Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13961 til 13980 af 95433
-
Eksamen i Religion
ForumindlægJeg skal til eksamen i religion, og jeg har ikke rigtig nogen noter til faget.. Hvis du har nogle gode religions noter, må du meget gerne sende dem på min mail. Kristian992@hotmail.com -
Hjælpemidler til kristendom FSA
ForumindlægHej Jeg skal op i kristendom til 9. klasses afgangsprøve. Men jeg er i tvivl om hvad vi må have med... Egne noter? Lærerens uddelte papirer om fx islam? Kopier af andres noter? Tekster? Hjælp!! -
parabel
ForumindlægJeg et svarark med et diagram/kordinatsystem, hvor man laver parabler i. I dette kordinatsystem, er der angivet et punkt p ( ligger lige på 0,0) og en linie ved navn m. Samt punkterne A,B,C og D. Nu skal jeg så angive hvilke af punkterne, der ligger lige langt fra p og m?? kan ik helt se hvordan ... -
Ørsteds opdagelse - elektromagnetisme
ForumindlægH. C. Ørsted opdagede sammenhængen mellem det elektriske og det magnetiske felt i 1820, da han så at kompasnålen slog ud pga. det elektriske felt fra en ”ledning”. Han fandt ud af at hvis man kan lave en magnet med strøm, kan man også lave strøm med en magnet. Så ledningen og kompas... -
Mount Everest !
ForumindlægPå Mount Everest er trykket på toppen ca. 340 hPa. Luftens densitet skal beregnes på en dag hvor temperaturen er -20 C . Hvordan gør man det? På forhånd tak. -
termisk energi og varme
ForumindlægHej, jeg har en opg, der lyder sådan: Du skal opvarme 0,75 L vand i en aluiniumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 grader celsius. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW.a) beregn den tilførte varmemængde i 1 min.hvordan gøres det? Nogen der kan hj... -
Dansk ekspandere?
ForumindlægKan man ekspandere sit engelsk niveau -
Varmepatron - Beregn den tid det tager at opvarme systemet
ForumindlægVarmepatron Grundlæggende Fysik b – Opgave 7.15 En varmepatron på 3500 W er anbragt i en 200 L vandfyldt kedel, som er lavet af 50 kg jern. a. Beregn den tid, det tager at opvarme systemet fra 10 °C til 65 °C. b. Beregn den elektriske strømstyrke gennem varmepatronen, der er tilsluttet 220 V. ... -
Jura
ForumindlægHej SP Jeg skal til at starte i 2.HF, og mine karakter er ikke hvor de skal være. Snit pt. på 3.7 Jeg vil spørge jer. Tror i det er muligt for mig at komme ind på Jura efter HF, hvis jeg tager mig sammen i år, og virkelige fokusere i skolen? Jeg ved godt det kun er mig selv der kan tage beslu... -
Trigonometrispørgsmål
ForumindlægHej..:-) Jeg er meget i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge når jeg for opgaven på mit arbejdsark i matematik (trigonometri) I en retvinklet trekant er b = 16,7 A = 82 grader C = 90 grader - bestem siden a. - som sagt er i tvivl om hvilken formel, der skal bruges! Mvh Ma... -
Matematik beregning
ForumindlægBeregning af potensfunktioner: A) 2*x^7=17 B) 4*x^2,6=42 c) 15*x^12=197 d) 0,5*x^4,1=122 e) 14*x^½=56 Nogle der evt. gider regne resultaterne ud? Har dem selv, hvis i først vil se - men vil gerne se om jeg har regnet dem ud rigtigt. -
Udregn f(xt+h) og xt-h)
Forumindlægudregn f(xT + h) og f(xT - h), når f(x)=a*x^2 + b*x + c Kunne godt bruge lidt hjælp, er helt lost /-: -
rettelse
Forumindlægcos A = c/b cos 54° = 218 / c <=> c = 218 · cos54 <=> c = 128,14 Er det rigtig det her...? -
Samfundsfag AT
ForumindlægJeg skal til AT eksamen på fredag. Min synopse handler om forureningen af maden i grønland, og om hvordan man kan stoppe den negative udvikling. Jeg har fagene Biologi A og samfundsfag C. Biologidelen er god, men jeg føler virkelig ikke jeg har inkorporeret samfundsfag på nogen måde ift teorier.... -
hvad er gas konstant
ForumindlægHvis du nu skulle forklarer for et barn på 3 år hvad gas konstant er, hvad ville du så sige? (jeg er nemlig ikke sikker på jeg forstår den traditionelle forklaring) -
Hjælp til rettelse af fransk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe mig med denne tekst :-) -
formel
Forumindlæghej alle. Jeg har lidt problemer med en formel ang. transformation. • Hvad bliver primærspolen i det første lærerforsøg? • Beregn sekundærspædningen • Brug transformerligningen til at beregne sekundærstrømmen Up x Ip = Us x Is (se billede) Det var et lærerforsøg så vi skrev ned ... -
Prøver igen: Harmonisk bevægelse. Hookes lov m.m
ForumindlægJeg prøver nu for sidste gang at få lidt hjælp til mit oplæg om harmonisk bevægelse. Jeg skal fremlægge imorgen tidlig, så hjælp værdsættes i høj grad, hvis det bliver givet idag.1) Vil gerne lægge ud med at forklare, hvad en harmonisk svingning indebærer, og ikke bare ved at sige, at det er en d... -
Integning af ret linie i excel??
ForumindlægHej jeg skal have indtegnet en ret linie i excel, hvordan gør jeg det?? Ligning: 8,1619 + 0,746 * 51 51 er fra x og skifter dermed til 45,42 osv. 8,1619 er selvfølgelig skæringen på y-aksen x y 51,00 9,00 45,00 11,00 42,00 13,00 44,00 14,00 51,00 16,00 Linien skulle gerne være en tangent... -
spydkast og AT
ForumindlægVi har AT og har om spydkast (frit fald) Vores spørgmål lyder: 1) Hvad sker der når et legme, med udgangspunkt i spyd, når det kastes igennem luften? 2) Har spydets bygning nogen konsekvens for kastet? 3) Hvilken indflydelse har starthastighed og vinkel på spyddets banekurve Er der nogen ...
