Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14081 til 14100 af 25374
-
- Den store mor ser dig
Forumindlæg* Kort rettelse Pernille Stensgaard er tydeligvis ikke begejstret ” Når du flytter hjemmefra”. Hun skriver det på en sjov måde fx bruger hun vittigheder i teksten. Eksempelvis: Lille dreng uden arme, der kommer hjem fra skolen ud i køkkenet. Han kigger længselsfuldt efter kager, men d... -
Spansk oversættelse
ForumindlægJeg vil høre om der er nogle der vil hjælpe med at tjekke denne spanske oversættelse, og hjælpe med rettelser? Mange unge spaniere vil gerne have et arbejde. Men det er svært, for der er stor arbejdsløshed i landet. Nogle af de unge, som har en videregående uddannelse tager til Tyskland. De er ... -
EØ A
ForumindlægHejsa!Er der nogle der har nogle gode notater til eø A på HHX? Det ville bare være lækkert, da jeg står i situationen og skal op mundtligt, og vi har næsten ikke taget notater i det fag... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
(spørgsmål)platon, homer, sofokles og herodot
ForumindlægJeg skøjter fuldstændig sindsygt rundt i de fire... Hvad kendetegner henholdsvis platon, homer, sofokles og herodot og hvad er deres forhold til guderne og skæbnen? -
Elektrisk felt inden i en kugle
ForumindlægEn kugleoverflade (dvs. hul kugle) har en jævn overfladeladningstæthed s (uniform surface charge density). Hvad er det elektriske felt inden i kuglen? Svaret til opgaven er 0, men hvorfor? -
Hvor mange mundtlige højniveauekssamener?
ForumindlægHejJeg bliver student her til sommer, og har forstået det sådan, at man skal op til 4 mundtlige eksamener.Men hvordan kan fagene risikere at fordele sig mht. højniveau- og mellem niveaueksamener, og er der noget, der er mere sandsynligt end andet?Endvidere vil jeg også gerne høre, om der er nogle... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
nogen 9./8. klasser jeg kan hjælpe?
Forumindlæger der nogen fra folkeskolen som jeg kan hjælpe?? -
tværfaglig kombination !!
ForumindlægHvilke muligheder er der ved tværfaglig kombination? -
Hjælp til det politiske landskab - mundtlig samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg skal op i mundtlig samfundsfag her snart og jeg er helt vildt nervøs, selvom at jeg har læst op i to dage straight nu. Jeg ved det hvad jeg skal vide nu, men jeg føler bare ikke at der er nok. Nogen tips til hvad der er meget vigtigt at vide inden for politiske partier og ideologie... -
Hjææælp... Haster Den Kolde Krig
ForumindlægHej. Jeg er lidt ude og skide med min eksamens opg. til i morgen. Ka ik lig finde en ordentlig problemformulering/ stilling om den kolde krig.. har allerede skrevet følgende: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den anden side der førte ... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
jødernes ret til israel
Forumindlæghej jeg har prøvet at finde argumenter om israels ret til palæstina med første moses bog, og kong david. men jeg har prøvet at google lidt og kunne ikke lige finde nogen argumenter for israels ret til palæstina. er der nogen der kan hjælpe mig? -
Hjælp!!! det Haster!!!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg har bruge for hjælp til rettelse af den her stil. Den skal retteles for sproge- og stavefejl. Det er en analyse af novellen "D... -
Klassisk genetik
ForumindlægHar vedhæftet spørgsmålet. -
Hello China
ForumindlægHvert år drager mange unge ud i den vide verden for at blive en masse spændende oplevelser rigere. Men hvad med at kombinere en sådan rejse med et job som engelsklærer? Den standard, vi i Danmark har på engelskundervisningen på ungdomsuddannelserne, kvalificerer dig faktisk til at blive engelsklæ... -
IT-natten
ForumindlægDa jeg i sidste øjeblik ankommer til den afventende bus fuld af handelsskoleelever, som jeg har fået lov af følge med rundt i IT-natten i Aalborg, har jeg mildest talt ingen anelse om, hvad de kommende fire timers roadtrip i IT-verdenen vil byde på. Jeg sætter mig forventningsfyldt på forreste sæ... -
Eventyr stil - Afslutning??
ForumindlægHej alle. Har en fri eventyr-stil for i dansk. Aner bare ikke hvad¨"det magiske kodeord skal være" som i læser til slut. Håber nogen kan hjælpe eller også rette den igennem: Hvis man rejser over de tre verdenshave kommer man til det store kongerige. Engang for længe siden var der ... -
August Krogh og arbejdsfysiologien
ForumindlægHej alle.. Som mange andre stakkels 3.g'ere sidder jeg og sveder over AT-synopsis. Jeg har valgt at skrive om August Krogh i fagene Idræt(naturvidenskabelig) og historie(humaniora). Jeg er meget i tvivl om min problemformulering!! Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe... Problemformuleri...
