Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 14941 til 14960 af 34041
-
A-niveau = 325 klokketimer
ForumindlægJeg har kigget lidt på Bekendtgørelsen for at finde ud af, hvor mange (klokke)timer et A-niveau skal tage.Jeg har ikke rigtigt fundet noget konkret svar, men der står: "Stk. 2. Der afsættes 75 timer til øvrige fag på C-niveau, 125 timer til løft fra C- til B-niveau og 125 timer til løft fra ... -
optagelseprøve
ForumindlægHej. Jeg er desværre ikke blevet UPV derfor skal jeg søge om optagelsesprøve på HF mit spørgesmål er så er der nogle der har prøvet sådan en før og ligesom kan fortælle om deres oplevelse og om prøven var svær Jeg er meget nervøs det betyder rigtig meget for mig at kunne gennemfører HF -
Forskel på fysik c og fysik b?
ForumindlægJeg skal til at rykke op i 3. g nu her efter sommerferien, og jeg har opgraderet fysik c til fysik b. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle personlige erfaringer mht. sværhedsgraden, eksamen osv.? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Sandsynlighed og statistik regning
ForumindlægHej alle sammen, sidder her og skal snart til matematik mundtlig eksame. Og håber nogle kan forklare hvordan man regner sandsynlighed ud og statistik. Bare nogle eksempler Ville være alletiders! Mvh kasper -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej søde folk er der nogen dygtige matematiker herinde ,som kan hjælper mig med den opgave . venligst forklaer, hvorden kommer man hurtigt med at regner med såden opgave. på forhånd tak -
divisibilitet
ForumindlægSidder med lidt matematik vedrørende RSA-kryptering hvor denne defination dukker op: a | b ⇒ a | bc , a ≠ 0 forstår ikke helt hvordan vi kan antage dette. -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Old-style tal
ForumindlægHvordan ændrer jeg tallene i LaTeX til old-style? Det skal både være i selve teksten, sidehoved- og fod, i matematik-mode og i labels (med mere) -- altså samtlige tal i hele dokumentet skal være med old-style.Jeg har prøvet med\enewcommand{0}{\\oldstylenums{0}}\enewcommand{1}{\\oldstylenums{1}}.... -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
13-tal i mat
ForumindlægJeg ville høre om det er rigtigt, at man kan få 13 i mundtlig matematik, hvis man sefølig har styr på det hele, og så gennemgår at andet bevis for en given ligning, end den der står i ens lærebog??I givet fald, kender i nogle steder hvor man kan finde sådanne beviser, de fleste herfra siden er ne... -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
Formelsamling for mat A i gymnasium?
ForumindlægSkal til årsprøve i mat på tirsdag, så jeg tænkte at det ville være en god idé at købe en formelsamling, da jeg samtidig skal udstå et helt år endnu :p Er der nogen formelsamlinger for gymnasium mat A som i umidbart (stav?) vil foreslå? En af mine venner har en der hedder 112 matematik eller såda... -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s...
