Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14441 til 14460 af 95433
-
Helium-3 og månen?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder nu og skal se at komme ordentligt igang med min synopsis. Jeg har valgt fagene fysik c og historie a, og mit emne hedder "Det nye rumkapløb?: Jagten på fremtidens energiresurser". Det handler om, at man har en ide om, at Helium-3 fra månen kan blive en fantas... -
Ændring af eksamen?
ForumindlægEr der nogen, der ved, om det er muligt at ændre en af sine eksamener? Dette spørgsmål stiller jeg dog under nogle specielle omstændigheder: Sidste år (jeg går nu i 2.g) var jeg til eksamen i Fysik C, som jeg dog senere hen har valgt at opgradere til et B-niveau til 3.g. Derfor er min eksamen fr... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
Descartes normalmetode
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare, hvordan hans metode fungerer? Altså, jeg skal kunne definere normalen og beskrive, hvordan metoden fungerer i grove træk. Altså det med cirkler i P, hvor radius skrumpes indtil der netop er ét skæringspunkt. På den måde, bliver linjen, der er tegnet på ... -
Parabel
ForumindlægHej igen, har endnu et spg. Hvordan løser jeg denne opg ? parablen med ligningen y=x^2-6x+c går gennem punktet p(1,-4) bestem c ? -
tværfaglig kombination !!
ForumindlægHvilke muligheder er der ved tværfaglig kombination? -
Elektricitet (spændingsforskel)
ForumindlægGod aften SP. Jeg er har fået stillet nogle opgave omkring elektricitet emnet. Det ville være rart for mig hvis nogle kunne fortælle mig om jeg har gjort det rigtigt. Hvis det er forkert så vil jeg gerne vide hvordan jeg så skulle have gjort det. Opgave 1. Her kender jeg følgende: U_AB= 150V q_pr... -
Hvilke udtrækningsfag har I fået? + tips/hjælp søges
ForumindlægHej alle! Så er udtrækningsfagene blevet trukket, hvad har I fået og er I glade for det?? Min klasse og jeg har fået skriftlig engelsk og skriftlig fysik/kemi. Jeg er rigtigt nederen over skriftlig engelsk (er sygt dårlig til det fordi jeg er ordblind), er der nogle der har nogle råd/tips/hjem... -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke... -
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
Engelsk på universitetet.
ForumindlægHej :-) Jeg læser i øjeblikket naturvidenskabelige suppleringsfag med henblik på optagelse på medicinstudiet efter sommerferien 2012. Jeg er dog ikke sikker på, at det er det rigtige for mig, da jeg tit og ofte snubler over kemien og fysikken. Matematikken er jeg nogenlunde til. Derfor ha... -
Help 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et oversættelse. Håber I vil kigge den igennem, og hjælpe mig med at rette det. På forhånd mange tak. Text: Min lillesøster spørger om alt, og det gør hun hele dagen. Hvorfor hun gør det, ved jeg ikke, men det er ret irriterende. Hvorfor spiser du cornflakes? Hvorfor dr... -
Log
ForumindlægJeg har også en logaritme-ligning.6*log(5x)=12Vi har ikke fået ret mange noter til at udregne det. Det forvirre mig at der står 5x. Jeg kan bedst regne mine stykker ud når jeg har set et der ligner det, de det med 5x har jeg ingen steder.Hilsen karise -
Årsprøve
ForumindlægHej :)Jeg skal snart op til fysik (årsprøve). jeg går i 1.g og har fysik på B-niveau. Alt hvad jeg ved er, at årsprøven er todelt - en eksperiementel og en individuel mundtlig del. Mere ved jeg faktisk ikke. Da vi skulle op til kemi fik vi titlerne på spørgsmålene så vi vidste hvad det var vi sk... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
Bølgelære
ForumindlægHeej, kan bruge hjælp til en fysik opgave, håber i vil hjælpe! 1. En elektromagnetisk bølge har frekvensen 1020 Hz? hvor stor er bølgelængden? 2. Hvad er bølgelængden af en lydbølge med frekvesen 170 Hz, når lyden udbreder sig med farten 340 m/s? 3. Lydhastigheden i almindelig luft er omkring ...
