Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15121 til 15140 af 23785
-
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j... -
Projektopgaven i 8. klasse..
Forumindlæg8. & 9. klasse på min skole laver projekt, og overemnet er "Klima". Min gruppe på tre piger, har så valgt at lave om tankergangen bag materialisme, grådighed, ulighed, reklamer osv. Vi har lavet en problemstilling der bla. indeholder følgene spørgsmål: - Hvorfor lader vi os påvirk... -
Kviksølv
ForumindlægHej, Man kan måle sin kviksølvkoncentration i forskellige maskiner vha. hårprøver. Men ved I hvorfor det netop er hår man bruger til at måle kviksølvkoncentration i kroppen? -
Bevis af ulighed
ForumindlægShow that for any real number x it follows that: Bogen har i det pågældende afsnit forklaret om absolutværdi-funktionen og trekantsuligheden. Jeg tænker umiddelbart, at man skal isolere x i uligheden, og vise at alle reelle tal opfylder den ulighed man ender med. Har forsøgt at gøre det sål... -
Raskins parametre
ForumindlægEn som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt låst? Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out: -
Dokumentaren "Er du mors lille dreng"
ForumindlægHej Folkens Jeg ville bare lige høre om der var nogen, der ville give mig nogle psykologiske begreber til den danske dokumentar "er du mors lille dreng"? Det kunne være rigtig fedt at få lidt inspiration til det.. :) -
D'Hondt og Saint-Laguëls metoder
ForumindlægHej. Er der nogle der kan give link eller har noget godt materiale angående disse to valg metoder. Hvor de er beskrevet eller hvor der er udregnings eksmpeler. Hilsen Mikkel:) -
fedme
Forumindlægjeg er næsten færdig med min synopsis om fedme, men kan stadig ikke finde en forudsigelse/fremskrivning om hvordan fedmen bliver i fremtiden ? er der nogen der kan finde noget, og evt. hjælpe mig med at finde de nyeste tal omkring fedme ?? -
Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og har matematik og fysik som studieretningfag. Jeg er i gang med et mini-studieretningsprojekt, hvor emnet er det skrå kast. Jeg har sat mig ind i alle formler, når der ikke tages højde for luftmodstand. Jeg vil dog gerne hive niveauet i mit projekt endnu højere op og har... -
AT - Naturgeografi og samfundsfag?
ForumindlægHej :) Nogle der kan få kombineret naturgeografi (på B-niveau) og samfundsfag (på a-niveau) i et godt emne til AT? Med hensyn til metoder, så er det noget kvantitativ metode som kan bruges, men spørgsmålet er bare hvilket teknologisk gennembrud der er sket i naturen som kan kombineres til samfund... -
Meget enkelt spørgsmål.
ForumindlægHvilken tidsperiode kan man sætte på 1980'erne? Hvad var kendetegnet ved romanerne i denne tid? (Eks. 1990'erne - minimalisme) -
Tænker i over livet?
ForumindlægSad lige og undrede mig :-) Er jeg den eneste der konstant tænker på livet, mine drømme, sorgen, går tur om natten når himlen er klar og opservere stjernerne, går tur ved vandet, skriver digte, essays om livet osv. Er der ingen der er sådan? -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
DYRBERG/KERNs typeopgave 2
ForumindlægHey er der nogen som har lavet denne opgave som evt stadig har den til at ligge? -
HJÆLP.....
ForumindlægHej SP :) Jeg står og skal fremlægge om stoffet Kinin.. Men har virkelig brug for hjælp! er meget i tvivl om hvordan jeg skal læse denne reaktion (vedhæftet fil) stoffet hedder kinin og har reaktionen C20H24N2O2 har regnet mig frem til en molarmasse på 324g/mol Er der andet jeg kan ... -
Rend mig i traditionerne, modtager
ForumindlægHej, er der nogen herinde der ved hvem David Dechel, hovedpersonen i romanen Rend mig i traditionerne, skriver til? Hele romanen er jo stillet op som en form for dagbog eller fortælling til en der tiltales som enten Dem eller Hr. Men hvem er det? -
Opbygning af AT synopsis (2g)
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en synopsis, men jeg er i tvivl om opbygningen. Er der nogen der kan skrive punkt for punkt hvordan en god opbygning ville se ud? Her mener jeg de små overskrifter som problemformulering, konklusion, anvendte metoder, osv. -
H.C. Andersen - Skyggen - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel, hvor jeg skal ligge meget vægt på det med genrebestemmelse. Jeg ved godt, at det er et eventyr, men hvilket slags eventyr er jeg i tvivl om. Så håbede noge kunne hjælpe mig på vej? Tak på forhånd (: -
Første Verdenskrig
ForumindlægHvordan startede 1. verdenskrig og hvem vandt krigen i sidste ende? -
Dansk skriftlig fsa 2008
ForumindlægNogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse)
