Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13661 til 13680 af 40685
-
Funktioner
Forumindlæghej :) ville blive meget glad, hvis der var en der kunne hjælpe mig med mine 2 matematik opgaver. :D Opg 1. Udviklingen i verdensrekordeni diskokast kan i perioden 1985-2006 beskrives ved funktionen: L(x) = 0,18x+69, hvor L er kasterekorden i meter, og x er antellet af år efter 1975. Be... -
Hvordan uddanner man sig til præst??
ForumindlægHej. Hvad kræver det, for komme ind på præsteuddannelsen? Har kigget ud igennem, men uden held. På forhånd tak! -
Opgave 2 En funktion f er givet ved f(x)=4·x^3+x^2-8·x-1 Bestem f´(x)
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=4*x^3 +x^2 -8*x -1 Bestem f´(x) -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Schicksal
ForumindlægHejsa. Jeg har skrevet om skæbnen vs. tilfældigheder, og jeg vil håbe at venlig sjæl kan hjælpe mig med bestemmelsen af verballedets placering samt det ubestemte kendeord i visse tilfælde. Und hier ist es: Ich glaube nicht in das Schicksal. Wenn ich an etwas glaube soll, will ich in dem Zufall ... -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
En fukntion f er bestemt ved F(x) = (x3 - 8) *ln x, x >0
ForumindlægEn fukntion f er bestemt ved F(x) = (x3 - 8) *ln x, x >0 A) Løs ligningen f(x) = 0 B) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) Hej allesammen jeg har brug for hjælp til denne opgave, er gået helt i står. Håber nogen kan hjælpe -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
hvem vil se på min problemformulering ?
ForumindlægHej alle Da jeg er igang med min At opgave, i fagene Religion og historie, er mit overemne Pilgrimsfærd til Mekka. jeg har forsøgt at lave et udkast til en problemformulering, men er ikke helt sikker på hvor god den er ,og om kombinationen af fagene er klart. Er der en som gider at se den igennem... -
retning oversættelse
ForumindlægOVERSÆTTELSE DANSK TIL ENGELSK - hjælp søges :) Uroligheder i Nordirland, som af mange karakteriseres som en borgerkrig, kan kun forståes, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede blev tusindvis af protestanter, b.la. mange presbyterianere fra Skotland sendt over for ... -
Hjælp med tysk
ForumindlægNogle der vil rette? kan nemlig ikke se fejlene'' Es ist schwierig, zu bestimmen, ob einige Terroristen sind oder nicht. Ich denke, es ist mehr diejenigen, die es beurteilen können. Was sie fühlen. Für mich, einige Terrorismus, die Unschuldigen tötet, weil ich nicht glaube... -
Tips/Råd til pre-IB?
ForumindlægHej! Jeg skal starte på pre-Ib nu efter sommerferien. Der en masse der har fortalt mig at det tre års hårdt arbejde og at man ender med at give op til sidst. Er der nogen der der har gået på pre-IB/ IB, som måske har en smule erfaring? Eller nogen som kan give råd/ tips? zuzu -
Erfaring med HTX i København?
ForumindlægJeg går lige nu i 8. så der er et stykke tid til at jeg skal til at vælge studieretning, men indtil videre tænker jeg at jeg gerne vil på HTX. Så jeg tænkte på om der var nogen der havde erfaring med nogle af HTX'erne i Københavnsområdet. Om hvordan lærerne er. Om der er et godt miljø på skol... -
Tragt: Gør rede at tragents overflade kan beskrives ved
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende opgave. Vi har en tragt som er sammensat af en åben cylinder og en kegle, der kan rumme 40 dm3. Se vedhæftede fil, for tegning af tragten. Jeg har bestemt cylinderens højde s, som funktion af r til: s=40/(π*r2)-2/3*r Jeg skal nu gøre rede for, at tragtens overflade... -
Forkert
ForumindlægHej allesammen. -
HD uddannelse efter erhvers udd. og proffessionsbachelor
ForumindlægHej Alle! Jeg er først uddannet murer og derefter bygningskonstruktør. Herefter er jeg så blevet fastansat som bygge-/projektleder i et entreprenør firma. Jeg har længe gået med en lille drøm om, at læse erhversøkonomi, idet jeg synes emnet er spændende og jeg godt kunne tænke mig viden inden f... -
Kan man skifte skole efter 1.g?
ForumindlægKan godt være jeg spørger dumt, mens hvis jeg har tager fysik/mat på htx 1.g kan jeg så godt skifte til gym fysik/mat i 2.g? føler at jeg er gået død i alle fag og selve htx stilen siger mig ikke så meget -
Pensum
ForumindlægEr der nogle der kan fortaelle hvad pensum er i matematik som 1 g'er ?? -
vejledende eksamensopgave 5006
ForumindlægJeg sidder med vejledende eksamensopgave 5006 i " vejledende eksamensopgaver STX A - niveau 2006" og ved virkelig ikke hvordan jeg skal gribe den an. Er der nogen som kender den opgave?? Den er lidt svær at skrive ind her, da der bl.a. indgår en tabel. Håber virkelig at nogen kan hj... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun...
