Bioteknologi

Nyttevirkning ved ydre fysisk arbejde - spørgsmål

07. september 2014 af sejr10 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal besvare nogle spørgsmål i min biotek aflvering.. har brug for at høre om der er noget jeg mangler at have med, eller om nogle af de ting jeg har skrevet er fuldstændig forkerte ? 

Håber på svar hurtigst muligt, da afleveringen er til i aften (-:

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Se din anden tråd? Ud af fra vedhæftet er det kun spørgsmål 1, der mangler en grundigere besvarelse.

Svar #2
07. september 2014 af sejr10 (Slettet)

Hvad skal jeg mere skrive ved spørgsmål 1?

Brugbart svar (0)

Svar #3

Jeg havde ikke lige set, at du havde skrevet det jeg havde skrevet i dokumentet, men jeg synes, det ser ok ud. 

Svar #4

okay, tak (-: så holder jeg fast ved det. Hvad kunne fjelkilder være i forsøg med nyttevirkning ved ydre arbejde?

Brugbart svar (0)

Svar #5

Det, som jeg skrev i #3 i den anden tråd: Ved løb og cykling er der fejlkilder som vind, bakker, forsøgspersonen får røg i lungerne, som påvirker nyttevirkningen idet man vil have, at det ydre arbejde er mere eller mindre konstant. 

Svar #6

Men det er ikke det forsøg vi lavede... vi lavede et forsøg på en kondicykel hvor belastningen var den samme hele forsøget igennem.. 

Brugbart svar (0)

Svar #7

Kan du så ikke forklare, hvilke redskaber i brugte til at måle arbejdet? Det er lidt svært for mig at vide, eftersom jeg ikke har deltaget i forsøget. Hvis I har målt arbejdet ud fra forsøgspersonens puls, er der en fejlkilde ved selve pulsmåleren. Kommer der for meget fugt mellem huden og pulsmåleren kan det sløre den faktiske pulsfrekvens. 

Svar #8

Jeg vedhæfter min aflvering, så kan du se det 

Brugbart svar (0)

Svar #9

Ja, men hvordan har I målt iltoptagelsen? Har I udregnet iltoptagelsen ved puls, arbejde og tid eller har I haft laboratorieudstyr? 

Svar #10

Han hvde sådan en "ting" i munden som kunne måle hans puls osv. og så brugte vi loggerPro?

Brugbart svar (0)

Svar #11

Okay. Man kan sige, at hvis ikke man har fintfølende laboratorieudstyr, der kan måle den præcise iltoptagelse, vil man få afvigende værdier i formlen fra din opgaveformulering. Mht. pulsmåleren er den ofte afvigende med op til 5 slag i minuttet, da fugt og sved kan hæmme sensorerne på måleren. Her vil man også få afvigende værdier. 

Svar #12

Okay, mange tak.
Jeg skal lave en konklusion over de samlede resultater.. Men synes jeg, at jeg kommer godt omkring i afleveringen, skal jeg så bare gentage mig selv lidt i konklusionen ?

Brugbart svar (0)

Svar #13

En konklusion er en opsummering af de vigtigste resultater i rapporten :) 

Svar #14

Super! tak :-)

Brugbart svar (0)

Svar #15

Ingen årsag :)

Skriv et svar til: Nyttevirkning ved ydre fysisk arbejde - spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.