Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 15021 til 15040 af 109300
-
studieretningsprojekt
Forumindlæghej alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med noget inspiration. jeg skal snart skrive et studieretningsporket i skolen (i december) og jeg vil gerne så småt i gang med at finde materialer. i opgaven skal der indgå matematik A og derudover et andet fag. jeg vil liste de andre fag op ti... -
haster, kvadratsætninger
Forumindlægjeg skalk give en geometrisk fortolkning af disse 2 sætninger.. (a+b)*(a-b)+b^2 = a^2 (a-b)^2 + 4ab = a^2 + b^2 + 2ab håber der er nigen der vil hjælpe -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
00 i fysik
ForumindlægJeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare -
Spansk eller tysk? Hjælp
ForumindlægHej derude, Jeg er i tvivl om jeg skal forstætte med tysk på gymnaiset eller starte på spansk. Hvad siger I til det? Det vil være dejligt, hvis I kommer med jeres egne erfaringer omkrign tysk eller spansk. Eller bare generelt fortsættersprog og nybegyndersprog på gymnasiet. - GA -
A-niveauer fag på STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg tænkte på, om der er nogen der ved hvor mange A-niveau fag man MAX på have på STX? NU tænker jeg ikke skema mæssigt, men om det er muligt at have over 6 a-fag og om bonus bliver regnet med? Tak på forhånd -
Hjælp, mundtlig eksamen.
ForumindlægJeg har mundtlig eksamen om nogle dag. Hvordan skal jeg forberede mig for at få et 10 tal.?. Er det vigtig at ku ordene i pensumet? Sys nemlig det tager rimlig meget af ens tid. -
Udvidet tid
ForumindlægJeg har 10 sætninger, jeg ønsker rettet, såfremt det kan lade sig gøre. Kig især efter fejl i udvidet tid ctr. simpel tid.Som regel spadserer jeg til skole, der ikke så langt.Usually I walk to school, it is not so far.Postbuddet var netop i færd med at tømme postkassen, da jeg kom med mit brev.Th... -
Gymnasium???
ForumindlægHey! Hvilket gymnasium skal man gå på hvis man gerne vil lave drama og film. Tak i forvejen. Håber I kan hjælpe! -
Hvilke fag har mundtlig/skriftlig eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilke fag der kun har en mundtlig eller en skriftlig eksamen og hvilke fag der har begge som eksamen? Altså hvilke fag har jeg mulighed for at komme op i skriftlig, og hvilke har jeg mulighed for at komme op i mundtlig? -
2. gradsligning
ForumindlægHej :) mig og min veninde sidder lige og fumler med en 2.gradsligning, vi siger to forskellige ting, så vi vil gerne ha noget hjælp til hvilken der er den rigtige. Opgaven lyder: Angiv for enhver værdi af konstanten antallet af løsninger til ligningen x^2+ax+2=0 . Håber i kan hjælpe.. :) -
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
Reaktioner & ordner
ForumindlægJeg har en reaktion, der ser ud på følgende måde: 5Br- + BrO3- + 6H+ --> 3Br2 + 3H2O og jeg skal finde ud af hvilken reaktionsorden det er. Hvordan gør jeg det? På forhånd tak! ;D Har fået at vide, at man kan bruge følgende ligning, men ved ikke, hvordan jeg kommer videre her fra. Hvis der er ... -
Fra sygeplejerske til læge?
ForumindlægHej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...? -
Eksistensen mht injektivitet
Forumindlægi) Hvis en funktion f: R2→R3 er injektiv, vil den inverse funktion altid eksistere eller? ii) Hvis det er korrekt, vil der også være omvendt, at hvis den inverse funktion eksistere, så er funktionen altid injektiv? (Jeg læste i ens besvarelse, hvor der stod følgende "... den inverse, ... -
Different
ForumindlægJeg søger hjælp til følgende opgave: En parabel har ligningen y=0,5x^2-0,5x-3 og en ret linje har ligningen y=1,5x+b Bestem den værdi af b, hvor parablen og linjen har netop ét fælles punkt. -
oversættelse af en sætning
ForumindlægHej, jeg er lidt usikker på, hvordan følgende sætning skal oversættes; De nød altid meget at gå på indkøb om aftenen. Det er egentlig altid meget, der forvirrer mig : i Jeg har næsten aldrig problemer med engelsk, men jeg synes, at denne sætning er en smule underlig at oversætte. Men jeg har ... -
sinusrelationer
Forumindlæghej derude.. har lige et lille spørgsmål, vedrørende sinusrelationerne. altså vi kender relationen: (b)/(sin(B)) = (c)/(sin(C)) men, når man isolerer b, hvad får man så ? får man: sin^-1 (c/sin(C)) * B eller ? på forhånd taaak ..:D -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
Oversættelse af 3 ord?
ForumindlægHvordan ville denne kunne oversættes til korrekt engelsk? Er der en speciel vending? er sikker på at jeg ikke kan oversætte den direkte ;D. "Den hårde kerne af nationalistiske...."
