Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14841 til 14860 af 38620
-
Adjektivdeklinationer - hjælp
ForumindlægHej Studieportalen, jeg bøvler med nogle opgaver vedrørende Adjektivdeklinationer - Ville sætte stor pris på en der ville hjælpe mig! -
Infinitiv og perfektum i samme sætning.
ForumindlægHvad gør man, hvis der både er infinitive verber og verber i Perfektum i samme sætning? Hvilken en placerer man så sidst og hvilken en andensidst? Det kunne for eksempel være sætningen "Jeg har hjulpet (førnutid) med at handle(infinitiv)." Hvordan ville man oversætte den? -
Geometrisk opbygning, fedtsyrer!
ForumindlægHvem kan hjælpe? Hvilken geometrisk opbygning er der (oftest) omkring en C=C dobbeltbinding i de naturligt forekommende fedtsyrer? -
Sønderjyske soldatergrave
ForumindlægHvorfor er der nogle sønderjyder, der har brugt så meget energi på at samle data over gravsteder? -
Alles in allem
ForumindlægNogen der har lavet opgave 3 side 71 i Alles in allem? -
Kvinderettigheder i afghanistan
ForumindlægHej! Jeg har så småt påbegyndt arbejdet på SRP'en. Jeg skriver som kvindernes rettigheder og deres kamp for friheden i Afghanistan, da det falder mig ubegribeligt, at der på trods af krige osv ikke sker noget fremadrettet for disse kvinder. min formulering hedder; Der ønskes en k... -
Tove Ditlevsen-digt
ForumindlægHej Kloge hoveder :) Jeg har virkelig brug for hjælp til analyse af et digt af Tove Ditlevsen som hedder "Jeg elsker dig". Jeg synes ikke at kunne finde noget nogle steder! Det handler om følgende digt: Jeg elsker dig, fordi dit væsen blafrer Imod mig som et tællelys i træk. Jeg elsk... -
Til jer der skal op i Oldtidskundskab
ForumindlægJa goddag til alle jer der skal op til oldtidskundskab. Jeg vil gerne berolige jer, og oplyse jer om noget som virkeligt gjorde mig glad - Når i først får udleveret jeres tekststykke, vil i have EN MASSE at gå i dybden med og analyse og udbrede jeres viden om. Jeg spekulerede ENORMT meget over... -
Personkarakteristik - Hvad er vigtigt?!
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder nu dybt inde i min analyse af Jekyll & Hyde, hvor jeg er nået til noget personkarateristik af Mr.Utterson. Hvad er vigtigt ved en personkarakteristik? man skal jeg gerne kunne danne sig nogle del konklusioner, eller ihvertfald vise opgaven skrider lidt fremaf?... -
HJÆÆÆÆLP PLZZZ
ForumindlægHEJ.. JEG HAR VÆRET OVER OG TRÆK TIL MIN TYSK EKSAM IDAG, OG JEG SKAL OPPE IMORGEN I EN TEXT DER HEDDER SONNENBRAND AF MILENA MOSER. ER DER NOGEN DER KAN VÆRE SØD OG HJÆLPE MIG, EVT MED AT GIVE ET LILLE TYSK REFERET AF DEN, ELLER FORTÆLE MIG HVOR JEG KAN FINDE NOGET. DET E RNEMLIG EN 24 TIMERS EK... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
Hvad er Dansk A?
ForumindlægSkal start på dansk A niveau om ikke så længe, og ville gerne forberede mig godt. Nogender kan sige mig evt. hvad for nogle emner der bliver taget op, og hvordan det adskiller sig fra folkeskolen? Jeg ved det er meget analyse, men hvad ellers? Det er jo ikke kryds og bolle, og er der overhoved... -
Eksamen ?
ForumindlægHej SP Jeg skal til old. eksamen men er lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an. Jeg gennemgår hele pensum og noter men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal analyser et uddrag fra iliaden f.eks. Hvad skal man komme ind på ? -
Syntaks - sætningsanalyse
ForumindlægJeg skal analysere denne sætning: Es importante que el niño aprenda de sus experiencias Har indtil videre skrevet: es = V importante = SP men er resten af sætningen SP? altså fra "...importante que.......experiencias?" -
SRP - vurderingsspørgsmål
ForumindlægJeg er ved at lave vurderingen i min SRP-opgave, men er kommet i tvivl om jeg må skrive noget i vurderingen, som ikke er nævnt i analysen? kan nemlig ikke huske om min lærer har sagt om det var i vurderingen eller konklusionen vi ikke måtte det. På forhånd tak. -
HJÆLP!!!! eksamen spørgsmål
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere et reklamebillede. (camapri 2008 juni M. askepot) Hvad betyder det når solen er i den forkerte position? (det er solnedgang, så solen burde være i vest men den er i øst) Kan i evt. se flere gode symboler, fx. hvorfor de er på en strand eller andet... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort hi... -
rettelse(PLZ)
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der gider rette en analyse af en bog..PLZ -
Knuthenborg Safaripark regnskab
Forumindlæger der nogen der har lavet regnskab analyse til Knuthenborg Safaripark
