Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13681 til 13700 af 40685
-
Samfundsfag A-1. år
ForumindlægJa jeg har taget samfundsvidenskabelige linje på stx da jeg finder det meget mere interessant end de naturvidenskabelige linjer.. Problemet er bare at jeg er ikke helt så skarp til samfundsfag så jeg ville spørge hvilke emner man burde vide når man starter her til sommer. Da jeg gerne vil nå at... -
Myter og udefra/indefra...
ForumindlægEr alle religiøse tekster myter? -eller er det kun de af dem som bla beretter om skabelsen, Abraham på bjerget, Jesu opstandelse etc? Er bjergprædiken en myte? Og hvordan skal man forklare forskellen mellem at tolke en religion indefra/udefra på en konkret måde? -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Opgaver til Matematik uden hjælpemidler. Differentialligninger
ForumindlægHej alle sidder og øver lidt matematik uden hjælpe midler.. har lavet den i STX a bogen, men synes ikke rigtig det er nok.. tænkte på om der var nogle der har/ved hvor man kan finde nogle flere opgave udenhjælpe midler især med for på differentialligninger.. På forhånd tak C.T -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
formel 49?? HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har købt nogle typeopgaver på studienet, og når de skrifer jff. formel 49, hvor jeg kan så finde den formel henne? er ret frustreret, -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Fremlæggelse af årsprøve i matematik 1.g
ForumindlægHej, Jeg er forvirret på hvordan man skal fremlægge årsprøven i matematik 1.g. Er det meningen man laver en powerpoint til hver af de forskellige opgaver og fremlægger på dagen. Hvor man forklar hvad man skal før det vises på powerpointen + nogen ting man laver på tavlen. Eller skal man lave d... -
Chancer for at komme ind på en gymnasiel udd.
ForumindlægHejsa alle sammen. Hvad er egentlig chancerne for at komme ind på gymnasiel udd (HTX,STX,HHX,HF) - Og hvilke udd kan man få uden en gymnasiel udd. På forhånd tak -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
spørgsmål om mit gennemsnit
Forumindlæghej er det muligt at forbrede sit snit fra 4,2 til 10,3 som odontologi kræver. jeg går i 2.g efter sommerferien og har afsluttet biologi og billedkunst med begge 7 taller. jeg skal til at gå i 2.g og har ikke nærmest ikke løsten til at starte ikke igen pga det lyder helt sindsygt at når der... -
Bevis???
ForumindlægHey Jeg ville lige spørge om nogen(religiøse) mennesker, kunne give et bevis på det han/hun ikke TROR, men VED er sandt, dette er måske også starten på en hæftig debat, men efter som jeg ved, er religion menneske skabt! -
Gennemsnit?
ForumindlægHej..Hvad ligger jeres gennemsnit på?(årskarakterene)..Vær nu ærlig ;) -
Deutschland - ein Wintermärchen
ForumindlægHej Allesammen.Er selvstuderende i tysk på højniveau og skal til mundtlig eksamen på fredag. Digtene Deutschland - ein Wintermärchen af Heinrich Heineog Deutschland - ein Wintermärchen af Wolf Biermanner begge opgivet. Jeg har selvfølgelig læst dem, men aner ikke hvad jeg kan sige om dem til ... -
Kan man slippe for Fysik/kemi
ForumindlægHejsa. Er det muligt på enten HHX eller STX helt at slippe for Fysik/kemi? For jeg har INTET at bruge det til, og forstår det heller ikke særlig godt, så hvis jeg kunne slippe for det, så ville det være perfekt :-) På forhånd tak for svarerne :) -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har et lille spørgsmål. Jeg overvejer at tage HTX og vil vide, hvordan det fungerer - eller i det hele taget hvordan STX og HTX fungerer: Kommer jeg ind på den klasse (internationale medier på HTX fx), jeg vælger på optagelse.dk nu? Og naturligvis fortsætte med at have samme fag og niveauer s... -
Metoder&teorier Religion&Biologi.
ForumindlægJeg har om Livet efter døden i religion og biologi. Og jeg er fuldstændig blank med hvad for nogle metoder og teorier jeg har brugt i min opgave. Jeg har prøvet af læse nogle i de andre indlæg, men det siger mig ikke så meget. Min problemformulering: Selvom vi engang vil dø i fremtiden, ønske... -
Hjælp til ESSAY.
ForumindlægHey, sidder og skal skirve et Essay og emnet er frit :) Kan i hjælpe mig med nogle spændende emner? På forhånd tak :) -
Historieopgave
ForumindlægEr der nogen der kan give mig et skub m.h.t. min historieopgave der skal omhandle mellemøstkonflikten?Jeg har vaglt et delemne der skal omhandle "livet i flygtningelejrene."Hvordan får jeg det historiske element ind i dette emne? Er der nogen der har nogle nyttige råd? Jeg sidder ret fa...
