Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14481 til 14500 af 95433
-
Hjælp til aflevering!
ForumindlægHej, 100,- til ham der kan lave hele skidtet. Eller 25,- pr. opgave hvis ikke man kan lave allesammen. Opgave 1: Lyset fra stjernerne Kigger i på stjernehimlen en skyfri vinteraften, kan i se rigtig mange stjerner. Ser i godt efter, lyser nogle stjerne rødligt, mens andre har et gulligt e... -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
Notater på bærbar
ForumindlægGo aften!Jeg er netop begyndt på markedsføringsøkonom og jeg overvejer at tage min bærbar med til at skrive noter på. Men er det en god idé?Når man skriver notater husker man bedre tingene end hvis man bare sidder og lytter fordi den nye viden skal op igennem hjernen og formuleres til sætninger m... -
Dog Walker
ForumindlægHej derude Opgaven lyder: Write an answer in English to the dog walker using formal and grammatically correct language: Hey Rich-Ass dog owners: Are you at the office 23 hours a day in a coke-fueled effort to squeeze every penny out of your 20s and 30s? Are you going out of town after the di... -
Haster en sætning
Forumindlæghvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu" -
Direkte bevis (Logik)
ForumindlægHej Hvordan giver man et direkte bevis, ved resolution, af dette, som er på konjunktiv form: -
Virkelig stort problem
ForumindlægHej.. Jeg er lige blevet Hf student og det er gået rigtig dårligt til eksamen og jeg ved ikke helt hvorfor det er gået som det er.. I årskarakter ligger jeg omkring 10 ved næsten alle fag, jeg har arbejdet hårdt og afleveret mange opgaver til tiden og har prøvet alt mit bedste men selvom jeg har... -
FYS, MAT , KEM krise!!
ForumindlægSRO ugen er på vej, og vi skal om en uge begynde at skrive den, altså de skrivedage som skolen giver os, da jeg har haft en dårlig oplevelse med 1.g's versionen af SRO vil jeg gerne gøre dette SRO bedre end det gamle, og derfor vælger jeg at starte nu.. !! Vores lærere har valgt vores emne,... -
Fjederkanon
ForumindlægEn fjeder med fjederkonstanten 100 N/m bruges i en fjederkanon. I kanonen er fjederen presset 5,0 cm sammen, også når kanonen er affyret. Når kanonen spændes, presses fjederen yderligere 8,0 cm sammen. a) Hvor stor et arbejde udfører fjederen under afskydningen? b) Nu affyres stålkuglen lodret ... -
matematik: et hurtigt spørgsmål...
ForumindlægHvis en ting er lavet af 150 kg jern og jeg får oplyst at jerns massefylde i kg/m3 = 7900. betyder det så at 1 kg jern har en masse på 7900?og i såfald er tankens masse så: 150kg*7900?? håber der er nogen der kan hjælpe..mvh -
Opdrift
ForumindlægHej forum Jeg har fået nedenstående opgave stillet, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan billedet kan fortælle noget om stearinlysets densitet. -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F... -
Mindste IT krav på gymnasium
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om IT på mit gymnasium, og en del af opgaven skal give forslag til nye ting og/eller forbedringer inden IT på gymnasiet. Hvad synes I er det mindste et gymnasie skulle have af IT? Er der nogen med gode forslag til ting der mangler på jeres egne gymnasie? o.s.v... -
Matematik undervisning søges
ForumindlægHej jeg er en dreng på mat A+ som har brug for hjælp til matematik...Jeg bor på østerbro...Nogen der kunne være interesseret? -
Årskarakterens betydning?
ForumindlægHejsa Hvor stor en betydning har årskarakteren i 9. klasse egentligt? -
Os der IKKE kom ind
ForumindlægSå var der os som desværre ikke kom ind på drømmestudiet i år. Jeg sidder i syv sind over hvad jeg skal bruge det næste år på, og ville lige høre hvad I har af planer? Jeg havde nemlig, dum som jeg er, ikke tænkt over en plan B:( Jeg vil også meget gerne høre, hvad de som allerede HAR holdt sabba... -
Ubesvaret spørgsmål i biologi!
ForumindlægHej med jer! Min veninde og jeg er igang med en rapport i biologi, men vi har dog et vigtigt ubesvaret spørgsmål! Hvorfor sætter mangan og jern sig fast på sandkorn? Vi har om processen på et vandværk, og vi er igang med punktet "filtrering". Det sker ved at vandet løber igennem, et ... -
magnetisme
ForumindlægHej... Er der nogle herinde derkan definere magnetisme? -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Brintrør hvilken overgang??
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en fysikrapport om Brintspektret. Derfor vil jeg gerne skrive hvad der sker inde i brintrøret og hvordan der bliver dannet lys. Jeg er dog i tvivl om der bliver dannet stimuleret emission??? Kan I hjælpe?? Det ville være dejligt!
