Tysk

Nogle der kan oversætte?

16. august 2021 af Curiosity4life - Niveau: 9. klasse

Hejj, er der nogle kloge tyskere eller bare generelt dem der kan tysk, som kan oversætte den her sætning for mig?

Wer einmal hier an der Nordsee war, sollte die ostfrisischen Inseln mit Namen kennen, denn es sind auf der deutschen Seite nur sieben Stück.


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. august 2021 af Stygotius

Du burde nok selv prøve først og i hvert fald fortælle hvad dit problem består i.

"Den der på  et tidspunkt har ståët ved Vesterhavet (Nordsøen), burde kende de østfrisiske øer ved navn, for der er på den tyske side kun syv." 


Svar #2
18. august 2021 af Curiosity4life

#1

Du burde nok selv prøve først og i hvert fald fortælle hvad dit problem består i.

"Den der på  et tidspunkt har ståët ved Vesterhavet (Nordsøen), burde kende de østfrisiske øer ved navn, for der er på den tyske side kun syv." 

Tusind tak, jeg havde nelig oversat det på den her måde:

Enhver, som engang har været ved Vesterhavet, burde kende de østfrisiske øers navne, for der er på den tyske side kun syv.

Og skulle bare være helt sikker, men jeg fik spurgt min lærer, men tak alligevel!


Brugbart svar (2)

Svar #3
18. august 2021 af Stygotius

Jeg er vel nok heldig at din lærer har godkendt min oversættelse.


Skriv et svar til: Nogle der kan oversætte?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.