Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13781 til 13800 af 23489
-
TI-83 plus (haster)
ForumindlægHejsa...Jeg har indstalleret TI-graph link, men når jeg prøver at få lommeregnerens skærm ind på computeren, ved at klikke "link" og derefter "get screen", når jeg gør dette åbnes et lille nyt vindue, hvori der står skrevet "Can't open communication port".Jeg håb... -
Skifter fra Føtex til Netto
ForumindlægHej jeg har et lille hurtig spørgsmål, håber i kan hjælpe mig.:) Hvis nu arbejder i Føtex på nuværende tidspunkt, men er ikke helt tilfreds og vil gerne skifte til Netto. Da begge supermarkedet er Dansk supermarked. Burde jeg så sige op øjeblikket fra føtex eller give min ansøgning til netto o... -
Den fede mand - Karen Blixen
ForumindlægHej, jeg overvejer at gå op til dansk mundtlig eksamen i Karen Blixens novelle 'den fede mand' men jeg er i tvivl om slutningen. Jeg har forstået det sådan at Oswald (den fede mand) ender med at dø eller begå selvmord fordi han ikke kan leve med at han har dræbt den lille pige - er dette ... -
HJÆLP til en 1.g mat. opg 1048!
ForumindlægI et rektangel er den korte side 4cm kortere end den lange.a) Kald længden af den længste side x cm og find et udtryk for længden af den korte side?b) Vis at arealet af rektangel er givet ved funktionen A(x)=x^2-4xc) Bestem Dm(A)e) Er det muligt at bestemme én værdi af x så arealet af rekanglet... -
pH og volumen - hjælp - tak...
ForumindlægHej.. en lille opgave:Har lavet a) og b)Beregn pH for følgende vandige opløsninger ved 25 grader.a) 0,0100 M NH4Clb) 50 ml 0,0100 M NH4Cl + 25 ml 0,0100 M NaOHDer ønskes fremstillet en pufferopløsning med pH = 8,75 ud fra 100 ml 0,0100 M NH4Cl og 0,0100 M NaOHc) Beregn voluminet af den mængse NaO... -
Hjælp til at finde et syre/base forsøg
ForumindlægHej SP. Vi er begyndt på emnet syre/baser og skulle valgfrit vælge at tage udgangspunkt i en syre eller base fra hverdagen. Det kunne f.eks være fra rengøringsmidler eller mad. Min gruppe valgte Eddikesyre. Jeg har brug for at have et lille kemi forsøg klar til på mandag, som omhandler eddikesyr... -
Perspektivering af "et sidste kys"
ForumindlægHej jeg har lidt svært at finde noget at perpetiver "et sidste kys" af nik og jay, da jeg skal perpektiver musikvideoen og teksten. jeg har fået nogle som jeg skal kan bruge fra min lærer: -en dag tilbage; Nik og Jay - glasskabet; B.S Ingemann -en lille død. (film) -Rasmus Seebac... -
Hjælp til fysik opgave om kaloriemeter
ForumindlægHejsa.Jeg har siddet og kigget på den her opgave i et stykke tid nu, og har prøvet mig lidt frem. Men intet af det giver rigtigt mening. Er der nogen herinde der kan give mig et lille hint om hvordan det kan gøres?OPgaven lyder således: I har: Messingkalorimeter, vand fra den kolde hane, termomet... -
Løsning af ligning med e og Ln + reduceringsopgave
ForumindlægHejJeg har lidt problemer med følgene ligning og har prøvet flere forskellige metoder, men der ikke rigtig nogen af dem der har været rigtig. Håber der er nogen der vil give mig et lille puf i den rigtige retning.Den ser således ud: 2*e^2x+7*e^x-4 = 0Hvis nogen af jer har tid, kunne det også være... -
øh.. størsteværdien
ForumindlægHey :)har en opgave som lyder som følger:en fuktion er givet ved:f(x)= x^2 * (1-x)^9, x tilhører [0;1]beregn størsteværdien for f.ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved den.. kan se at x nok skal være lille fordi man trækker x^9 fra 1... men hvordan man lige regner det ud kan jeg ikke gennemsk... -
Læse psykologi i RUC?
ForumindlægHej, har kigget lidt rundt på nogle uddannelse og jeg synes at psykologi ser helt vildt spændene ud, dog kræver det et lille snit på 11,4 hvis man vil ind på KU. Men, der står også at man kan søge igennem RUC, og der kræver de kun 5,5 i deres humanistiske linje, hvor man kan vælge psykologi. Er d... -
pH opgave
ForumindlægJeg sidder lige med en lille opgave, kan ikke rigtigt få noget til at passe, så ville lige hurtigt høre om der er en der kan fortælle mig hvad jeg gør ved følgende:I en målekolbe blandes 1.75g NaHCO3(s) med 0.484g NaOH(s) i lidt vand, hvorved de to stoffer opløses. Herefter fyldes der op til mærk... -
Bølgelængden
ForumindlægJeg skal finde bølgelængden i en fysik opgave.. alt der står er "beregn bølgelængden ved hjælp af trekantberegning og gitterformlen" - Jeg har regnet trekanten ud og har også gitterformlen, men når jeg forsøger at regne tallet bliver det et meget lille tal...kan i forklare mig hvad jeg ... -
Sætning-dannelse
ForumindlægHej med jer. Jeg har nu selv brugt timer på denne lille opgave, jeg vil præsentere jer for om et par linjer. Desværre har jeg endnu ikke kunne finde et resultat. Opgaven lyder, at man ved bogstaverne: d, f, n, s,n, i, e, e, v, i, i, r, t, i, o, d, e, t, r, e, i, r skal danne en meningsfuld sætni... -
Har brug for din hjælp!
Forumindlægda jeg skal skrive en lille opg. om kaffe, så ville jeg lige høre jeres meninger: følgende spørgsmål skal besvares som jeg håber I kan hjælpe mig med.1) hvilken indflydelse mener du, at prisen har på forbrugernes valg af kaffemærke og kaffetype, når de står i butikken og skal købe kaffe.2) hvilke... -
Frk. Smillas Fornemmelse for Sne
ForumindlægHejsa...Jeg skal lave et referet af bogen "Frk. Smillas fornemmsel for Sne". Jeg har rent faktisk læst bogen, men synes den er skide forvirrende, og kan ærlig talt ikke finde rundt i den, og aner ikke rigtig hvad der er sket, og hvad de forskellige personers rolle er. JEg vil derfor hør... -
Hjælp til DHO - "Klokken" af H.C.A
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved og skrive DHO og er kommet til en lille forhindring. Jeg har været ved at analysere kunsteventyret "Klokken" af H.C. Andersen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan eventyret passer ind i den romantiske tankegang.. Er der nogle som kan hjælpe? Det eneste... -
Ruth Moore
ForumindlægHej med jerJeg er ved at lave en opgave om Niels Bohr, hvor jeg tager udgangspunkt i Ruth moores biografi om ham, men jeg ville gerne have lidt viden om hvem hun er, men jeg har ikke kunne finde noget. Jeg har søgt på google men der kom kun en meget lille biografi hvor der står hvad hun har skrev... -
Tysk! ber jer
ForumindlægHeY!Jeg skriver fordi jeg har et enormt problem.. Jeg ved godt at dette her ikke er til for snyd.. Men det er fordi jeg har ligget på sygehuset suden torsdag, ikke noget alvorligt, bare en blindtarm. Men kom hjem igår og har ik haft den store energo.. Nu mangler jeg en helt tysk stil.. og den fin... -
FY - undvielseshastighed
ForumindlægEn kanon er placeret lodret med munding ved jordoverfladen.Kanonløbet er 220 m langt.I bunden af kanonen er der 180.000 kg skydebomuld.Et projektil skal nå undvielseshastigheden.Jeg skal finde middelaccelerationen for projektilet i kanonrøret under affyringen. Jeg har prøvet formlen a=G*M/r^2 med...
