Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14841 til 14860 af 48240
-
2.g studieretning
Forumindlægjeg er ved at skrive studieretningsopgave i bio + kemi. Jeg tænkte på om der var en som ville kigge den igennem og give mig lidt kritik så jeg kunne lave den lidt bedre. -
12 i årskarakter...
ForumindlægHej alle sammen, Ja, som min overskrift indikerer, så ville jeg vide, om nogle herinde nogensinde har fået 12 i årskarakter? (samfundsfag C!) I givet fald, hvad skal der til? Og hvad gjorde i til hver undervisning? Hvis man trækker samfundsfag til eksamen (stadig på C-niveau) - Hvordan foregår e... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Matematik A hjælp tak :)
ForumindlægI det fjerne land Fantasia var befolkningstallet på 144 millioner i år 2010. I årene efter steg befolkningstallet med 1,8 % om året. A) Opskriv en model, der beskriver befolkningstallet i Fantasia efter 2010. -
Notater
ForumindlægHej...Er her nogen der har nogle notater til 9. klasse afgangseksamen ?Bare ganske normale, tilfældige notater for at friske de vigtigste ting op... -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
At gange gennemsnittet med 1,08
ForumindlægNår jeg afslutter gymnasiet her til næste år og fx ender med et snit på 9,2. Kan det så passe at jeg kan gange det med 1,08 og derefter ende på et snit på: 9,9? -
Engelsk - Historie - Mad mennesker - ER LOST
ForumindlægHej! Da jeg skal op til kemi imorgen, er jeg kun fokuseret på det. Jeg skal desværre op til AT eksamen knap om 4 dage! dvs. D. 10... Jeg har kun 4 dage til at forberede mig! OG jeg er ikke engang gået i gang med min AT eksamen. Har dog synopsen selvfølgelig.. Hvad vil være klogest at starte med?... -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
A fag
ForumindlægJeg er på linjen matematik a, fysik b, kemi b, men jeg mangler endnu et a fag. Jeg vil gerne have engelsk op, men har hørt at det vil komme til at køre som et dobbelt forløb dvs med to sæt afleveringer og hvis jeg er rigtig uheldig to forskellige lærere. Er der nogen der ved noget om dette? -
Spørgsmål om Studieområde
ForumindlægHej, Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål. Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk. Hvad er krav før man kan start? Tak på forhånd. -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal op til biotek eksamen her om et par uger, og har lige modtaget mine spørgsmål. Jeg skal inddrage et forsøg "syntese af acetylsalicylsyre", som jeg dog ikke husker at have lavet, og der er ingen i min klasse som ligger inde med en rapport, journal eller r... -
Linær og eksponentiel
Forumindlæghjælp mig! figuren viser Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og 1998. 2 søjler i et diagram: på den første 1986 - 43,8 på den anden 1998 - 88,5 a) bestem hvor store Danmarks udgifter til undervisning vil være i 2010 under forudsætning af, at disse udgifter vokser linært i perioden 1986... -
Svingninger & Alkohol
ForumindlægHeeej. Jeg skal til fysik / kemi mundtlig eksamnen (FS10) på tirsdag. Jeg er i fult gang med at skrive noter og læse. Jeg er kommet til to punkter som hedder "Svingninger" og et andet emne som hedder Alkohol. Og det har jeg det lidt svært ved. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan skrive om ... -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ...
