægger ikke din fremtid. Jeg har selv en ven der dumpede mundtlig matematikeksamen sidste år, og han var selvfølgelig rigtig ked af det, men han kom videre og starter her til sommer på historiestudiet på universitetet. Nu ved jeg ikke om du stræber efter et højt gennemsnit for en særlig uddannelse, - i så fald er det selvfølgelig ærgeligt med 00. Men du har andre muligheder og der findes masser af uddanelser hvor et højt gennemsnit eller en bestået matematikkarakter ikke er nødvendigt. Dertil findes også kvote 2, som måske kan være en mulighed for dig og ellers kan det være at du kan finde en uddannelse der minder meget om den uddannelse du ønsker, men som bare er lidt mindre 'hypet' og dermed har et lavere gennemsnitskrav. Op med humøret - det vigtigste er, at du ikke føler at du som person er dumpet. Det er du ikke og du skal nok klare dig. Der findes altid andre veje at gå.  

Jeg er enig, jeg har en ven, der både dumpede engelsk skr. og mundtligt. Verden gik videre, og han skal snart starte på revisor uddannelse. Du falder ikke sammen - du ka' bare kæmpe i andre fag, hvis du i så fald stræber om et godt gennemsnit. Du har bestået faget, og du kan eventuelt supplere efter gymnasiet (hvis du vil hæve din matematik karakter).


Skriv et svar til: Dumpet mundtligt, hvad gør jeg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.