Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 14741 til 14760 af 160718
-
Hjælp til meningsmåling.
ForumindlægHar haft om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. Men har glemt formlen. håber nogle kan hjælpe. opgave vedhæftet -
Bestem tallene a og b i en funktion
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe med dette spørgsmål: En funktion f er bestemt ved f(x) = b*ax Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) Bestem tallene a og b -
Optimering: Udtryk A ved hjælp af x?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en optimeringsopgave og skal først og fremmest bestemme arealet af et rektangel udtrykt ved x... Grafens funktion er f(x) = 80-2x. Jeg har vedhæftet billede af rektanglet og grafen. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan slet ikke forstå hvordan jeg skal udtrykke det v... -
hjælp til opg 7.30 hhx niveau a
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 7.30 fra bogen vi har på hhx niveau 3? Så vil jeg meget gerne have opgaven tilsendt eller hjælp med den. send evt. en mail til [email protected]\n\npå forhånd tak.. mvh klit -
Bestem tallet a ud fra 2 punkter?
ForumindlægJeg forstår ikke rigtig hvordan jeg skal bestemme tallet af her. har prøvet og det giver ingen mening. -
Hvad og hvor meget må en mundtlig matematik disposition indeholde?
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i mundtlig matematik. Hvad og hvor meget må en disposition til dette indeholde? Er der nogle regler? Jeg har vedhæftet én af mine dispositioner. -
Bestem tallene a, b og c
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x * e-x Om et andengradspolynomien p(x) = ax2 + bx + c oplyses, at p(0) = f(0) p'(0) = f'(0) p''(0) = f''(0) hvor p'' er den anden afledede af p a. bestem tallene a, b og c -
Bestemmelse af a, b og c i andengradspolynom
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en forholdsvis nem opgave i delprøven uden hjælpemidler. Men jeg kan bare ikke finde notater eller andre opgaver af denne type jeg kan forholde mig til. En funktion f er bestemt ved: f(x)=x^2+b*x+c Det oplyses, at linjen med ligningen y=-x+5 er tangent til grafen ... -
FP9 Matematik Med Hjælpemidler December 2022
ForumindlægNogle som har svarene til FP9 Matematik med hjælpemidler december 2022? -
Matematik årsprøve - Stamfunktioner ?
ForumindlægHejsa, Jeg skal til årsprøve i matematik og jeg sidder og øver mig på opgaver uden hjælpemidler. Denne opgave har dog drillet mig i et stykke tid og jeg kan ikke finde en metode i formelsamlingen vi har fået udleveret (?). Jeg mangler at få styr på gennemgangen af hvad man gør i denne opgave, s... -
Hvad skal man kunne til mundtlig eksamen i matematik?
ForumindlægHej, jeg skal til afgangsprøve i mundtlig matematik i morgen, i 9. klasse. Jeg vil blot lige høre, hvad man skal have styr på for at snige sig op på en fornuftig karakter. Jeg har lige fået mine skriftlige prøver tilbage, og der fik jeg 7 i problemregning og 7 i færdighedsregning. Jeg håb... -
Mundtlig matematik, folkeskolen
ForumindlægHej derude ! Ville høre om i har nogle gode råd, noter til mig jeg skal op i mundtlig matematik på onsdag. Jeg er SÅ nervøs. Håber virkelig, at i vil hjølpe mig :) Skal lige siges, at jeg går i folkeskole. På forhånd tak :D -
Matematik B årsprøve-Hvordan?
ForumindlægHej Studieportalen! Dette er mit første indlæg herinde, så bær over med mig hvis det er dårligt formuleret eller i den forkerte sektion! ^^ Jeg skal op til Matematik B årsprøve her d. 3. januar, og vores lærer har ikke sagt en eneste ting omkring den, hvordan den foregår, hvilke slags spørg... -
Cult A/S - Mission og vision
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive SRP om Cult A/S - i den forbindelse er jeg ved at lave en virksomhedsbeskrivelse. Cult A/S er dog ikke særligt samarbejdsvillig og nærmest umulig at komme i kontakt med. Er der nogle herinde der har haft held med at finde noget omkring mission og vision for virkso... -
Reagensglas A, B, C og D!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i gang med at løse nedstående opgave. Jeg kan godt lave reaktionsskemaerne osv. Men opgave a volder problemer, idet jeg synes, det er enormt svært at argumentere for svarene. Har kigget de andre tråd igennem, det hjalp ikke spor. Jeg ved at glas A må være AgNO3, det sølvio... -
Matematik på 2. og 3. år af HHX
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ikke valgte matematik her da jeg startede på HHX. Kan jeg vælge niveau C eller B på 2. eller 3. år? -
Nogen der har skrevet en opgave om græsk matematik ?
Forumindlæg? -
Matematik - accept på om jeg har lavet det rigtigt?
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave, og jeg tænker at måden at vise det på er, at vise de er indeholdt i hinanden. Så for at vise at den ene er indeholdt i den anden, starter man med at tage en af mængderne i det første mængdesystem og ser, om man ved hjælp af den andet mængdesystem kan "danne&q... -
Definitionsmængde y=b*x^a
ForumindlægGod eftermiddag.Dm til en potensiel funktion er Dm(f)=R+Men er der nogen måde, man kan argumentere for det på? Eller skal man bare pr. def. sige at det er en definition? :)På forhånd mange tak -
Ideer til Mundtlig Musikeksamen - A Niveau
ForumindlægHej. Jeg skal til musikeksamen A niveau til sommer, er der nogle der har nogle ideer til nogle gode numre? Vi er Bas(lettere øvet), trommer(meget øvet), Guitar(Meget øvet) + muligvis piano og noget blæs. Vi kunne godt tænke noget jazz eller/og funk eller rock med jazz/funk elementer...
