Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 14281 til 14300 af 119568
-
RIGTIG KORT tysk oversættelse B niveau
ForumindlægHej Er der nogen der vil være søde, og rette min rigtig kort oversættelse. Jeg har den både i tysk og dansk version. Kun 6 linier. -
Livet på matematik-økonomi studiet i Aarhus
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som har gået på, eller går på lige nu, matematik-økonomi studiet på Aarhus Unveristet, som gerne vil fortælle mig lidt om studiemiljøet, hvordan niveauet er i forhold til gymnasiet og hvad der ellers kan være relevant :) Tak på forhånd! :-) -
Eksponentielle funktioner: y=b*e^kx
ForumindlægEksponentielle funktioner: En opgave siger, gør rede for regneforskriften y=b*e^kx Facitlisten giver resultatet y=0,84*1,0416^x Tip: Anvend logaritmeregnereglerne. Er der en der kan vise og forklare mig hvordan man når frem til facit? -
Engelsk B delprøve 1 - maj 2009
ForumindlægJeg ville høre om der eventuelt var nogen der lå inde med svar på engelsk b delprøve 1 maj 2009? Som ville sende dem til mig? Min mail er [email protected] -
MAT B eksamen HHX 23 maj
ForumindlægHej alle, Jeg var til skriftlig Matemati B hhx eksamen d 23 maj på. Jeg fik lavet alle opgaverne men vil gerne have et facit til eksamensættet, hvis der var ville det være super på forhånd tak -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Hæve fysik til B i 3G fra C i 1 G
ForumindlægJeg har af personlige grunde valgt at skifte studieretning fra Mat A, FY/KE B til Sam A/Mat A. Det betyder, at jeg har obligatorisk fysik på C i 1 G, men jeg ønsker fysik på B grundet markant bedre uddannelses valgmuligheder senere. På mit gymnasie ligger fysik B dog i 3.g, hvilket er irriterende... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Bestemme tallene a og b i eksponentiel funktion i excel
ForumindlægJeg skal bestemme tallene a og b i eksponentiel funktion på formen ud fra en tabel 1 3,4 2 11 3 23,5 4 38,4 5 60,2 Som jeg indsætter i excel i et plot diagram, og indsætter en trendline men så får jeg tallene på formen ax+b. Nogen der kender til excel der kan hjælpe? Mange tak:) -
Hvad og hvor meget må en mundtlig matematik disposition indeholde?
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i mundtlig matematik. Hvad og hvor meget må en disposition til dette indeholde? Er der nogle regler? Jeg har vedhæftet én af mine dispositioner. -
Arealet af vektor ( i 3D) a og b på cas.
ForumindlægHej der er noget jeg ikke forstår. Når jeg skal udregne arealet af det paralellogram som vektor a ={1,4,-3} og b ={6,6,2} udspænde, så skal jeg jo udregne krydsproduktet crossp(a,b) men når jeg gør det får jeg kordinater og ikke et tal. Jeg har først defineret vektor a sådan [[1][4][-3]]-... -
Bestem b i trekant abc og bestem afstanden ac
ForumindlægHej! Har lidt problemer i denne opgave Linjestykket AD illustrerer målet. en spiller står i punktet B og skal skyde på mål. Linjestykket AE illustrer det område som spilleren skal ramme indefor, hvis bolden skal ramme målet ved et direkte skud Det oplyses af BC=4, AB=BE=6 og AD=3. afstandene m... -
Mat B HTX opg 1 g
Forumindlægdette er et spørgsmål til dem der har mat b og skal op til eksamen. i opgave 1, g hvor man skal finde længden af hele vejlinjen far A til H. er der nogen der har lavet denne og eventuelt kan hjælpe? og beskrive hvordan man har gjort. på forhånd tak -
Sangens karakteristika - I Danmark er jeg født af Isam B
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde sangens karakteristika Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ingen anelse om hvad det betyder...føler lidt at det har noget med karakteristik at gøre Men i en sang? Hvordan? I Danmark er jeg født - Isam B - YouTube -
erstatte A-niveau karakteren med B-niveau karakteren?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har valgt at opgradere et fag fra B-niveau til A-niveau. Er det lovligt at sende sin B-niveau karakter til en vidergående uddannelse, i stedet for A-niveau karakteren? -
FP9 Matematik Med Hjælpemidler December 2022
ForumindlægNogle som har svarene til FP9 Matematik med hjælpemidler december 2022? -
Matematik årsprøve - Stamfunktioner ?
ForumindlægHejsa, Jeg skal til årsprøve i matematik og jeg sidder og øver mig på opgaver uden hjælpemidler. Denne opgave har dog drillet mig i et stykke tid og jeg kan ikke finde en metode i formelsamlingen vi har fået udleveret (?). Jeg mangler at få styr på gennemgangen af hvad man gør i denne opgave, s... -
Hvad skal man kunne til mundtlig eksamen i matematik?
ForumindlægHej, jeg skal til afgangsprøve i mundtlig matematik i morgen, i 9. klasse. Jeg vil blot lige høre, hvad man skal have styr på for at snige sig op på en fornuftig karakter. Jeg har lige fået mine skriftlige prøver tilbage, og der fik jeg 7 i problemregning og 7 i færdighedsregning. Jeg håb... -
Isoler x: a/x+b/y=1
ForumindlægJeg skal isolere x. og jeg er nået til 3. trin. Altså jeg har fået x-ledet på en side. Herefter har jeg ganget a på begge. Og jeg vil mene at jeg skal lave resiprokke, eller få det hele på en brøk-streg. Hjælp mig til næste skridt. Altså det ser således ud: a/x+b/y=1 a/x=1-b/y (trækker b/y fra på... -
a^x=b er min vurdering korrekt antaget
ForumindlægGod aften..! Jeg skal have forklaret/løst linging ax=b Jeg tænker at hvis jeg følger regnereglerne for logaritme (Naturlig logaritme) ln(ab)=lna+lnb ln a/b=lna-lnb ln(ax)=x*lna Så må jeg jo skulle sige: ln(a)/ln(b) og b må jo så være noget der ligner b>0 ...
