Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14861 til 14880 af 20688
-
Hvorfor kan man udregne et legemes hastighed ved at gange antal sekunder efter starten af faldet med tyngdeaccelerationen?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik der omhandler frit fald og jeg skulle lige ind og genopfriske gravitation. Det gjorde jeg herinde: https://www.studieportalen.dk/kompendier/fysik/mekanik/tyngdeacceleration Der står dog: Når man har at gøre med et frit fald, kan man altså udregne et... -
Model!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Beskrivelse af modellen
ForumindlægHejsa, jeg spørg det her for en ven, da hun akut har brug for en hjælp: Hun skal svare på en spørgsmål i sin opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (hun skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører t... -
modeller
Forumindlægnu prøver jeg igen.. Jeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenund... -
Snit på minimum 6,0 - gælder det også GSK?
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at søge ind på medicin på AU her til næste sommer- altså år 2020. Jeg er klar over, at der vil blive lavet nogle nye regler vedrørende optagelse, men jeg har lidt svært ved at finde rundt i det. Mit snit fra gymnasiet er på 10,3, så det er over grænsen. Men jeg står og... -
Modeller om Strålingsenergi m.m.
ForumindlægHar i nogen gode modeller man kan bruge til en fremlæggelse, der alle indgår: Fysik-kemi, Geografi og Biologi. Jeg tænkte om i kunne sende et link, eller et billede, med en model der ligger op til emnet. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D-vitamin Tr... -
Søg ind
ForumindlægHej Folkens Jeg har et spørgsmål vedrørende studievalg og generelt om optagelse.dk. For at kunne søge ind på min uddannelse manglede jeg Fysik B og dette færdiggjorde jeg så nu. Dog på grund af Corona er det sket nogle forandringer som har gjort at beviset for mit Fysik kursus først bliver givet... -
Surfing og Bernoullis princip
ForumindlægHej, Jeg skal vælge AT fag imorgen og jeg ville høre jeres mening om at benytte fysik som fag til at beskrive surfing? Jeg ved at man benytter Bernoullis princip til at beskrive flyvning, men kan man også benytte det til at forklare surfing? Og tror I at det er for svært i forhold til at jeg ku... -
Årsprøver 1.g
ForumindlægHejsa:) Er der nogen som ved, hvilke årsprøver man skal op i, hvis man går i 1.g anno 2020? Vi har fået at vide, at vi skal op til både matematik(mdt/skrift – har vi ikke fået at vide??) og fysik(mdt). Mine linjefag er bioteknologi A, matematik A og fysik B. Derudover kan vi trække samf... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Halveringstid?
ForumindlægHej jeg har en rapport om halveringstid, men jeg kan næsten ikke finde noget om det. Jeg har fundet lidt i min fysik bog og lidt på nettet, kan nogen hjælpe miig. Jeg har skrevet dette indtil videre: Halveringstid er den tid, der går før halvdelen af stoffet er omdannet til et nyt stof (henfaldet... -
Dårlig givet fysikkarakter -hjælææælp
ForumindlægHej Jeg sidder med ondt i maven grundet nogle dårlige karakterer som jeg fik i faget fysik. Jeg kan aldeles ikke forstår grundet herbag, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at kunne få dem ændret. Jeg har aldeles (meget) styr på fysik og har gennem timerne taget noter til hvert emne. Så få... -
rumfanget af en kugle
Forumindlæghej, jeg har lavet en opgave i fysik men er ikke sikker på om det er rigtig vil I ikk nok kigge på den? a) rumfanget af en kugle er givet ved formlen V=4/3*3,14*r3. Bergn jordens rumfang, V, idet jordens radius er 6,366 km? V=4/3*3,14*(6,366 *103m)= 2,66*107m3 b) bergn solens runfang i ... -
Kun 6 timer til at rette denne oversættelse, da den skal sendes til min lærer, plz hjælp mig
ForumindlægHjælp please, jeg har en meget haste opgave for til imorgen skriftlig, jeg skal oversætte en dansk tekst til tysk. Vil i ikke nok hjælpe mig, jeg lover jer at dette bliver første og sidste gang jeg beder, andre om at lave mine lektier. Jeg kan bare ikke nå at lave det selv fordi jeg også har en f... -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
Hvad skal jeg gøre? - har brug for en god vejl.
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg er en udenlandsk pige og har brug for jer som danskere til at rådgive mig til en god fremtid her i Danmark. Jeg bor i DK 7 år og kæmpede meget for at lære dansk så godt som muligt. Mine lærere er glad for mig og tror at jeg vil have en god fremtid. Min drøm er at være læge o... -
HJÆLP virkelig! haster differentialligning
Forumindlæg<p>Hej derude ;) <br /> sidder og skriver min SRP og sidder lidt fast i en differentialligning, som jeg håber nogen kan hjælpe med med :)<br /> <br /> Jeg skriver i fysik og matematik om harmoniske svingninger og differentialligninger. <br /> Jeg ... -
Kan jeg hæve snittet så meget?
ForumindlægHej Jeg har brugt hele ferien på at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet, og er nu kommet til det punkt hvor jeg kan 100% afklare med mig selv at det er medicin jeg brænder for, jeg vil rigtig gerne være læge/speciallæge og ønsker absolut ikke andet. Hvis det skulle gå galt har jeg dog en lil... -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge...
