Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 13821 til 13840 af 33706
-
Haster.. Hjælp til MAT på B-niveau
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik eksamen som jeg har på B-niveau på mit gymnasium. Et af vores spørgsmål som vi skal kunne svare på lyder: "gør rede for, hvordan differentialregninger finder anvendelse inden for økonomi til beskrivelse af en virksomheds omsætning, udgifter og ... -
Erhvervsøkonomi og erhvervssprog
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere "Business, Language and Culture" (Erhvervsøkonomi og erhvervssprog) på CBS i Købehavn, men er lidt usikker på om der kommer til at være alt for meget matematik/økonomi i uddannelsen. Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor en del af uddannelse det fyld... -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni... -
Samf-mat emner
ForumindlægHey folk! Nu nærmer valget for srp sig, og jeg har overvejet at skrive i samfundsfag og matematik, dog synes jeg det er svært at finde nogle gode emner, så jeg tænkte nogle af jer, måske sad med nogle gode emner eller foreslag? På forhånd tak og go' aften ;) -
Maskiningeniør
ForumindlægHej SP Jeg søger en eller flere personer der vil fortælle lidt om hvordan det er at læse til maskiningeniør. I den forbindelse tænker jeg på sværhedsgraden af matematik, mængden af lektier, og så også bare hvad en almindelig hverdag på studiet går ud på, f.eks. med indhold og fag. Jeg skal neml... -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
HTX mat B eksamenshjælp
ForumindlægHej. Jeg har lige modtaget mit eksamensprojekt i Mat B og jeg kunne ærlig talt godt bruge noget hjælp. Så hvis du bare har styr på matematik på B-niveau kunne du måske tjene nogle nemme penge her. Jeg søger hjælp snarest muligt. Bopæl i Odense SØ, Tornbjerg. Skriv hvis du er interesseret. / Morte... -
Hvad Tror i ?
ForumindlægHej . jeg var til optagelses prøve på Hhx tirsdag. Engelsk og matematik gik Meget godt! Men i dansk, gik det fint ind til jeg skulle forklare hvor udsangsled og grundled og alle andre Verber var i et linje stykke. Jeg fandt da Uds. og grund.. men alt det andet var forkert . ... tror i at jeg komm... -
Matematiske modeller
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er nogl... -
Sæt mest muligt udenfor parentes.
ForumindlægGodmorgen. Jeg er ikke den skarpeste til matematik, og har derfor brug for lidt hjælp, til hvordan man løser denne slags opgaver. Opgaver går ud på at sætte mest mulig uden for parantes. 2a^2 - 4a = 4y^2 - 5y = Jeg forstår det simpelthen ikke. Kan én hjælpe? :D -
Hjælp til SRP i det gyldne snit og skønhedsidealet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive srp i matematik og dansk. Jeg har valgt at beskæftige mig med det gyldne snit og skønhedsidealet. Hvordan kan man koble det gyldne snit til det at være 'smuk'? Jeg har brug for jeres hjælp. Alt fra kilder, meget gerne bøger, hvad der er godt at komme ind... -
Trigonometri
ForumindlægJeg har to opgaver tilmin matematik aflevering, som jeg simplethen ikke kan finde ud af. Den første er at jeg skal aflæse Sin-1.... How to doooo? Næste er, at jeg har en opgave der lyder således = Et kirketårn kaster en skygge på 18,6 m samtidig med, at en 1,79 m person kaster en skygg... -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
Ikke-nulsumsspil
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver SRP om Cubakrisen og matematisk spilteori. I min problemformulering står der, at jeg skal "gøre rede for et topersoneres ikke-nulsumsspil efter eget valgt" Jeg har valgt at bruge spille Kylling, men jeg kan ikke finde ud af, hvad der helt konkret lig... -
Texas TI-nspire
ForumindlægJeg har en texas TI-nspire jeg gerne vil sælge. Jeg har ikke længere brug for den da jeg ikke har matematik på hjniveau mere. Lommeregneren fejler intet, og jeg har alle de ting der kom med den, kabler, vejledninger og cd. Jeg sælger den for 1200 da den næsten ikke er blevet brugt. Skriv gerne... -
V = r² * p * h
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og der skal jeg snakke om formlen for rumfang. Nu er det store spørgsmål: Hvorfor er det r². Jeg har søgt på internettet og i forskellige bøger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, r skal være i ². Jeg håber der er nogle som kan hj... -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
Bestem vektorkoordinater
ForumindlægHalløj (: Jeg er ikke ret god til matematik og jeg vil gerne have hjælp til denne opgave som handler om vektorer i planet. Vektor a er parallel med en ret linje, der er givet ved ligningen; y = 4/3*x + 6 Bestem vektorkoordinaterne til vektor a Nogen der kan hjælpe med at give et hi... -
AT - Sandheden / Rapprt
ForumindlægJeg går i 1.gog vi skal lave vores første lille AT opgave. Jeg skal skriveen rapport om "det betimelige i altid at fortælle sandheden". Hvordan skal man lige sætte en rapport op, når det ikke er noget naturvidenskabeligt. men i Dansk, samf, engelsk o matematik.?? HJÆÆÆÆLP! skal aflevere... -
en funktion for f
Forumindlægen funktion for f er bestem ved f(x)=x^2+1/x, x>0 bestem f'(x) kan i hjælpe med denne, jeg har prøvet at kigge på web matematik, min formelsamling osv, men kan ikke forstå hvordan jeg skal gøre. tak;)
