Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 14921 til 14940 af 33566
-
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg skal op i Nattergalen af H.C. Andersen og kan ikke perspektivere den til nogle af vores tekster/billeder Håber i kan hjælpe Vores tekster: Oehlenschläger: Der er et yndigt land Grundtvig: Langt højere bjerge H.C. Andersen: Grantræet P.C. Skovgaard: Bøgeskov i maj Malerier fra SMFK: ht... -
Spektrofotometri spørgsmål
ForumindlægHvis man har ekstinktionskoefficienten som funktion af bølgelængden for 2 stoffer, og den er 6200 L/(mol*cm) for en bølgelængde for det ene stof, og meget tæt på 0 for det andet stof, skyldes absorbansen man måler så ikke kun det stof med ekstinktionskoefficienten 6200? Altså det andet stofs invi... -
Eksamenssæt..?!
ForumindlægHejsa!Idet jeg har en lærer, som ikke helt burde være lærer, da hele klassen ikke rigtigt har lært noget, vil jeg høre om der er nogen, som har nogle gode eksamensopgave- besvarelser i kemi..? Jeg er igang med at regne opgaver, for at træne mig til den skriftlige eksamen - ved godt at det er feri... -
Hjælp til kemiopgave
ForumindlægHejsa har lige nogle problemer med opgave 1 i eksamenssættet fra Maj 1997 (blå bog)Borvand er en vandig opløsning af borsyre H3BO3. Borvand fremstilles med et indhold på 2,0 g borsyre pr. 100 mL opløsning. Beregn den formelle koncentration af borsyre i borvand. - hvordan finder jeg det? synes, at... -
PRIVATUNDERVISNING SØGES
ForumindlægJeg er en ung pige på 22 år. Jeg går på VUC i Nykøbing F og leder efter en person der har tjek på biologi B. Jeg skal op til eksamen til maj og kan ikke fatte noget af biologien. Min lærer er desværre i den situation at hun ikke kan lære fra sig. Hendes dumpeprocent er på 65, og jeg vil ikke være... -
Tysk oversættelse .....haster...................................
ForumindlægTidsangivelser:Oversæt følgende sætninger til tysk:1.Peter mødte hende i byen en sommeraften.2.Man fejrer den tyske genforening den 3. oktober.3.Vi ses i Wien om 3 uger.4.I Tyskland har man stadig skoleferie i august.5.Teksten foregår i 1994, 4 år efter genforeningen.6.Da Tyskland kapitulerede de... -
Problemløsning?
ForumindlægEr der nogen som sidder inde med en problemregning fra maj-juni 1995 - december 1997? Den findes i en bog, der hedder "Problemløsning, Folkeskolens afgangsprøve". Opgaverne i sættet hedder: 1. Ferierejse 2. Københavns lufthavn 3. Stationsterminal 4. Udbygning 5. Støj fra starter til lan... -
Værnepligt
ForumindlægHey!Ja, jeg har jo så fået brevet om, at jeg skal til session her d. 9. maj. Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g, og afslutter dermed gymnasiet der ved juni 2006.Mit problem er, at jeg gerne vil direkte på universitetet efter gymnasiet, men ved jo endnu ikke om jeg bliver optaget. Hvad skal man ... -
monotoniforhold
Forumindlægjeg sidder og regner opgaverne fra studentereksamen maj-juni 2004 men har lige et problem i opg. 3 funktionen er bestemt ved f(x)= 3x^5 -20x^3 + 30 jeg får f'(x) til at være= 15x^4 - 60x^2 der står at jeg skal bestemme en ligning for hver af de vandrette tangenter til grafen for f Hvordan gør... -
Overnatninger i københavn, matmatik OPG 5
ForumindlægMåned Antal Overnatninger i 2007 Jan 240242 Turistforeningen ønsker, at antallet af overnatninger stiger med 5 procent om året. Feb 267052 5.5 Beregn, hvor mange overnatninger turistforeningen ønsker der skal være i 2015. ... -
Vind en Voyager!
ForumindlægJa, det er da meget attraktivt, ikke ? ;)Egentlig ville jeg gøre lidt 'reklame' for disse månedlige konkurrencer, der er at finde på http://www.emu.dk/gym/fag/ma/elevkonkurrencer/maaned/index.html(juni og juli undtaget)-Bare sådan til dem der kan lide sådan nogle matematikstykker!Den for ... -
Hjælp til opgavesæt i VØ
ForumindlægHej Ville høre om en af jer ligger inde med besvarelsen på dette opgavesæt: "Virksomhedsøkonomi B, hhx maj"? Det er fren en eksamen i maj 2008 VØ niveau B. Det omhandler et firma kaldet Scan-Firm A/S og indeholder 4 opgaver. Sættet ser sådan her ud: http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamens... -
Optagelsesprøve til Journalisthøjskolen.
ForumindlægJeg står og skal til optagelsesprøven til journalisthøjskolen d. 2 maj, og jeg tænkte, at jeg lige ville høre, om der er nogen, der har været op til prøven før, eller om der er andre, der også skal op til den i år? I så fald ville jeg gerne vide, hvordan man bedst forbereder sig, samt, hvordan de... -
hmm lidt hjælp..
Forumindlægudetemperaturens svingninger i løbet af et døgn i en solrig første halvdel af maj kan tilnærmelsesvis angives ved f(t)=11,0+4,9sin(pi/12(t-8)) hvor t er tiden målt i timer efter midnat f(t) er temperaturen målt i greder.1) bestem den højeste og laveste temperatur samt de tidspunkter i døgnet, hvo... -
film konkurrence
Forumindlæghej! 3 spørgsmål ang. undervisningsvideoen 15. maj: 1...jeg gik ud af gym for to år siden, og er endnu ikke startet på nogen videregående udd, men går ud fra at jeg stadig kan deltage, siden jeg fik en invitation? 2...skal emnet så være fra pensum jeg havde dengang, eller fra hvad de nuværende el... -
pH i ækvivalenspunkt
ForumindlægMan har 20,0 mL ammoniakvand, som titreres med saltsyre. Ækvivalenspunktet nås, når der er tilsat 22,8 mL saltsyre...vi har fundet den formelle koncentration af ammoniak i ammoniakvand, som er 1,38 M nu skal man finde pH i ækvivalenspunktet, og det er her at jeg går lidt galt i byen..ammoniak er ... -
eksamens opgave
Forumindlæghejza alle,ville lige høre om der er nogen der har en eksamens opgave i dansk fra maj 2005. det en hhx eksamens opgave. jeg skal skrive et essay om opdragelse, men har virkelig brug for noget hjælp. har nemlig ikke ret meget tid til at skrive opgaven i. den skal aflevers i aften inden kl 24.00. m... -
Kontante kapacitetsomkostninger
ForumindlægHejsa I en opgave skal jeg beregne indeks for kko, men det eneste jeg får opgivet under bruttofortj er andre eksterne omk og personale omk. Er disse så ikke mine kko'er eller har jeg helt misforstået det? Mit andet sprg er. Hvis jeg vil beregne DG i et A/S hvordan gøres det så? Bliver DG ti... -
Tysk mundtlig eksamen, WHAT?
ForumindlægHey, Jeg går i 8. klasse og skal øve/prøve tysk mundtlig eksamen. Vi skal aflevere en disposition den 25. maj, og så er problemet så lige, hvordan laver man en disposition og hvordan i det hele taget får jeg det sat op? Jeg er helt lost på området, fordi jeg ikke har haft det før.. Hvis i gad, at... -
Gode råd inden køreprøven :)
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til køreprøve (igen) onsdag d. 27 maj, og vil høre om der er nogen, som har nogle gode råd eller erfaringer, som evt. kan hjælpe mig lidt. Har umiddelbart dumpet to gange før - første gang af ren og skær nervøsitet og anden gang på en vognbaneskift og motorstop, fordi jeg g...
