Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15061 til 15080 af 18958
-
trækkraft
ForumindlægHej jeg har fået et problem med denne opgave: Det kræver en kræft på 3700 N at flytte en campingvogn. Da det er glat, er μ=0,18 1. Hvor tung skal 4-hjulstrækkeren være for at kunne flytte campingvognen? (antag krogtryk=0kg 2. Hvis bil og campingvogn holder på en bakke, hældning=10º, m... -
FSA MUNDTLIGE EKSAMER!
ForumindlægHej SP Jeg ville lige spørge hvad fik i, i jeres mundtlige eksamer. Personligt fik jeg Dansk: 10 Engelsk: 10 Fysik og Kemi: 7 Samfundsfag: ? Har ikke været oppe endnu. Hvad med jer andre! ♥ -
Uddannelser med bestået som krav
ForumindlægHej alle Findes der et sted, hvor man har samlet uddannelser som man kan ansøge, hvis man ikke har mere end bestået sin gymnasiale uddannelse? Hvis ikke, kender i så til uddannelser, hvor det er kravet, hvor uddannelserne enten omhandler sprog, kommunikation eller kreative uddannelser. -
Brug af werden som futurum?
ForumindlægJeg vil danne en sætning, der lyder nogenlunde således på dansk "de vidste ikke endnu, hvor forfærdeligr krigen reslutat ville blive. Og mit problem ligger i "ville blive" Jeg har skrevet det således: "Sie wussten noch nicht, wie schrekliches das Ergebnis des Krieges wurde ... -
HISTORIE A-EKSAMEN
ForumindlægHej, Jeg fik trukket emnet: Kulturmøder mellem Islam og Kristendommen ca. 700 tallet til i dag.. Jeg ved at korstogene begynder ved 1000-tallet, men hvad begynder ved 700-tallet? på forhånd tak!! :D -
"der Vorleser"
ForumindlægUndskyld, ville meget gerne spørger, er der nogen der har læst bogen "der Vorleser" af Benhard Schlink? -
Genitive, nominative, akkusitiv, dativ hvad er det?
ForumindlægHEj hvad er alt det der, jeg forstå de ikke og kunne i give nogen eksempler og hvad er kasus? på forhånd tak :) -
Mnemosynes børn af Svend Åge Madsen analyse
ForumindlægHej, jeg ville bare høre om der ikke var en der havde lavet en analyse af novellen "Mnemosynes børn" som eventuelt kunne sende den? -
kasus - endelserne afgørende for hvilken kasus?
Forumindlæghvad er de forskellige kasuser? og på dansk? hvorfor har man den? hvilken funktion har de? eksempler? :) -
International virksomhedskommunikation
ForumindlægHej, er der nogen herinde som læser international virksomhedskommunikation i engelsk enten på AU eller AUU, som kan fortæller mig om studiet? Jeg synes det lyder rigtig spændene. Men er bekymret for om der er gode job muligheder efter endt uddannelse, da det jo er en humanistisk uddannelse. -
sprogskole
Forumindlægovervejer at tage på sprogskole i 12 uger, tror i jeg vil kunne nå at lære noget videre på den tid? skal bo hos en værtsfamilie hvis det er og have undervisning 30 timer om ugen :) -
hjælp ang. terrorisme!!
ForumindlægHej.. Skal svare på dette spørgsmål, men kan desværre ikke finde ud af det. Kan nogle af jer hjælpe? -Noget om terrorismens historie og hvordan terrorisme har forandret sig over tid? -på forhånd tak :) -
Baader Meinhof/RAF
ForumindlægVar det to forskellige terrororganisationer eller en samlet. Hed terrororganisationen både Baader Meinhof og Rote Armee Fraktion? Tak på forhånd og god søndag -
hjææælp srp!!Enigma
ForumindlægHej jeg er igang med min srp, og skriver i fagene Matematik A og Historie A. jeg er gået i stå midt i min matematik del. jeg har fået spørgsmålet: Beregn antallet af startsindstillinger i de såkaldte sharks-4hjuls Enigma krypteringsmaskiner ved andvendelse af det optimale antal ledninger på kobl... -
srp-det haster!!Bletchly Park??
ForumindlægHej jeg er igang med min srp,og er nået til min diskussion. I min problemformulering har jeg fået spørgsmålet" diskuter englændernes egen opfattelse af indsatsen i Bletchly park under anden verdenskrig og perioden umiddelbart efter"? har virkelig svært ved de, skal snart aflevere. nog... -
SRP om højreekstremisme
ForumindlægHej derude :-) Jeg er så småt ved at være færdig med min SRP, men jeg er desværre gået i stå halvvejs inde i mit sidste delspørgsmål. Det lyder således: Diskutér, hvordan man kan bekæmpe højreekstremisme politisk. Er der nogle af Jer, der har nogle bud på hvordan dette kan gøres? Jeg har naturl... -
det haster!srp- kan ikke forstå spørgsmåelt
Forumindlæghej:) jeg har lidt svært ved at forstå hvad jeg egentlig skal med et af mine spørgsmål i min problemformulering. jeg forstår ikke helt sporgsmålet. spørgsmålet er " analysere betydningen af kodebrydningsindsatsen fra de allieredes" side? nogen der kan hjælpe med at forstå den. jeg skr... -
Hjælp til forklaring og rettelse af grammatikken
Forumindlæg1) Barnepige vaskede for det meste blot op --> Das Kindermädchen wusch meistens bloss ab. Har jeg her anvendt det rigtige adverbium? 2) Amanda sagde dog aldrig tak --> Amanda sagte doch nie danke/Dank.... Jeg er her i tvivl om man skal bruge danke(verbum) el. Dank(substantiv)? 3)Vivi tilb... -
Die Welle
ForumindlægHej! Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til analysen af filmen "Die Welle", så hvis nogle af jer har set den og kunne have lyst til at hjælpe mig med dette, så må I meget gerne skrive! -
Hjælp til forklaring og rettelse af grammatikken
Forumindlæg1) Per möchte Fink helfen, und gleichzeitig hatte er Lust, um Fink zu provozieren.--> Per havde lyst til at hjælpe Fink og samtidig havde han lyst til at provokere Fink---> "til at" laver jeg om til et adverbium, er det rigtigt? 2)Pia hatte ihrer Kollegin ein Glas angeboten, obw...
