Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14621 til 14640 af 48880
-
Nationaltest...... 8kl
ForumindlægHej jeg skal have nationaltest i Geografi og Dansk, hvad synes I jeg mest skal øve mig på og hvad jeg kan komme ud for? :) -
..
ForumindlægEr der nogle der kender nogle sider hvor man kan øve på dansk ordforråd, alt med grammatik at gøre mm.? -
Translater
ForumindlægHey.. der skulle vel ikke være en engel derude, som kunne fortælle mig hvor man kan finde en dansk tysk translater?Jeg håber der en en derude som kan hjælpe... -
Norsk!!
ForumindlægHej.. Jeg skal op i dansk imorgen, og kan så også godt trække en norsk tekst.. Er der nogen som kan forklare mig forskellen på nynorsk og bokmål? -
Velfærdsstat
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med velfærdsstaten..? Spørgsmålet lyder således; Redegør for fordele og ulemper ved den danske velfærdsstat? -
Oversættelse af 400 ord ( 20 linier )
ForumindlægHej alle. Nogle der vil oversætte mit lille resume / referat om Coraline? :) Det skal oversættes fra Dansk til Engelsk [email protected] -
tysk, komma
ForumindlægHvordan er kommareglen på tysk? Er den ligsom på dansk? Hvordan ved man at det hedder der, die eller das? Er der ikke en nem måde, man kan huske det på? -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Noter med til eksamen?
ForumindlægSkal op i Dansk mundtlig eksamen imorgen, og jeg er lidt i tvivl om det er tilladt at have noter med? Er der nogen der ved det? -
NATO fordele og ulemper
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der forbundet med NATO? Er det en fordel at generalsekretæren er dansk? Fordele ved ikke at være med i NATO? -
Rettelse
Forumindlæger der en, som vil rette en sides oversættelse? (: fra dansk til engelsk. - med den danske version. Det ville være dejligt, for den skal afleveres imorgen. -
Hvem stemmer rød blok?
ForumindlægHar fået stillet opgaven: Vurdér hvem der i dag stemmer på den røde blok og forklar hvorfor. Jeg har tidligere i opgaven fået oplyst at arbejderne "flygter" fra rød til blok blok. Men hvem er de resterende vælgere? og hvem er den karakteristiske rødblok "stemmer"? -... -
Sam-bas vs. Hum-bas
ForumindlægJeg står mellem et stort valg her til sommer. Jeg vil gerne starte på RUC, men er fuldstændig i vildrede om jeg skal vælge det humanistiske basisstudie (Hum-bas) eller det samfundsvidenskabelig basisstudie (Sam-bas). Mit umiddelbare valg lå på Hum-bas, da jeg synes fag som Kulturstudier, filosofi... -
EKSAMEN 08
ForumindlægHej allesammens Jeg skal på i mundtlig dansk og i den sammenhæng har jeg søgt lidt rundt i dansk-forum. Men det giver en million resultater, og halvdelen af dem angår folkeskolen! Så, jeg tænkte om vi ikke kunne starte EN god tråd, hvori man kan komme med input, eksempler og erfaring. Vores lær... -
Globalisering og velfærd
ForumindlægJeg skal opstille tre hypoteser om sammenhænge mellem globalisering og velfærd på grundlag af den figur, som jeg har vedlagt. Alle påstande skal understøttes af en faglig begrundelse. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår figuren korrekt. Skal det forstås på den måde, at den danske velfærd... -
Studentereksamen
ForumindlægHej, jeg bliver student i år og har et vigtigt spørgsmål til jer. Jeg har desværre fået 00 i min dansk terminsprøve, og det gør mig virkelig nervøs. Jeg er ret sikker på, at jeg kommer op i dansk skriftlig til eksamen, og jeg er bange for at dumpe. Mit spørgsmål er: Tæller de afsluttende fag og... -
EMNE HJÆLP TIL SRP!!!
ForumindlægHej allesammen, Jeg har valgt fagkombinationerne Dansk(A) og Bioteknologi(A), jeg er dog i tvivl om hvilke emner der er interessante, I Dansk ville jeg kigge på en dagbog/reklame/dokumentar, og til bioteknologi havde jeg tænkt mig, at have om noget der påvirker kroppen, i form af et rusmiddel, ... -
Hvor mange ord...
ForumindlægHvor mange ord skal jeres dansk stile fylde? Min fylder lidt over 1000 og jeg ved ikke om det helt er nok. -
Portfolio eller Portfolie?
ForumindlægHvad er mest korrekt, hvis jeg skal lave en dansk-portfolie med billederne på en hjemmeside? Portfolio eller Portfolie? -
kilowatt
ForumindlægHvormeget kilowatt bruger en normal dansker om året? Og hvad står kilowatt for?
