Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14001 til 14020 af 95433
-
stamfunktioner
Forumindlægjeg har et spørgsmål, til en opgave om stamfunktioner, opgaven lyder hvor mange forskellige stamfunktioner findes der, til f (x)? hvad menes med, dette,? -
Løs ligningen 2*(x+1)*(x-3)=0
Forumindlæghej nogen der kan løse ligningen: 2*(x+1)*(x-3)=0 tak :) -
Newtons afkølingslov - differentialligning
ForumindlægI forbindelse med Newtons afkølingslov bruger vi differentialligningen du/dt=-k(u(t)-u0). Der er tale om en lineær differentialligning dy/dx +h(x)*y=g(x). Ved at regne lidt, får vi, at du/dt+k*u(t) = k*u0, hvilket passer med formen for lineær differentialligning. Når vi skal finde en løsning, ska... -
lininger! hjlæp
Forumindlæger der en, der er god til lininger? som kan hjælpe!!??!?? Lav følgende beregninger 3·2+2(2+1) 3-3^2 14-3(3-1) 8·2+3(4-2) Opgave 2 Løs ligningerne 2+x=7. 2s-6=3. 5t=t-2. 12(v-2)=1. -
Ligninger
ForumindlægHI allVi er ved at have en del om ligninger og skal til at aflevere en Rapport,, Og mine notater er ikke til at finde rundt i, Så jeg ville høre om der er en engel derude som der har eller ved hvor jeg kan hente nogle knald gode notater.. Ville hjælpe megetTHX :D -
Hjælp til geometri
ForumindlægHey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak! -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
at isolere en variable
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg arbejder med ligninger og andengrads polynomier. De fleste ting forekommer mig rimeligt let, men aller første opgave, som skulle være den nemmeste har jeg tykket på længe nok nu .. den falder mig ikke let ind .. Den lyder .. Isoler 'f' i li... -
Sult i Sahel-landene - Hvorfor så udbredt???
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en opgave om, hvorfor sult er så udbredt i Sahel-landene, og er helt blank. Nogen, der kan give mig et par eksempler på sammenhænge (gerne forklaret), der er forståelig for mig? :) Ville være virkelig hjælpsomt! På forhånd, tak! -
Matematik B skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg var oppe til skriftlig matematik B eksamen og der fik jeg 00. Jeg har i årskarakter fået 4 både skriftlig og mundtligt. Vil det så sige at jeg ikke har bestået matematik på B eller hvad? Håber nogle kan hjælpe med at afklare mit dilemma. Med venlig hilsen -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
Bevis for kontinuitet
ForumindlægHej SP! Jeg ville høre om der er en matematisk måde, hvorved man kan tjekke, om en funktion er kontinuert eller diskontinuert? Jeg skal argumentere for at funktionen er kontinuert, men ved ikke hvordan dette kan gøres? -
Gange to brøker sammen
ForumindlægHejsa Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med hvordan jeg gange de to brøker i første led sammen? Opgaven er vedhæftet som et billede -
laveste karakter
Forumindlæghvad er det laveste karakter I har fået, og i hvilket fag.. skal lave noget statistikpjat over dette, så må I meget gerne skrive alder og køn... -
blodkredsløb
Forumindlæghey alle sammen =) sidder her og skriver min bio opgave, men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme omkring følgende, håber i kan hjæpe mig: Redegør for blodkredsløbets betydning for levering af ilt til muskler under arbejde?? på forhånd TAK :) -
vælgeradfærd
Forumindlæghej jeg har fået til opgave i samfundsfag hvor jeg skal kende til forskellige variable af betydning for vælgeradfærd og kunne diskutere deres forklaringsværdi. I skal kende til årsagsfor-klaringer mht. ændringer i vælgeradfærd og inddrage mediernes rolle i forbindelse med vælgeradfærd. kunne ... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa. Jeg har vedhæftet en fil med en opgave, hvor jeg har et lille problem. Jeg skal nemlig finde et minimumspunkt for en værdi, N, og jeg er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Jeg har gjort det først med at sætte differentialligningen lige med 0, hvor at n bliver holdt konstant på 1.2*10^6... -
Parablen - Funktionsanalyse
ForumindlægHej Godtfolk, Jeg er kommet til det punkt hvor jeg virkelig er ved at rive hårene ud af hovedet. Spørgsmålet går ud på at vi skal komme med eksempler fra den virkelige verden, med parabler, hvori elementer fra funktionsanalyse kan være nyttig? Jeg er ret sikker på jeg har set mig blind på opga... -
Densitet
ForumindlægJeg skal til eksamen i Densitet i morgen? men er lidt i tvivl om hvad man kan sige basics for Densistet?! Udover formler, og det er stofkonstant! -
Agar
ForumindlægHej Alle Jeg sidder lige og læser lidt mikrobiologi, og har fået et spørgsmål der lyder følgende: Hvorfor anvender mikrobiologer medier med tilsat agar? Har overvejet nogle ting, men er langt fra sikker, og tænkt på om der var en der lige kunne forklar det på en sætning eller to, men det ha...
