Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 13801 til 13820 af 109300
-
1 aflevering pr. uge
ForumindlægFør reformen ved jeg, at man som regel fik en aflevering pr. uge, hvis man havde valgt matematik på højniveau (A-niveau). Holder det også stadigvæk efter reformen? Gælder det kun, hvis man har mat A i studieretningen (dvs. en aflevering hver uge i både 1., 2. og 3.g?!), eller gælder det også hvis... -
Hjælp til valg af SRP emner/fag.
ForumindlægJeg skal allerede på tirsdag angive mine to fag til mit studieretningsprojekt (SRP). Jeg går på STX, og har studieretningen (Samfundsfag A, Matematik A). Det vil sige et af mine fag skal være Samfundsfag eller matematik. Men jeg tror jeg vælger samfundsfag over matematik (Jeg er lort til matemati... -
hjælp til trigonometri
ForumindlægHay alle, sidder og skal til at regne med lidt trigonometri og er gået i stå. Opgaven lyder : Bestem Vinkel C og arealet af trekant ABC når <B = 34* b= 172 c = 258 Hvordan skal jeg regne det ud? Tak på forhånd -
Hf-eksaminer
ForumindlægHvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd. -
Hvad betyder udled?
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad udled betyder i matematik? Altså skal man komme med eksempler eller skal man lave et bevis? F.eks. Udled formlen til beregning af fordoblingskonstanten for en eksponentiel udvikling -
Rabarbersaft og Nonoxal
ForumindlægJeg er i gang med følgende opgavesæt og har problemer med delopgave d og e, som jeg meget gerne vil have nogle hints til. Skriftlig Kemi A-niveau fra sættet Studentereksamen vejledende opgavesæt nr. 1. Maj 2007. Sættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/E... -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
Fysik please hjælp
ForumindlægVi har brug for noget hjælp til nogle fysik opgaver.Der er 3 opagver som vi har brug for noget hjælp til. ¨For fjedre gælder generelt hooks lov, som siger at fjederkraften F er proportional med længden x som fjederen er strukket i forhold til fjederens længden uden belastning. Proportionalitets... -
Analyse og fortolkning - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder og er igang med min SRP. Jeg skriver i engelsk og historie og skal analysere og fortolke to noveller. Nu er jeg blevet lidt i tvivl: skal jeg bare analysere og fortolke novellerne som jeg ville gøre det i dansk og så inddrage engelske citater? Eller er der andre regler når nu det er ... -
Hvordan???
ForumindlægHej til alle dem som læser dette.. Engelsk er ikk lige de bedste sider af mig, så jeg vil spørge jer om HVORDAN man kan blive bedre til engelsk. Skal jeg bare læse engelske bøger, eller se engelske shows eller hvad??? Da jeg kun har fået 7 i engelsk ville jeg dog ha' den på 8 hvis det er muli... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Alle Jeg har et spørgsmål, som jeg har brug for hjælp til, det lyder som følgende: Modellen y = 2,25 * 1,076x beskriver nogenlund udviklingen i krygstogtsindutrien fra 1980 of rem til 2011. I modellen er y antal solte biletter (i millioner styk) og x er år efter 1980. a) Hvad fortæll... -
please.
ForumindlægJeg har brug for en der kan rette min engelsk stil, den er ikke så lang (lidt over en side). Jeg vil smadder gerne have højere karakter i engelsk, for jeg er skod til det. Håber der er en der vil bruge lidt af sin tid på at rette stilen. helst privat -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
Studieretning med 3 A-fag. - STX
ForumindlægJeg har valgt en studieretning hvor jeg får: Engelsk A - Studieretnings fag Dansk A Historie A Samfundsfag B - Studieretnings fag Mediefag B - Studieretnings fag Men skal man ikke have 4 fag på A niveua? det synes jeg der står i §7 i stx bekendtgørelsen -
AT 11 - sprogfag.
ForumindlægJeg er stadig på bar bund mht. emne til den endelige AT og har derfor brug for lidt klarhed. Er der nogen, der ved, hvordan man kan bruge fag som spansk og engelsk? Jeg ved, at man i dansk jo kan gå ind og analysere osv, men hvad med engelsk og spansk? Går ikke ud fra, at det er nok, hvis jeg bar... -
Kommunikations analyse - skabelon.
ForumindlægHej, er der en, der kender en skabelon til kommunikationsanalyse i engelsk eller dansk? Jeg skal bl.a. analysere en tale samt en artikel på engelsk. Eller hvis I har nogle hovedpunkter til kommunikationsanalyse, ville det også være rart :) -
Karaktergennemsnit STX
ForumindlægHej Hvis jeg har fået 2-2 i årskarakter, og har fået 0 i skriftlig, hvad skal jeg så have i mundtlig for at bestå i engelsk?? -
Mand bag velfærdsteori ?
ForumindlægHalløjsa :o)..I forbindelse med en samfundsfagsopgave, er jeg kommet i tanke om en teori. Desværre kan jeg ikke huske hvem "teoretikeren" er.[b]Hans postulat var, at velfærden(mener jeg) går op og ned forskellige steder, men alt i alt bliver verden bedre.[/b]Er der en skarp sjæl derude,... -
Pre IB / STX / 10. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse nu og jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil næste år. Så overvejer derfor at tage 10.klasse, men er bange for at det bare er et år, som er spildt. Da mine karaktere er gode og nogle kan ikke rigtig blive bedre. Derefter vil jeg bare høre om det er muligt at tage Pre IB og på d...
