Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 14381 til 14400 af 35989
-
Klage over SRP karakter!
ForumindlægHej allesammen Jeg har skrevet i Bioteknologi A og Historie A, om brystkræft og kræftensbekæmpelse. Jeg har tænkt mig at klage over min SRP karakter, da jeg ikke tror jeg fortjener den overhovedet. Jeg har fået feedback, men det er jeg yderst utilfreds med. Derfor har jeg tænkt mig at klage, me... -
SRP- Klage!
ForumindlægHej allesammen Jeg har skrevet i Bioteknologi A og Historie A, om brystkræft og kræftensbekæmpelse. Jeg har tænkt mig at klage over min SRP karakter, da jeg ikke tror jeg fortjener den overhovedet. Jeg har fået feedback, men det er jeg yderst utilfreds med. Derfor har jeg tænkt mig at klage, me... -
Hydrolyse af acetylsalicylsyre - Har jeg lavet det rigtigt?
ForumindlægHej SP! Jeg er i gang med at reflektere over min SRP- opgave, som jeg skal forsvare om et par dage. Jeg valgte emnet "Smertestillende lægemidler" og fagene: Bioteknologi A & Matematik A. Et af de spørgsmål, som jeg skulle besvare så som følgende ud: "Undersøge hydrolyse af ... -
Hurtig hjælp søges :)) - Hydrolyse
ForumindlægHej SP! (Jeg har tidligere skrevet, men fik intet svar så prøver min held igen ;)) Jeg er i gang med at reflektere over min SRP- opgave, som jeg skal forsvare om et par dage. Jeg valgte emnet "Smertestillende lægemidler" med fagene: Bioteknologi A & Matematik A. Et af de spørgsmål... -
Omdannelse fra β-caroten til vitamin A i kroppens celler.
ForumindlægJeg har fået følgende opgave i bioteknologi: Gulerødder indeholder β-caroten, der omdannes til vitamin A (retinol) i kroppens celler. Omdannelsen er vist i figur 1. Forklar hvilken funktion NADPH har i processen. Som vist på billedet sker procesomdannelserne fra β-caroten til reti... -
please help!
ForumindlægJeg skal analysere teksten, men kan virkelig ikke komme i gang :-( analysen skal helst henvise til teksten nogle gange, fortælle noget om logos, pathos og ethos og så svare på det her; Furthermore, please comment on the contents of the speech: What is Robin Cook saying and why? How does this rela... -
SRP om spiseforstyrelser
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive i min SRP om spiseforstyrrelser i psykologi C og bioteknologi A. I psykologi er jeg interesseret i at undersøge de psykologiske faktorer, der kan bidrage til udviklingen af spiseforstyrrelser og effektiviteten af forskellige psykologiske tilgange til behandling af spisefo... -
Bioteknologiske metoder til produktion af stivelse
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder med problemer i en opgave i bioteknologi, opgaven lyder: "For at kunne fremstille bioemballage ud fra planter med en lavere phosphoryleringsgrad end kartofler, benyttes en kemisk phosphoryleringsproces. Denne proces er meget energikrævende og ikke særlig milj... -
Stivelse
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder med problemer i en opgave i bioteknologi, opgaven lyder: "For at kunne fremstille bioemballage ud fra planter med en lavere phosphoryleringsgrad end kartofler, benyttes en kemisk phosphoryleringsproces. Denne proces er meget energikrævende og ikke særlig milj... -
Hjælp til biologi - haster
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med følgende ting? 1. Redegør for nogle fremtidsmuligheder i forhold til bioteknologisk manipulation med arvematerialet. Diskuter og vurdér nogle fordele og ulemper ved anvendelsen af bioteknologi på arvematerialet 2. Forklar hvordan blodtyper i ABO systemet ... -
biotek, om bakterier SRPHJÆLPP
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en af problemstillingerne til min srp. Min srp omhandler antikkens farver, Bioteknologi A og Historie A. Jeg skriver om hvordan man producerede farver dengang og om antikkens kunsthistorie. Min lærer i biotek, ville give den en mere bioteknologisk retning så min ... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
Analyse af Blues - hjælp/råd
ForumindlægHalløj folkens. Jeg er studerende 3g'er, snart færdig med mine eksaminer, men før jeg får huen, så skal jeg op i bl.a mund. musik A niveau. Jeg har dækket mit pensum rimlig godt og har styr på især de klassiske former så som: Rondo, Menuet og Sonate. Jeg forsøger nu at sætte mig ind i rock... -
HASTER: Hjælp til metode/materialle i historie A
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og laver talepapir til AT-eksamen mandag, og er blevet i tvivl om noget med hensyn til metode: Jeg har fx. et spørgsmål der hedder det handler om det sociologiske gennembrud, og hvorfor det fik sit gennembrud? Til at undersøge det har jeg jo brugt leksikon, bøger lånt på bi... -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
engelsk B
ForumindlægHej Er det ikk rigtigt at man er bestået, hvis man har fået 4 og 02 i årskarakterer og 00 i skriftlig eksamen? Har bestået alle mine fag, for at komme ind på HA men der står adgangskrav ikke opfyldt? er det meningen, så man ikk allerede nu kan se om man er kommet ind eller ej? -
Hvad er klokken?
ForumindlægHej! Hvordan beregner jeg klokken i de forskellige byer i verden, hvis klokken f.eks. er 12.00 i København? Håber i kan hjælpe, da jeg skal til geo eksamen i morgen og hvem ved måske dukker dette spørgsmål op (: På forhånd tak -
Spørgsmål omkring det sociale netværk
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg står og skal til at sammensætte en eksamens opgave i statistik, så jeg ville lige høre jer om i ikke lige vil svare ærligt på disse 2 spørgsmål :-) http://www.surveymonkey.com/s/WKWQLBC Tak på forhånd :-) Mvh. Mikkel -
Matematik A - dumpe?
ForumindlægHej alle Hvad sker der hvis man dumper til mat A skriftlig eksamen? - får man stadig sit fulde eksamensbevis? Og: hvis man vil søge ind på en uddannelse der kræver mat A, kan man så godt blive optaget hvis ens samelede snit for faget er på 2 - altså bestået? -
skal man bruge
ForumindlægSkal man tage fra sin egen portfolie til eksamen? Altså jeg frygter jeg ikke har nogen billeder til et af spørgesmålene, som man har lavet, men jeg kan godt finde dem på nettet altså eksempler på tidsperioder, rum, lys og farver. Selvom der står på at du skal tage fra din portfolie
