Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14681 til 14700 af 23489
-
Bjerrumdiagram for morfin
ForumindlægJeg sidder med et lille problem vedrørende en delopgave fra eksamenssættet fra august 2008 (Kemi A). Opgave 4e) Undervejs i ekstraktionsprocessen befinder morfin og andre opiater fra birkesfrøene sig i en trichlormethanfase, CHCl3(l). Denne trichlormethanfase hældes over i en skilletragt, og der ... -
Titrering - stofmængde - mol
ForumindlægHejsa. Jeg har et lille problem med min kemi-rapport. Jeg fatter nada af spørgsmålet her, selvom jeg grundigt gennemgik det med min lærer... =S Men her er spørgsmålet: En stålbeholder på 50.0 L indeholder ren hydrogenchlorid på gasform ved trykket 621 kPa og stuetemperatur 20.0 celcius grader.... -
Modstand
ForumindlægHej folkens, jeg sidder lige og hjælper en veninde med psykologi. De har set filmen har kunsten at græde i kor. Hun skal blandt kigge på, hvilke mekanismer gør at datteren og den lille søn bryder mønstreret i familien. Altså at de ligepluselig gør modstand mod faren mht. det med at han sover med ... -
Familien
ForumindlægHejsa (: Jeg har lige en lille kort spørgsmål (dumme spørgsmål). Jeg kan simpelthen bare ikke huske det og det ville være noget af en dummefejl! Hvordan man siger: André er bedstefaren til Eva, Roberto og María Min idé: André es el abuelo de Eva, Roberto y María. [Eller hedder det... -
Matematik vedr. ligninger + nulreglen
ForumindlægHeej, Jeg har virkelig svært med ligninger med to ubekendte, selvom min lærer har forklaret os det masser af gange. Og jeg har lige fået en aflevering for, som indeholder noget med ligninger osv. + noget med nulreglen, hvilket jeg heller ikke har fået ordentlig fat i pga. vorer lærer aldrig forkl... -
Matematik opgaver - hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har et lille problem, jeg kan simpetlhen ikke nå frem til en løsning i disse tre opgaver. Hvis der er nogle, der kan hjælpe lidt, ville jeg blive glad :) Her er opgaverne: Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=2x^3+kx^2-5x+9. Vis, at tredjegradspolynomiet p(x)=2x^3-2x^2... -
Kostume til sidste skoledag
ForumindlægHej Det siger lidt sig selv, hvad jeg har brug for (jeg skriver lige i "lektiehjælperen" fordi jeg ikke rigtig ved hvor ellers, jeg skulle skrive) Men jeg skal bruge et kostume til sidste skoledag... Nogen ideer? Jeg vil gerne skille mig ud! Men alligevel skal kostumet være fl... -
Forsøg i Lab ang. Redoxreduktion
ForumindlægJeg sidder med et lille problem .. Jeg skal lave nogle forsøg i kemi som omhandler redoxreaktioner. Men problemet er at jeg selv skal planlægge forsøget . Jeg har ud fra udfra nogle forskellige kemikalier lavet en reaktion mellem Zink og Saltsyre Reaktionen Zn + 2HCl ------> ZnCl +... -
Histogram!
ForumindlægHej med jer. Jeg skal lave et lille histogram, men er blevet i tvivl om hvordan jeg skal tegne søjlerne, specielt fordi jeg får oplyst 3 intervaller hvoraf det ene er længere end de to andre. Her ses intervallerne og intervalfrekvenserne: INTERVAL: 0-10 10-15 1... -
Dansk stil - fortællende journalistik
ForumindlægHej! Jeg har en dansk stil til imorgen, som jeg lige havde tænkt mig at skrive idag, men det viser sig, at den volder mig problemer. :s og problemet er så ganske simpelt: Jeg kan ikke finde en artikel, som benytter fortællende journalistik! Jeg skal have mig en artikel, og så enten skriver et ess... -
Shanghai -meget brug for hjælp!!
ForumindlægHej(-: jeg har brug at vide noget om Shanghai til et projekt i geografi.. Jeg synes det er lidt svært at finde noget ordenligt på nettet og i bøger Noget om disse modsætninger (fx landbrug og industri sammenligning mellem Shanghai og anden lille kinesisk by) Rig><fattig Industri><land... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle sammen, jeg har prøvet, at løse de her opgaver i snart 1 uge - og jeg kan ikke finde ud af det. Tak på forhånd, som gider at hjælpe! :) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Taxa... -
Barack Obama - Hjææææælp
ForumindlægHej, jeg har et lille problem som jeg håber en af jer flinke hoveder kan hjælpe mig med. Jeg har fået emnet "Black in the US" og har så valgt "Barack Obama" Mit spørgsmål går bare ud på - Hvad er godt at have med i sin disposition, og hvilke ting kunne være godt at komme ind... -
Hjælp - bestem en forskrift
ForumindlægHej. Jeg har en lille "hjernevrider" til jer - fordi jeg kan ikke selv løse opgaven, og det piner mig meget. Så håbede, at jeg kunne få lidt hjælp. -Bestem en forskrift for (f º g)(x), når f(x)=2x-3 og g(x)=x2 + 3 -Bestem derefter f'(x), g'(x) og (f º g)'(x). - ... -
Mekanik
Forumindlæg1. Udled et udtryk for stighøjden og bestem den værdi for a, der giver den største stighøjde. her er et lille vink: Udnyt, at vy er 0, når banens toppunkt passeres. 2. Vis at kasteklængden xmax=(v02*sin(2*a))/g og bestem den værdi for a, der giver den største xmax hint: vi har en tegning af en ... -
Overskydende energi i solceller
ForumindlægHalløj Jeg sidder med et lille spørgsmål der drejer sig om solceller. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde svar på det nogen steder. Ved et solcelle anlæg, hvor der trækkes mindre effekt ud af anlægget end der potentielt gives, hvad bliver der af den overskydende energi? Holder solcellen op med a... -
find nyrens bredde!? HOW?!!!!
ForumindlægHej(: Så er der lige endnu en lille opgave: (har lavet den første opg. her, regner med at man skal bruge oplysninger derfra) 4.2 Ultralyd diagnostik a) Beregn bølgelængden af ultralyden i nyrevæv. Frekvens: 3,5 MHz Fart i nyrevæv: 1,55 km/s (lambda)=v/f ⇓ (lambda)= (1,55 km/s)/(3,5 MHz) ? (... -
Bevis for jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej... Jeg sidder med den her SRO med Matematik A og Fysik B, med emnet, Vektorfunktioner og bevægelse... Her skal jeg så lave nogle beviser: - Bevis for den jævne cirkelbevægelse (hint: benyt skalarproduktet) - Bevis for at hastighedsvektoren står vinkelret på stedvektoren - Bevis for at acce... -
varmestråling i en luftballon.
ForumindlægHej Jeg skal bestemme varmestrålingen i en luftballon, der har holdt sig svævende i 2.30 min. Den har en brændsel med ombord der har en brændeværdi på: 30*106 J/kg. Jeg har fået at vide at jeg skal bruge formlen: P=E/t Men problemet er at når jeg så finder varmestrålingen er at den er for lille i... -
Eksamenssynopsis?
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem angående en eksamenssynopsis, som jeg skal skrive i samfundsfag på a niveau. Jeg har fået nogle bilag jeg skal gå ud fra og så skal jeg inddrage noget pensum. Emnet er kriminalitet og især bande vold. Emnet er fint nok og jeg har en masse statistikker omkring ungdom...
