Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15021 til 15040 af 34041
-
omskriv til cirklens ligning og find tangent samt bevis punkt på cirklen
Forumindlæghej jeg sidder og kæmper med et stykke, hvor jeg ikke kan få det til at gå op. Med mindre der er en fejl i stykket... det hedder x^2 + y^2 + 4x - 8y = 5 jeg ville kunne faktorisere og få stykket til at gå op, hvis der skulle stå - 4x og ikke plus. med ligningen ovenfor, ville jeg faktorisere ... -
Varmelære
ForumindlægHej Alle.. Sidder med følgende opgave, og er i tvivl om opgav 2).. 13 kg kød ved 21 grader celcius anbringes i en fryser. 1) Hvor meget energi skal der fjernes fra kødet før det er -18 grader celcius? (Kød består hovedsageligt af vand). Fryseren kan fryse kødet på 4 timer ved at arbejde uafb... -
Redoxreaktion
ForumindlægHej derude, Jeg er blevet stillet denne opgave som jeg har problemer med, da bly optræder i 2 forskellige oxidationstal når det er bundet som Mønje. Hvordan løser jeg nemmest redoxreaktioner af denne slags? Reaktionen foregår i sur opløsning MnO2 + Pb3O4 -> MnO4- + Pb2+ Mn har oxid... -
To spørgsmål.
ForumindlægHejsa. Har to spørgsmål til nedenstående opgave (se vedhæftet fil). Er spørgsmål A løst korrekt? Hvordan skal jeg løse spørgsmål B? Vh. Martin -
Cirkel og linie - analytisk geometri
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp med en opgave mere :-) Jeg ved godt hvordan den skal løses men jeg har sandsynligvis lavet en fejl og dervor vil jeg gerne kigge på den rigtige løsning så jeg kan have en sammenligning :-) Bestem samtlige skæringspunkter mellem cirklen C : x2 + y2 + 4x − 6y &... -
Stor opgave. Pi
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering.-der ønskes en vurdering af de meget tidlige værdier for pi, og en redegørelse for nogle af de metoder man gennem matematikkens tidlige historie har brugt til at finde pi.-Dernæst ønskes en redegørelse for hvordan pi kan bestemmes vha. Arcustangens rækker.... -
På røven
ForumindlægHej jeg går i 3. g, og har opgraderet matematik til A-niveau, men er noget på røven lige nu. Eksamerne venter om ikke så længe, men jeg står til et 0 idag. Jeg ærger mig virkeligt over det og jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det. Har bare fjollet mig igennem faget hele året. Jeg vil ... -
Vinkler og skæring mellem linjer.
ForumindlægHey everybody :)Håber der er nogle matematik genier som kan hjælpe mig med disse 3 små opgaver. De er vist ik svære overhovedet, hvis man ellers lige ved hva man skal gøre:S- Bestem en ligning for den rette linje der går gennem punktet (3,1) og som står vinkelret på linjen med ligningen y=4x-5- B... -
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre
ForumindlægHejsa, lad mig komme lige til sagen: Jeg har et kæmpe problem, og det vedrører min uddannelse. Jeg startede efter niende klasse på stx, men der gik jeg kun i en meget kort periode, hvorefter jeg skiftede over til en htx. Tingen er dog, at jeg er meget skoletræt, og desuden ved jeg ikke, hvad jeg... -
Medicin - karakter i suppleringsfag
ForumindlægHej alle. Jeg regner med at søge ind på medicin-studiet på kvote 1 i København sommeren 2013. Da jeg har taget en HF mangler jeg selvfølgelig flere fag. Jeg har taget matematik A i efteråret og mangler således fysik og kemi B, som jeg regner med at tage i løbet af næste år. Jeg har hørt fle... -
Læse op til eksamen - Mat A.
ForumindlægHejsa! Jeg vil gerne påbegynde mit arbejde med at læse op til den skriftlige eksamen i matematik på A-nivaeu (HHX). Normalvis får jeg 12 for mine afleveringer, men jeg er alligevel ret nervøs for eksamen. Den relativt korte tid, vi har til at løse opgaven, er det, der gør mig mest nervøs. Følgel... -
Studenterforvirring
ForumindlægHej alle. Jeg bliver student fra stx på tirsdag. Som det ser ud nu, kommer jeg ud med et snit mellem 9,4 og 9,5. Min passion er at blive tandlæge, og vil gøre alt for at nå mit mål. Jeg skal efter sommerferien supplere matematik og kemi, for så efterfølgende at søge på tandlægestudiet i ... -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2... -
Potensfunktioner - relativ tilvækst.
ForumindlægHej Brugere. Sidder her og nørkler med den allersidste opgave af eksamensopgavesættet fra HF Matematik B, fra december 2007. Opgaven omhandler barringer-krateret i USA, forholdet mellem kraterets diameter (f(x)), energien i nedslaget (x-værdien) målt i megaton TNT og en konstant k. Formlen ser... -
3 Fag?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og tænker lidt på hvad jeg skal studere, og så endte jeg med at kigge lidt på au.dk. Jeg har altid interresseret mig for matematik/fysik/datalogi, og overvejer at blive gymnasielærer. Astronomi findes kun som en kandidatuddannelse, der kræver at man har en bachelo... -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
Økonomi
ForumindlægJeg skal ligesom så mange 3g'ere rundt omkring i landet snart til at skrive Studieretningsprojekt, så jeg er så småt gået i gang med at overveje, hvad jeg skal skrive om. I samarbejde med mine lærere har jeg besluttet mig til at skrive i fagkombinationen matematik/samfundsfag. Som overordnet ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal fortælle om. Jeg skal forberede to spørgsmål til matematik A-eksamen mundtlig. Har svært ved at se hvilke beviser jeg skal bevise. Er bange for at ligge et for lavt niveau og evt. også et for højt? :S Hvad skal man forberede inden for de to s... -
Hjælp til valg af videregående uddannelse
ForumindlægHej, Jeg afslutter 3.G her til sommer, og skal derfor snart til at finde ud af hvad jeg skal læse til næste år. Jeg har planer om at tage en bachelor og derefter en kandidat. Mit favorit fag er matematik, derudover finder jeg økonomi og IT meget spændene, jeg har dog aldrig haft disse som fag. J... -
Kontorelev - hvilke suppleringsfag?
ForumindlægHej Jeg går lige nu i 2. HF, og jeg har besluttet mig for at tage en HGS efter sommerferien, så jeg kan blive kontorelev. HGS varer fra september til december, og efter december begynder jeg så at søge, så jeg forhåbentlig får en elevplads efter sommerferien 2015. I mellemtiden (dec-aug) arbejd...
