Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14601 til 14620 af 17507
-
græsbevægelse og interesseorganationer
Forumindlæghej er i gang med at læse til min pensum, er i gang med skrive noter til græsrodsbegvægelser og interresseorganationer. Det som jeg har forstået er det her, håber i gider siger om det passer. a.hvad er interesseorganationer: det er foreninger/råd der har en interesseområde, fx dansk kvindesa... -
PLEASE HELP
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg ikke er sikker på hvilke metoder jeg skal bruge til min synopsis i AT som jeg skal op til eksamen i, næste uge. Min problemformulering lyder sådan her: "Synopsen vil tage udgangspunkt i globaliseringens omfang og dens indflydelse på fællesskabets betydni... -
Osmose
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg hvor jeg lægger kartofler i forskellige saltopløsninger. Udførelse: Først tog vi en kartoffel som vi skrællede, og skåret i små stykker så der ikke er skræld på. Så tog vi 4 petriskåle, og hældte 3,0% 1,0% 0,5% 0,0% Saltopløsning Vi hældte 75 ml. opløsning ... -
Hjælp til en lille opg.
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med denne opgave, og er lidt på bar bund :) Ved et forsøg bestemte man antallet af bakterier i en opløsning til 145. 8 timer senere var der 2440 bakterier. a) Hvor står var den procentvise stigning pr. time? b) Hvor mange bakterier var der i opløsningen 8 time... -
AT - sammenspil ml. rel/samf
ForumindlægHej, jeg er metodisk usikker. Mine to fakulteter er religion og samfundsfag. Jeg har redegjort for Samuel P. Huntingtons teori "The Clash of Civilisations", derudover analyse af tekster fra det gamle testamente/koranen i et forsøg på at finde hovedelementer som underbygger konflikten m... -
HJÆLP
Forumindlæg- Hej jeg skal op for første gang i fysik d. 9 juni, min lærer siger det er godt at have styr på grundbegreberne, så jeg har lige en række spørgsmål, som i måske kunne hjælpe mig med : 1) Du har en base - natriumhydroxid - og du vil gerne vise, at i den base findes en positiv ion. Prøv at forkla... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og tumler med disse linjer: "Aber wir haben uns, wenn es auch schwer fiel, gegen einen würdigen Abschied unseres geliebten Rundes und für eine Teilnahme am Stammtisch entscheiden, da die vereins- und fanpolitischen Themen im Moment einfach deutlich Vorrang haben." De... -
NaOH + AgNO3 = ?
ForumindlægHej Jeg har fået min første kemirapport for, emnet er fældningsaktioner. Jeg er stødt ind i et lille problem, som jeg håber, at der er nogle der kan svare på. Når NaOH (aq) blandes med AgNO3 (aq) dannes der et letopløseligt salt NaNO3 (aq). Det ville være logisk hvis der så også bare blev dannet ... -
Bestemmelse af sukkerindhold i læskedrik, slik m.m
ForumindlægVi har lavet forsøget "Bestemmelse af sukkerindhold..", hvor jeg har titreret med KMnO4. Følgende reaktioner finder sted - som jeg så har afstemt: C12H22O11 + H2O --> C6H12O6 (glucose) + C6H12O6 (fructose) 5OH- + RCHO + 2Cu2+ --> RCOO- + Cu2O + 3H2O 2H+ + Cu2O + 2Fe3+ --> 2... -
Til eksamen på få dage
ForumindlægHej. Jeg så i programmet Praxis fornyligt, at nogle medvirkende skulle forsøge at gå til eksamen i et fag de ikke kender med kun meget få dages forberedelse. "Cecilie Beck og Praxis sætter tre studerende på skolebænken hos en hukommelsesmester, der blandt andet kan memorere et helt sæt spill... -
Beilsteins test med PVC.
ForumindlægHej derude. Sidder med nogle resultater fra et forsøg, hvor vi lavede Beilsteins test med PVC. Er dog lidt i tvivl om reaktionsskemaerne om jeg har gjordt det rigtig. Er der klog person der har lyst til at godkende dem, og hvis ikke de er rigtige så evt rette dem, så jeg ved hvad jeg har gjort f... -
enkelt - dobbeltbinding kig
Forumindlæghej vil i lige tjek, om jeg har skrevet rigtig om bindingstyper. enkeltbinding --> c-c a.hvert C atom er altid bundet til 2 H - atomer med enkeltbinding b. der er H i enkeltbinding i C fordi den ikke er stærk nok til at holde alene c. fx CH4 H - H-C-H - H Dobeltbinding -... -
Kultur som begreb
Forumindlæghejsa. er der ikke lige et par kloge hoveder der kan hjælpe mig ? Inden for antropologien oppereres med forskellige kultur forståelser, den universalistiske, den partikularistiske og det komplekse kultur begreb. jeg har sådan rimeligt styr på hvad de forskellige står for, så mit spørgsmål er hv... -
!!!!!!!!HASTER!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gen... -
Differentialligninger
ForumindlægNyt emne, differentialligninger. De opgaver vi skal løse er ikke nogen jeg som sådan kan læse mig til på diverse hjemmesider og mine bøger. Ihvertfald ved jeg ikke hvordan det skal stilles op, så måske nogen vil hjælpe mig på vej med disse to opgaver, sådan så jeg kan forstå hvordan fremtidige op... -
Måling af tykkelsen af et hår
ForumindlægHej, :) Jeg sidder og skriver en rapport omkring et forsøg, som vi har lavet, hvor vi udregnede tykkelsen af et hår ved hjælp af interferensmønsteret fra en laser. Jeg skal til at beskrive ligningen, som vi bruger i databehandlingen, men jeg er dog blevet usikker på, hvad dele af den viser. L... -
Spørgsmål vedr. fjederkonstant
ForumindlægHej der... Jeg skal til fysik B eksamen om 6 timer(!) og sidder nu og kæmper med at forstå noget af det vi lavede i vores 24 timers forberedelsestid. Vi har lavet et forsøg omkring måling af fjederkonstanten i en elastik. Vi har tilført en masse til elastikken og så målt længden. Mit problem er... -
Kemi syre-basetitrering
ForumindlægHej folksen :-)) Jeg sidder med en kemi opgave om syre - base titrering, som jeg desværre ikke helt forstår - så håbede nogen af jer kunne hjælpe mig. Kemikalier: Husholdningseddike NaOH(aq) (~0,1 M) cNaOH = ___18,2__M Phenolphthalein Ved mit forsøg kom jeg frem til 18,2 - her kommer... -
Rapport om ELISA-test
ForumindlægJeg har en rapport for, om en ELISA-test, men jeg har ikke selv været med til at lave forsøget og er næsten lige flyttet over til biologi holdet (har haft biologi i cirka 2 måneder) så jeg ville blive rigtig glad hvis nogen hurtigt kan hjælpe mig med nogle af disse spørgsmål vil jeg blive rigti... -
B(t)=100*e^0,486*t
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering for hvor jeg virkelig har svært ved at se mig ud af forskriften. Jeg er ret sikker på at det er en ekponentiel funktion, men hvordan kommer jeg videre når jeg ikke kender "a". Håber der er nogle der kan hjælpe mig videre!! På forhånd tak :-) I e...
