Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 13681 til 13700 af 163701
  • Idé til film, emne: overvågning (Mediefag, engelsk)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal fastvælge fag og emne til SRP i morgen kl. 10, men jeg er stødt ind i lidt problemer idet, at jeg for ikke særlig længe siden skrev en rapport om det enme jeg vil arbejde videre med. Jeg skrev om ”Overvågning” og brugte filmen ”Nineteen Eighty Four” (basere...
  • a betydning i f(x) = ax + b

    Forumindlæg
    hvad er a betydning i forskriften f(x) =ax+b? f.eks. sådan en opgave: Vandrør udvider sig ved opvarmning. Ved montering af et PEX-plastrør til varmt vand var temperaturen 200C og længden af røret 25,00 meter. Når temperaturen stiger til 600C bliver røret 0,18 meter længere. Rørlængden f(x), målt...
  • Grafisk betydning af a og b i eksponentiel udvikling?

    Forumindlæg
    Ja, jeg skal til matematik eksamen imorgen og sidder lige med et par spørgsmål. Spørgsmålet lyder: Forklar hvad betydning a og b har i regneforskriften y=b*a^x for den eksponentielle udvikling, gerne den grafiske betydning. Er der en der kan forklarer mig betydningen af a og b i ord. og den g...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvordan engelsk eksamen på a-niveau forløber sig?
  • Sproglige studieretning: Engelsk-TyskF eller FranskF med samfundsfag på STX

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er interesseret i at høre lidt omkring studieretningen Engelsk-Tysk F eller fransk F med samfundsfag på STX. Jeg vil gerne vide lidt om hvad man vil kunne forvente omkring den studieretning angående fag, og selve det faglige. Hvad laver man? Hvad koncentrerer man sig om? Hvad er det gode...
  • Vis at areal er givet ved A(x)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har fået en opgave der lyder på, at jeg skal vise, at arealet af et rektangel er givet ved funktionen A(x)= x^2-4x Hvordan skal jeg vise det?
  • erstatte A-niveau karakteren med B-niveau karakteren?

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg har valgt at opgradere et fag fra B-niveau til A-niveau. Er det lovligt at sende sin B-niveau karakter til en vidergående uddannelse, i stedet for A-niveau karakteren?
  • Find a og b i K=ax+b

    Forumindlæg
    Hvordan finder man a og b? hvordan kommer fomlen til at se ud?
  • Pensum og spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg skal op i Engelsk mundligt på A-niveau den 9. juni, og vi har fået opgivet Shakespeare som Pensum. I skolen har vi så gennemgået hele Hamlet og en meget lille del af Romeo og Julie og nogle af Shakespeares sonnets. Jeg er i tvivl om hvilke spørgsmål/emner jeg så kan komme op i til eksamen. Al...
  • Bevis af differentialigningen: y'=a*y+b

    Forumindlæg
    Hej nogen som kan hjælpe med at forklare dette bevis step by step? altså hvad man gør helt præcis.. Dette er fra trips matematikbog 3 stykke 33.4 Funktionen f er en løsning til y'=a*y+b c ⇔ f'(x)=a*f(x)+b for alle x e R ⇔ (f(x)+b/a)'=a((f(x)+b/a) for alle x e R⇔ f(x)...
  • (Rumgeometri) Bestem k så vektor a og b er parallelle

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg sidder her og får grå hår på hovedet over denne opgave fra Matema10k A-niveau bogen. ----------------------------------------------------- Opg. 1.79 vektor a = (1,2,3) og vektor b = (1-k,-4,-6) a) bestem k så vektor a og b er parallelle b) beskem k så 2|a| = |b| -------------...
  • a's værdi så ligningen har 3 løsninger

    Forumindlæg
    Tegn grafen for f(x) = -x^3+4x^2+3x-3 og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop tre løsninger... Ved ikk helt hvad jeg skal gøre når jeg har tegnet grafen?
  • egenvektor for matricen A hørende til egenværdien λ1 = 3

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har problemmer med denne opgave: Lad u være en egenvektor for matricen A hørende til egenværdien λ1 = 3. Beregn følgende vektor: 4 0 1 A = 0 3 0 1 0 4 (A^3)*u + 9*u = ?u . Hvordan finder jeg den værdi der skal stå der, hvor spørgsmålste...
  • Mat A STX skriftlig eksamen 21.maj 2019

    Forumindlæg
    Nogen der har været oppe til eksamen i mat A idag? hvad synes i om sættet?
  • Fysik A skriftlig eksamen 2009 STX

    Forumindlæg
    Nogle som har lyst til at dele deres bud på besvarelserne til fysik A skriftlig eksamen 2009 STX ?
  • Skriv min dansk A eksamen mod betaling

    Forumindlæg
    Kære Studieportalen Jeg skal op til skriftlig dansk A (HF) i næste uge, og jeg søger dygtig person som kan skrive min skriftlige eksamen for mig (der kræves ikke fysisk fremmøde eller lignende). Dette er selvfølgelig mod betaling og med et meget gavmildt beløb.
  • Ang. opgavesæt, kemi STX A, december 2015

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har i dag løst et kemi A- STX opgavesæt fra december 2015 - til øvelse mht. sommereksaminerne.. Nogle, som har lavet tilsvarende opgavesæt og evt. har mod på at dele resultater til sammenligning?
  • Mat B-A på DTU el. KVUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?
  • Eksamenssættet til skr. biologi (A) fra august /maj2010/2009/2008 osv.

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen herinde som er i besiddelse af eksamenssættet til skr. biologi (A) fra august /maj2010/2009/2008
  • STX Kemi A August 2009 Besvarelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville høre om der var nogle der havde besvarelsen til Kemi A August 2009, eller bare lå inde med nogle af svarene?