Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14421 til 14440 af 36004
-
Hvad betyder ordet “efter krigs- smalhals
ForumindlægNogen der kan sige mig, hvad ordet: efter krigs-smalhals betyder? Ordbogen ved det i hver fald ikke. -
Kronisk sygdom og akut sygdom
ForumindlægKronisk:evig eller uforanderlig, altså sygdom som ikke kan helbredes eller er langvarende. F.eks. er sukkersyge type 1 og hjertefejl eksempler på kroniske sygdom Akut: pludseligt opstået, som f.eks. kræft Er det korrekt forstået? Tak på forhånd -
Medierne
ForumindlægHey alle Nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål, da jeg ikke selv har nogen umiddelbare bud.... Hvilke virkemidler bruger medierne for bedre at komme ud med deres budskab, og hvilke krav stiller det til politikeren ? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Valdemar 1.g -
Integral
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=6x^2-2x Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1,10) . Hvordan løser jeg dette? -
Er olie og vand en heterogen blanding?
ForumindlægSpørgsmålet fremgår af titlen - jeg vil blot se, om jeg forstår begrebet "heterogen". Tak på forhånd. -
Et digt med en sammenligning eller en merafor
ForumindlægEr der nogen af jer som har skrevet et digt med en metafor eller en sammenligning i? det kunne være en stor hjælp vis i svarede -
Geometri - find højden af en trekant via arealet
ForumindlægGo'aften folkens. Når man har fundet arealet af en trekant, kan man via arealet udregne højden af trekanten. Problemet er bare jeg ikke helt kan huske hvordan det fungere / kan ikke finde det i mine notater. Så ville sætte stor pris på, hvis en lige kunne komme med en forklaring og formel. ... -
Forskellen på Porters 5 Forces og Porters brancheanalyse?
ForumindlægEr der nogle af jer der kan forklare mig, hvad forskellen på Porters Five Forces og Porters Brancheanalyse er. Min lærer siger, at det er det samme, men så vidt jeg kan se, handler 5 forces om at analysere virksomheden inde i branchen, hvorimod brancheanalysen handler om at analysere branchen, og... -
Bionomialfordeling hjælp
ForumindlægHej. Jeg ved ikke helt, hvordan man argumenterer for Bionomialformlen? Og hvordan en Bionomialfordeling fremkommer?? -
ligninger
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik c i morgen, men er gået i stå ved denne: 'Gør rede for de regler der gælder for omformning af ligninger. Du skal herunder komme ind på de regler, der bruges ved løsning af eksponentielle ligninger. Omtal hvordan ligninger kan løses grafisk' ... -
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
Gennemsnit på STX
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det der med gennemsnittet. Hvis man har fået 7 til eksamen og der er en vægtning på 1,5 er det så bare at gange dem sammen og få karakteren? Desuden er det så gennemsnittet af de 8 eksaminer der gælder eller for samtlige fag igennem årene?? -
sublimation
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe mig med at komme på gode eksempler på sublimation? :) -
DHO-forsvar
ForumindlægHej, jeg skal op i DHO-forsvar om et par dage. I mit oplæg er jeg nået til analyse-delen: - Tekstnedslag til at begrunde konklusionen - Tre-fire centrale citater fra kilden. - Vis hvordan I analyserer (begge fag), og hvordan I når frem til jeres konklusion. Hvad vil tekstnedslag sige? Og... -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
CAS værktøj i geogebra
ForumindlægJeg har geogebra4 - er CAS med i den udgave? Hvis ja, er der så en der kan fortælle mig hvordan man åbner det i geogebra, jeg kan overhovedet ikke finde det -
Parameter vs variabel
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kan beskrive hvad vi mener med paramter og variabel? Hvis jeg fremstiller en matematisk model der beskriver et eller andet og præsentere variabler og parametre. Hvordan skelner mellem disse? Også: Hvad er en parametrisk-model og hvad er non-parametrisk model? -
Naturfag hjælp arbejdsspørgssmål.
ForumindlægHej. Vi har om fødevareproduktion globalt og lokalt. Vi har ingen idé om hvad man kan komme ind på i Fysk/kemi. Nogle bud på arbejdsspørgsmål eller forsøg? -
Nysgerrig over2ligningermed2ubekendte historie
ForumindlægFor at forstå 2 ligninger med 2 ubekendte bedre, ønsker jeg fra alle at prøve med at hjælpe mig, med at finde på en historie hvor man kan uddrage 2 ligninger med 2 ubekendte. -
Prøveform B i reklamer
ForumindlægHejsa Så jeg har fået udtrukket reklame til eksamen i dansk og vil vide om nogen har været oppe i det eller nogen der har nogen virkelig gode tips Er åben for al støtte, hjælp og tips! På forhånd tak!
