Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 15101 til 15120 af 321608
-
hjernens belønningsystem
ForumindlægJeg har undret mig over noget: hvordan kan det være, at det altid er søde ting, man har lyst til frem for fx en gulerød? Altså hvorfor er det lige fedt og sukker, som hjernens belønningssystem bliver afhængig af fremfor sunde ting??? -
To uforståelige sætninger..
ForumindlægHejsa Jeg sidder med et stileemne, der omhandler Lykke. Hertil skal jeg læse et avisindlæg skrevet af Merete Pryds Helle, hvoraf et afsnit forekommer mig noget uklart. Hvad menes der med følgende afsnit: "På den anden side vil man i regeringensgrundlaget gøre Danmark til et førende land ... -
Hældningskoefficient og konstantled
ForumindlægHey folks . . . er lidt i tvivl , så håber i kan hjælpe mig . Er det rigtigt at: Hældningskofficienten= Siger noget om et forbrug ? Konstantleddet=Siger noget om et bestemt beløb ? Håber at i enten kan be- eller afkræfte mig , på forhånd tak -
gensplejse
ForumindlægHejså Nogen der kan hjælpe med en diskussion af hvilke gener man kunne ønske sig at gersplejse? Hvad menes med gensplejse? :) Mange tak! -
vedvarende energi
Forumindlæghej jeg ville lige stille et spørgesmål.. er der nogen der kan forklare mig hvad vedvarende energi er er? det haster og jeg skal til fysik eksame om 2 dage så jeg har meget travlt.. på forhånd tak ;) -
Meningsforstyrret udsagn
ForumindlægUdsagnet, "Det kan kun gå for langsomt", bruges igen og igen i forbindelse med, at der h u r t i g s t muligt skal handles i en given sag. Jeg har det skidt med denne talemåde og mener, den er malplaceret i nævnte sammenhæng. Skulle jeg byde ind med en forklaring, må det være, at bl... -
Hjælp til projektopgave.
ForumindlægHeej ! Håber der er nogle kloge hoveder herinde, som gider at læse min tekst igennem omkring : Dna'et og Celler ? Og evt. rette eller skrive hvis jeg har misforstået noget forkert. I må også gerne tilføje noget, hvis i synes der er noget jeg mangler i den. Jeg er lidt dum, til at forklare tin... -
Positive mutationer
ForumindlægHej! Er der nogen der kan komme med et konkret eksempel på en positiv mutation? Og er der nogen der kan forklare konsekvensen for en mutation i en tilfældig kropscelle i forhold til i en kønscelle. Jeg ved godt, at en mutation ikke kan nedarves med mindre den forekommer i kønscellerne. Men vil... -
Rigtigt - rettelse?
ForumindlægNogen der vil se om det er rigtigt? 1. Politiet observerede en større [menneske] mængde i går. 2. Det var en værre historie (affair). 3. En ældre herre købte 20 roser. 4. Borgmesteren (mayor) holdt en længere tale. 5. Det var mindre godt. 6. Der er konkurrence (rivalry) mellem mindre og større ... -
HJÆLP TIL SAMFUNDSFAG!!
ForumindlægHej allesammen... Imorgen skal jeg op i samfundsfag. Jeg vil spørge om i havde noget at sige til de emner, jeres holdninger og om hvad der er vigtigt omkring emnerne. Eller hvis i har haft nogle af dem vil jeg meget gerne høre om hvad det handlet om :) Emnerne: Tør eller tør ikke (om tørklæde... -
Fremmedord
Forumindlæg- Er der nogen, der kan anbefale en anden gratis fremmedordbog end 'www.fremmedord.dk'? - Er der et fremmedord for 'at tale' eller 'at snakke', sådan udover 'at kommunikere'? Mvh Julie -
eksponentielt udvikling
ForumindlægPå figuren ses graferne for tre forskellige eksponentielle udviklinger på formen f (x) = b · ax Bestem for hver af de tre eksponentielle udviklinger, hvad man kan sige om størrelsen af tallet a. -
Ligevægt (pKs-værdi 4,19)
ForumindlægHej jeg har en rapport hvor vi titrer en svag syre med en stærk base. Jeg aflæste grafisk pKs værdien til 4,19 men hvordan finder jeg ud af hvilken syre det er?. -
lidt hjælp?
Forumindlægen tegning er lavet i målestoksforholdet 1:250. på tegningen er en legeplads, der er 15 cm lang 0g 9,5 cm bred. udregn legepladsens areal i virkeligheden. -
Elektroner
ForumindlægHvorfor har nogle elektroner mere energi end andre? Har det noget med elektronskyer at gøre? -
Matematik b hjælp
Forumindlægfunktionen f er givet ved f(x)=4x2 +2 * √x , x>0 bestem f´(x)?? -
kort og nemt.
Forumindlægopstil reaktionsskemaet for kernereaktionen mellem en proton og en 7Li-kerne, når der ud over én neutron dannes netop én anden kerne.er det ikke bare:1 7 1 7 p + Li --> n + Be1 3 0 4 kunne ikke skrive det på en anden måde :D -
krybdyr
ForumindlægHvor mange slags krybdyr findes der? -
Elektron transer
ForumindlægJeg skal overveje elektron transer reactionen, hvor M og ML er uspecificerede ligander. : [Fe(L)6]3++[Fe(ML)6]2+ -> [Fe(L)6]2+ +[Fe(ML)6]2+ Det antages at den fri energi har en ladning på -20 kJ/ mol og energien det kræver at reorganiseres er 80 kJ / mol. Der skal laves en graf ( en par... -
Nogle af cofaktorerne kunne eksempelvis være organiske grupper, der er fast bundet til et enzym (prostetisk gruppe)
ForumindlægEr dette korrekt? ^^^^
