Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13901 til 13920 af 38620
  • analyseafsnit og konklusion på "Sunday in the park"

    Forumindlæg
    jeg er i stå og kan ikke komme i gang. hvad er "the theme" i novellen og hvad kan jeg skrive i konklusionen min aflevering lyder: Skriv både et analyseafsnit med P-E-E struktur om the main theme i novellen "Sunday in the Park" og et afsnit med din konklusion på analysen og ...
  • Was is rassismus?

    Forumindlæg
    Er der nogle som vil forklare på tysk "Was is rassismus?" und "Warum ist menschen rassism?" bare lige kort på forhånd tak!
  • Kasus

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal rette en tysk tekst igennem, og får afvide at der er 13 kasusfejl som jeg skal finde... Er der nogle der kan komme med eksempler på hvad kasus helt præcist er? På forhånd tak for hjælpen:)
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har en sætning på tysk, som jeg ikke er helt sikker på hvor man sætter op. "...da viele hat zu besuchen Lübeck dieser Summer gewählt." Er det rigtigt?
  • Umuligt at få den rigtig!

    Forumindlæg
    Hvordan oversætter man disse to linjer..Der har jeg selv lejet et sommerhus?Han har i øvrigt en bror i jylland.Det skal oversættes til tysk, men jeg kan ikke lave de 2.. ER det noget med.. Da habe ich...
  • Rettelse af oversættelse

    Forumindlæg
    Hej Har lavet en genfortælling af eventyret "Rødhætte" på tysk. Det ville være en stor hjælp hvis en flink person vil kigge det igennem, og komme med bud på rettelse på forhånd tak oversætellsen er vedhæfetet.
  • Nogen søde mennesker der vil hjælpe ??????

    Forumindlæg
    Emna : oliekrisen og danmarks økonomiske udvikling Spørgsmål : Perspektiver til den økonomiske politik i DK mellem 1973 og 1982
  • Optagelsesprøve 2010

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville gerne lige høre om noget fra dem der har været til en optagelsesprøve til gymnasiet sidste år. og kan fortælle konkret hvad der forgår under prøven og om de giver kommentarer efter hver prøve....Er vildt nervøs for at jeg dumper.
  • Eksamensteknik

    Forumindlæg
    Hej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni...
  • Hjælp til synopsis

    Forumindlæg
    Jeg sidder og arbejder på dansk synopsis. Mit fordybelsesområde er 2. verdenskrig, og jeg har valgt et billede af Hitler. Mit spørgsmål er bare, hvad en synopse skal indeholde, og i hvilken rækkefølge?
  • et spørsmål?

    Forumindlæg
    hvad er redegøre?
  • HJÆÆÆLP Til Latiiin!.. /:

    Forumindlæg
    -Først og fremmest vil jeg egentlig gerne vide om der slet ingen kasus på dansk er ? .. Og - så vil jeg egentlig os gerne vide om der er andre kasussprog end latin.. ? OPGAVE : - Analyser sætninerne i led (verbal, subj, objekt og subjektprædikat) : Marcus Lucium videt. Puella verbosa librum no...
  • korte sætninger, oversættelse

    Forumindlæg
    En venlig sjæl der vil rette et par sætninger jeg har oversat til tysk? :) Jeg er ikke den skarpeste til tysk.
  • Det er nødvendigt!

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig tysk snart, men vil se spørger, om der er en, som vil finde sin indre tysker frem og rette det jeg vil sige? ;-). Opgaven er her:
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har problemer med at oversætte denne sætning af dansk til tysk: Da han var 17 år, vandt han som den yngste og første tyske spiller Wimbledon i London. Mit gæt: Im Alter von 17, er als erster Deutscher und jüngster Spieler Wimbledon in London gewann.
  • Nogle der kan oversætte?

    Forumindlæg
    Hejj, er der nogle kloge tyskere eller bare generelt dem der kan tysk, som kan oversætte den her sætning for mig? Wer einmal hier an der Nordsee war, sollte die ostfrisischen Inseln mit Namen kennen, denn es sind auf der deutschen Seite nur sieben Stück.
  • Hjælp til oversættelse af enkelt sætning.

    Forumindlæg
    Hej alle.Hvordan oversættes sætningen"Jeg regner med at fortælle manden sandheden"Jeg forestiller mig noget lign.:"Ich rechne damit dem Mann die Wahrheit zu erzählen"Dog er jeg usikker på placeringen af "damit". Kan nogen hjælpe?
  • Marie Luise Kaschnitz

    Forumindlæg
    Er der nogen som har noget brugbart om teksterne "Eines Mittags, Moitte Juni", "Lange Schatten" og "Popp und Mingel" som Marie Luise Kaschnitz har skrevet. Skal snart skrive 3. årsopgave og mangler lidt ekstra inspiration
  • vurdering af dansk stil - eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg var til dansk eksamen i går og skrev om "Grænseoverskridende undreholdning" .. hvilken karakter ville i give den??
  • Samfundsfaglig studieretning

    Forumindlæg
    Jeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort...