Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13801 til 13820 af 22746
-
Vasomotion
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til info om hvad er en vasomotion? Hvad vasomotion beskriver og står for osv. Mange tak på forhånd. -
Hjælp med en god konklusion?
ForumindlægHej derude Er igang med at færdiggøre min projektopgave, men kan slet ikke komme igang med min konklusion. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal starte? Any help? :) Tak på forhånd -
Tysk lektier rettelse
ForumindlægHej, ville nogle være søde og hjælpe mig med disse opgaver? Jeg har svært ved tysk. Køn, grammatik, kasus osv. Jeg har prøvet at oversætte dem, men kan nogle se om der er nogle fejl? Nr. 1 1. Klassen spadsere gennem skoven. 2. De spadser gennem dalen. 3. Læreren har en opgave til klassen. 4. D... -
Projektopg. - 8. kl! D:
ForumindlægHej, (-:. Jeg skal lave en projektopg., overskriften siger dog "(9.kl.)", men det er faktisk til 8. kl. Hvilket emne kan jeg tage? Det ville være skønt med lidt hjælp. :D, har tænkt over, at tage om uddannelse, men det bliver for 'privat', har også prøvet med, biler - el-biler,... -
Bevis for lineær funktion
ForumindlægHej. Er der nogen der kan beviset for den lineære funktion. Altså bevise formlerne for hhv. a og b? -
propan-1-ol og propan-2-ol
ForumindlægHej Vi har lavede forsøget "Oxidation af alkoholer". Jeg skal afstemme og indrage reaktionsskemaerne for oxidation af propan-1-ol med MnO4- i neutralt miljø ( der dannes propanal og MnO2). Det har jeg gjort, er det rigtig afstemt? 2MnO4- + 3CH3 – CH2 – CH2 OH → 2MnO2 +... -
Fra natur til landbrug
ForumindlægSidder og skriver SRO, men mangler en figur, der viser hvordan Danmark har ændret sig gennem nogle år med henblik på ændringen fra natur til landbrug. Dvs. fx 3 billeder der viser hvordan Danmark har ændret sig fra fx 1975 til 2011. Er nogen, der har noget lignende liggende, eller ved hvor jeg ka... -
Please kig ind- ik ignorre, ret vigtigt
Forumindlæghvad sker der hvis man afbrænder nitrogen ? -
Kulsyre som monoprot syre, forklaring?
ForumindlægJeg sidder med et forsøg om bikarbonatbufferen, og forstår ikke helt hvorfor kulsyre er monoprot ved fysiologisk pH? Kan se en anden har oprettet spørgsmålet herinde, men er ikke blevet klogere. Kan nogen hjælpe? -
Forslag til et bedre studieportalen
ForumindlægKære studieportalen. Nu taler jeg udelukkende på vegne af mig selv, men efter hvad jeg kan se i de forskellige tråde, er jeg ikke den eneste, der har følgende holdninger. Vi er en del brugere, der bruger masser af vores fritid på at hjælpe yngre/svagere elever med deres lektiehjælp. Dette er noge... -
Tryk!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave, er lidt i tivl om hvordan den skla løses? Forklar princippet bag en tegnestift. Lav gerne en tegning med kraftpile og andre relevante størrelser. Hvor stort er trykket af spidsen af en tegnestift, der trykkes ind med 40N, når spidsens areal er 0,... -
salicylsyre + fedt..?
ForumindlægHej. jeg er rendt ind i nogle problemer med mit AT kemi... jeg vil snakke om hvorfor hhv. acetylsalicylsyre og salicylsyre er farligt. i den sammenhæng: salicylsyre ( C6H4(OH)COOH ) (http://en.wikipedia.org/wiki/Salicylic_acid) er efter sigende en di-prot syre (https://www.studieportalen.dk/Fo... -
POLITIRAPPORT!!!!
ForumindlægHeey allesammen.. :) Jeg ved ikke om I har læst novellen Fristeren.. Men vi har i hvert fald i vores klasse:D Min lærer har sagt til os at vi skal skrive en politirapport til den... Og problemet er bare at jeg ikke aner hvordan en politirapport ser ud!! Så jeg ville spørge om der va... -
herman bang tine
ForumindlægI. Tine, set som impressionistisk værk. Giv eksempler på impressionistiske træk ved romanen. kan ikke rigtig finde nogle, er der nogen der vil hjælpe?? -
Hvor bruger man transfortion?
ForumindlægHej. Jeg skriver fysikrapport om transformation. Men jeg ved ikke hvor man bruger det henne andet end elværkerne bruger det i deres ledninger for at mindske energitabet og man bruger det i mobilopladere. Er der nogen der vil hjælpe mig? -
Samfundsfagsbegreber
ForumindlægMarginalvælger:stemmer på forskellige partier fra valg til valg Kernevælger:stemmer altid på det samme parti Sofavælger:person, som ikke stemmer Samfundslag:befolkningsgruppe, hvor medlemmerne er sammenlignelige med hensyn til økonomi, uddannelse m.m. Konjukturændring:overgang fra en konjuktu... -
argumenter for at skabe et nyt samfund/gøre alt på en ny måde
ForumindlægHej Jeg håber i kan hjælpe mig med at få svar på dette spørgsmål(ovenover) -
Bioteknologi - Nogen erfarne gymnasieelever?
ForumindlægHej, jeg er en pige, som efter sommerferien skal starte på en linje med bioteknologi på A-niveau. Jeg er lidt i tvivl om, hvad faget egentlig helt præcist går ud på.. Er der nogle der har nogle erfaringer med bioteknologi og vil fortælle hvad de synes om det?? :-) Kh Mig -
Neutralisation mellem saltsyre og natriumhydroxid.
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i mogen i Kemi. Men jeg er simpelthen gået i stå. Jeg skal opskrive reaktionsligningen(neutralisation) mellem saltsyre og natriumhydroxid. Jeg ved den bliver HCl + NaOH --> NaCl + H2O Men jeg ved ikke, hvordan jeg er nået til det resultat(lavede opgaven i august).... -
Nyttevirkning ved ydre fysisk arbejde - spørgsmål
ForumindlægJeg skal besvare nogle spørgsmål i min biotek aflvering.. har brug for at høre om der er noget jeg mangler at have med, eller om nogle af de ting jeg har skrevet er fuldstændig forkerte ? Håber på svar hurtigst muligt, da afleveringen er til i aften (-:
