Studievalg og videregående studie

Erfaring med HTX i København?

16. december 2017 af Kat132
Jeg går lige nu i 8. så der er et stykke tid til at jeg skal til at vælge studieretning, men indtil videre tænker jeg at jeg gerne vil på HTX. Så jeg tænkte på om der var nogen der havde erfaring med nogle af HTX'erne i Københavnsområdet. Om hvordan lærerne er. Om der er et godt miljø på skolen osv.

Brugbart svar (1)

Svar #1
16. december 2017 af MathildeAndersen1 (Slettet)

Hej du,

Jeg går selv i 3.G på STX, men har flere som er skiftet fra STX til HTX, da de følte det var meget svært. Mange tager STX, da det er det de fleste gør, uden helt og vide hvorfor de egentlig tager det... Dem jeg kender som har skiftet til HTX (inkl. min kæreste) har kun haft positive oplevelser med det og kan klart anbefalde det:) Håber det kan hjælpe dig lidt.

MVH Nikoline


Brugbart svar (1)

Svar #2
04. januar 2018 af JaneTz

Halløj

Jeg går i 2. G på HTX i København og mange her vælger HTX fordi de føler, at man får fag, der svarer til det man gerne vil efter gymnasiet eller bare mere specifikke fag. Fx har man ikke Oldtidskundskab eller idræt, hvilket mange her føler er unødvendige fag.

Mit gymnasium er også et sted, hvor alle accepterer hinandens forskelligheder, og man har lov til at være sig selv. 

Jeg ville anbefale HTX, hvis du godt kan lide naturvidenskabelige fag og er klar på en udfordring.


Skriv et svar til: Erfaring med HTX i København?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.