Studievejledning

Læse psykologi i RUC?

20. maj 2015 af Cherru (Slettet)

Hej, har kigget lidt rundt på nogle uddannelse og jeg synes at psykologi ser helt vildt spændene ud, dog kræver det et lille snit på 11,4 hvis man vil ind på KU. Men, der står også at man kan søge igennem RUC, og der kræver de kun 5,5 i deres humanistiske linje, hvor man kan vælge psykologi. Er det så rigtigt forstået at jeg kan søge ind på den humanistiske linje, vælge psykologi, også få en bachelor i psykologi som jeg så kan bruge på at få en kandidat i psykologi? 

tak for hjælpen


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. maj 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

ja det er rigtigt. Du skal dog være opmærksom på at bl.a. psykologi på RUC er anderledes opbygget end andre steder. Man kan f.eks. ikke blive klinisk psykolog og arbejde med patienter, da psykologi på RUC mangler de kliniske elementer.

Hilsen Lars


Svar #2
20. maj 2015 af Cherru (Slettet)

#1

Hej,

ja det er rigtigt. Du skal dog være opmærksom på at bl.a. psykologi på RUC er anderledes opbygget end andre steder. Man kan f.eks. ikke blive klinisk psykolog og arbejde med patienter, da psykologi på RUC mangler de kliniske elementer.

Hilsen Lars

Hmm tak, det er vidst ikke helt den uddannelse jeg leder efter så. Men, har lige et andet spørgsmål hvis du kan svare på det, hvis jeg nu søger ind på en standby plads i psykologi på KU, kan jeg så stadig søge ind på andre uddannelse? For jeg vil helst gerne starte på en udannelse i år.


Brugbart svar (1)

Svar #3
20. maj 2015 af Kalpana

Hej Cherru 

Jeg stod netop i din situation og valgte derfor at skrive til RUC, da jeg også tænkte på at læse psykologi. De sagde dog, at man på RUC skal kombinere psykologi med et andet fag, hvilket gør, at man ikke kan bruge en bachelor i psykologi (og et andet fag) til en kandidat i Psykologi senere :)  


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. maj 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

hvis du vil starte i år, så kan jeg ikke anbefale at sætte kryds i at en stand-by plads ønskes, i hvert fald ikke for højt oppe på skemaet. Hvis du eksempelvis søger 3 forskellige uddannelser og markerer at stand-by ønskes ved den første (eksempelvis) og du så ikke bliver optaget direkte på den første, men får en stand-by plads, ja så er du optaget (og starter nu ved frafald eller næste år). Dine næste uddannelsesønsker på listen tages så ikke i betragtning.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Læse psykologi i RUC?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.