Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 14521 til 14540 af 176853
-
Naturfags eksamen
ForumindlægMin veninde og jeg skal op til naturfags prøven om et par uger, nogle ideer til hvilke forsøg man kan lave? Vores emne er Hjælp Landsbyen og vores arbjedsspørgsmål er: Vil gødning påvirke de marker en landsby har og hvordan? Hvilken rolle kan husdyr spille i en landsbys fødevareforsyning? H... -
HJÆLP! SPØRGERSKEMA TIL EKSAMEN
ForumindlægI har nok været i samme båd, dem af jer som har afsætning eller markedføring. Jeg skal lave en undersøgelse der handler om personlig brug af høretelefoner, så jeg kan skabe en persona, costumer journey og segmentering. Det ville være en fantastisk hjælp vis i gad at svare på spørgerskemaet og d... -
Vækstmodeller, Mat A
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og forbereder mig til mundtlig matematikeksamen på A-niveau, hvor en af spørgsmålene lyder som følgende: 5. MODELLER Redegør for forskellige vækstmodeller, herunder hvorledes man afgør, hvilken model der passer bedst til et datasæt. - Skal der her blot nævnes: pr... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej med Jer :-) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i dansk, (9. klasse) og har trukket emnet "Det moderne gennembruds tekster". Jeg er igang med at finde den tekst, jeg gerne vil analysere, men jeg har lidt svært ved det. Så jeg tænkte på, om der er nogle der har en anbefaling til... -
Matematik A niveau
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal bruge min grafregner til at løse følgende:V(t)= 0,04*(30-23.87*e^-0,2t)^3 *11127,7*e^-0,4tHvordan gør jeg det? Jeg har en TI-83 lommeregner. -
Integrals regning A niveau
ForumindlægS = integraltegnOpgaven lyder således:Undersøg ved hjælp af integrationsprøven, hvilke af følgende udsagn der er sande.1) S 0dx = 72) S -Lnxdx = 3+x-xInxHåber nogen kan hjælpe?? -
Terminsprøve Mat A
ForumindlægHEy Jeg skal snart op til terminsprøve, er der nogen der har været oppe. Har nogle gode ideer, var det svært... Hilsen Malika -
matematik A - mundtlig - differentialregning
ForumindlægSidder med et spørgsmål, som jeg simpelthen ikke kan komme videre med som lyder følgende: Differentialregning: Gør rede for begrebet differentialkvotient og den geometriske betydning. Udledning af differentialkvotient for f+g og f*g. Jeg har virkelig kigget alle steder og søgt der hvor je... -
Matematik A - differential regning
ForumindlægHej :-) Jeg er blevet stillet over for for den her opgave, at skulle forklare den her opgave mundtlig for de andre i min klasse. Og jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke rigtig kan finde ud af den. Så håbede på lidt hjælp. opgaven lyder således; Funktionen f er givet ved f(x) = 3x2 - 6x + 5. ... -
Appelformer i "I Have a Dream"
ForumindlægHejsa. "It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment". "There will be neither redt nor tranquility in America until the Negro is granted his citizenship rights". Hvilken appelform er det? Pathos, Logos eller Ethos? Tak! -
# fysik opgaver på A- niveau
ForumindlægOpgave 1 Betragt Jorden som en kugle med en radius på 6,38·106 m. En person på Jorden vil udføre en jævn cirkelbevægelse pga. Jordens rotation. Beregn personens centripetalacceleration på breddegraden 36,9° angivet i µm/s2 med 1 decimal. Opgave 2 Et bestemt matematisk pendul har e... -
Bestem a og b i en parabel
ForumindlægHej - hvordan løser jeg denne opgave? Den er uden hjælpemidler. Min tanke var at sætte koordinatsættene ind og x og y's plads og løse ligningerne med 2 ubestemte, men jeg synes ikke mit resultat giver mening. Mvh -
Find A*B matrice
ForumindlægHej, Ved i mon om man bare skal gange de to matricer sammen eller om dterminanten først skal beregnes? Har i ngoen forslag ?:) -
find værdierne af a og b
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg laver opgave b nogen der kan hjælpe? -
Bestem konstanterne a og b.
ForumindlægForskriften for f er givet ved Punkterne B(0,74; f (0,74)) og C(1,08; f (1,08)) ligger på en lineær del af grafen for f. Det oplyses, at funktionen f er kontinuert i x = 0,74 og x = 1,08. Hvordan finder jeg konstanten? -
Dansk Eksamen - Synopseprøve
ForumindlægHejsa! :-)Vi skal i år på vores skole ikke have en almindelig og regulær dansk eksamen. Vi skal derimod have det der hedder en synopseprøve, hvilket går ud på, at jeg allerede i dag har trukket det hovedemne som jeg skal op i, nemlig "Religioner mødes".Nu ligger opgaven så i, at jeg sel... -
Eksamen samfundsfag C HHX
ForumindlægSidder og forbereder mig til eksamen i samfundsfag, og er hele tiden i tvivl om hvor meget jeg skal kunne uddybe de enkelte emner. Under statsmagtens tredeling og "sådan bliver en lov skabt" har jeg i mine noter skrevet et konkret eksempel...Men under Danmark og verdensøkonomien, har je... -
Hvad sker hvis man dukker ikke op til eksamen?
ForumindlægHvad sker ift su hvis man kommer ikke til eksamen ? Hej på tidspunkt, læser jeg to fag : en på gsk, som jeg skal bruge for at komme ind på uni, og biologi flex, som jeg tager bare for at få nok timer til su. Mit spørgsmål er: hvad sk... -
dansk eksame mdt
ForumindlægHej alle Er der nogen, der har været op i dansk eksame mdt??? Hvis ja, hvilke kritik har fået?? godt/dårligt??? -
AT samf/dansk (A)
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder. :o) Jeg sidder her og skal finde en problemformulering til AT-samfundsfag (A) og Dansk (A). Jeg tænker noget ala. industrialisering, ekspressionisme, samfundsudvikling samt menneskesyn --> udvikling i kunsten og litteraturen, noget Giddens med social arv osv. I dan...
