Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14061 til 14080 af 23489
-
Bibtex
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en stor rapport på 2. semester. I den forbindelse er der opstået et lille "skønhedsproblem" mht. litteraturlisten.Til sidst ved hver reference skriver den afsnittene, hvorfra der refereres til den pågældende kilde. Det ser f.eks. således ud:"info om kild... -
Biologi, om Gensplejsning
ForumindlægHej alle bruger af Studieportalen :) Jeg står her i et lille problem med en biologi opgave, og har 2 spørgsmål jeg ikke rigtig kan få svaret på og anmoder derfor om noget asistance.. Skal bruge svarene senest i morgen tidlig ellers hjælper de inetet :) 1. Nævn en eller flere metoder til at ge... -
Kalender-algebra ?
ForumindlægOkay :P Man kan beregne det mindste i en farvet ramme(med 4 felter i) med denne formel:x=(s-16):4. x= det mindste tal, s=summen af de 4 tal.-Der er en kasse hvor der står: x, x+7 og x+1Hvad skal der stå i den 4. kasse`?- Beregn summen af de 4 tal i rammen udtrykt ved x.-Angiv en formel til bereg... -
bevis for ln(a*b)=ln(a)+ln(b)
ForumindlægHejSå stødte jeg ind i endnu et lille problem.I mit bevis i mine noter for reglen:ln(a*b)=ln(a)+ln(b)bruger jegg(x)=ln(ax)-ln(x)for at komme frem til det, er der nogen forklaring på det, eller bruger jeg blot den funktion for at vise reglen?Håber nogen kan hjælpe, sig endelig til hvis jeg skal sk... -
Lektier
ForumindlægHej jeg har et problem med nogle lektier i opgaven står der HVAD ER FORHOLDET MELLEM HJULENES DIAMETRE ? det store hjul er 120 cm og det lille er 35 cm det skal laves om til en brøk først og så igen om til et decimaltal og så er der en anden opgave hvor der står PÅ BILLEDET ØVERST T... -
Rektangulært tværsnit..
ForumindlægHey derude..Jeg sidder her og gør mig parat til min skriftlige årsprøve i matematik i morgen! Til dette har jeg fået en prøve-årsprøve med opgaver som vil ligne dem vi får! Jeg har nu uden de store problemer kommet igennem alle på nær en enkel, så håbede at en eller flere ville hjælpe mig med den... -
Er det her en klumme?
ForumindlægEn lille uddrag var min stil.. - Det var midt i den kolde Feburar måned i Danmark, og solen havde forlængst forladt sine breder. Jeg var som sædvandelig forlængst besluttet på at tag på en ferie, sammen med en af mine kammaret. Som altid pegede forventninger på et godt omhyggeligt tilh... -
Etik omkring elektrokemoterapi
ForumindlægHej, jeg skal skrive et projekt om elektrokemoterapi, som er en ny kemo behandling hvor man sætter et lokalt strømfelt omkring kræft metasen, hvilket får cellens membran til at briste, og kemo molekylerne kan derfor trænge let ind. Her er et lille link: http://www.herlevhospital.dk/menu/Afdelin... -
Eksamen - Goethe: "Der Fischer"
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve (1.g) på torsdag i tysk.Et af de emner jeg kan komme op i er:"Die Spaltung des romantischen Menschen". Jeg kan kome op i "Der Erlkönig" og "Der Fischer" af Goethe. Problemet er, at jeg lige har opdaget, at vi åbenbart havde om "der Fisc... -
religion eksamen :/ hjælp
ForumindlægHej alle. jeg skal til eksame i religion i morgen, men er lidt i tvivl om noget. i min klasse har vi haft om de store religioner, altså jødedommen, kristendommen og islam og derudover har vi også haft et lille projektarbejde om andre religioner, som scientology, new age, jehovas vidner osv. mit s... -
Bølger
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave (bilag er vedhæftet): Bølgelængden af tsunamier er typisk et par hundrede kilometer. Følgende oplyses: Hvis vanddybden er lille i forhold til bølgelængden kan bølgehastigheden c regnes ud ved c = *kvadrod*gh hvor g er tyngdeaccelerationen og h er vanddybd... -
fysik problem
Forumindlægjeg har et lille problem hvor jeg skal forklare dette. M m1 m2 m – m1 + m2 Væske gram gram gram gram Vand 200,25 314,27 138,46 24,44 Sprit 200,25 306,52 125,96 19,69 her skal jeg forklare hvas M1 og M2 betyder.jeg havde mistet mine andre resultater så var nød til at finde nogle nye håber i kan hj... -
Hvilke sprogelige virkemidler bliver brugt ?!
ForumindlægHej ! Jeg sidder og er igang med at analysere en novelle til min danskeksamen fredag, men er lige stødt på et lille problem.. Sådan lyder min sætning: "Fisken smager udmærket, så jeg bestemmer mit til, så snart den sjældne, næsten uddøende tjener viser sig, at give besked til køkkenet om at... -
Eksamen
ForumindlægJeg læser en masse om, at man benytter "rene" tekster til eksamen..Er det både i forberedelsestiden og eksaminationen?Jeg tænkte nemlig på om man må skrive på ekstemporalteksten eller man skal skrive på et papir ved siden af?Og hvad med det lille teksstykke, som man får - må man skrive ... -
Det nære solsystem - eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her i morgen, og jeg har ikke helt styr på det nære solsystem som et af vores spørgsmål lyder. Helt konkret står der: Du skal mundtligt præsentere emnet: Det nære solsystem. Stikord til den faglige samtale: Årstider, Jordens rotationsakse, Månens faser, måneformørkelse,... -
stråling
Forumindlægheysiddr her og læser fysik..og er kørt fast i et lille afsnit om absorption af alfa, beta og gamma stråling..problemet er det at jeg synes at jeg læser modsætninger..er her nogen som evt. ville hjælpe?sådan lyder teksten:Når en kilde udsender alfa partikler til luft vil partiklerne ramme ind i l... -
eksponentialfunktion - eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål til en årsprøve i 1.g, der siger: Redegør for eksponentialfunktion, samt hvordan forskriften for en eksponentialfunktion kan findes ud fra to punkter på dens graf. Redegør endvidere ... og så kommer der mere. I andre spørgsmål har min lærer skrevet eksponentiel funktion ... -
Hjælp til mundtlig dansk emne "det ubevidste"
ForumindlægHej alle, håber at der er nogle derude der kan hjælpe! Jeg er så "heldig" at jeg skal op i dansk mundtlig eksamen om en lile uge og i den anledning skal vi forberede 7 fokusområder hvor man skal lave 5 minutters oplæg til hver og så kan man så komme op i en af dem.. En af fokusområderne... -
rette tysk sætning
Forumindlægdansk sætning: Jeg tilbringer mange timer med nogle af mine nye venner fra (aus) den lille bys eneste gymnasium, som jeg nu går i (auf + akk.). Min oversættelse Ich verbringe viele Stunden mit einigen von meinen neuen Freunden aus dem einzigen Gymnasium der kleinen Stadt, auf das ich jetz... -
vedrøende redoxreaktioner:
ForumindlægHej folk ;) vil i ikke hjælpe please ;) se reaktion: C(s) + CO2 (g) --> 2CO(g):hvorfor bliver det 2co2 og hvilke reaktionstype er det og hvad kan man sige om den? FeO(s)+ C(g) --> Fe(s) + CO(g) Hvordan bliver Feo til Fe på den anden sidee? 8Mg(s) +S8(s) --> 8MgS(s) hvorfor fors...
