Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15161 til 15180 af 48240
-
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Hjælp til procent
ForumindlægHåber at der en der kan hjælp mig med denne opgave. kan ikke finde ud af den. 3.4 a) * Forbruget af cigaretter har de senere år været faldende. I 2005 var forbruget 7.966 mio. cigaretter og i 2010 var forbruget 7.702 mio. cigaretter. Hvor mange procent faldt forbruget fra 2005 til 2010? (1 deci... -
Syntese af penicillin
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Til kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvi... -
HPLC
ForumindlægHej hej, Jeg er ved at skrive SRP i Kemi og matematik, hvor matematik er mit bifag. Mit emne er koffein og statistik, og jeg har ekstraheret koffein fra te, lavet C13-NMR, H-NMR og bestemt smeltepunkt. For at få matematik ind i opgaven, altså statistik, har jeg lavet HPLC over en kop te, hvor jeg... -
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
HJÆÆÆÆÆLP PLEASEEE
ForumindlægEr der en venlig sjæl der gider at hjælpe mig med at beregne denne opgave. Med mellemregninger og tekst tak. Det ville være en stor hjælp for mig. I 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3 % pr. år i danskernes for... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Matematik aflevering : 8klasse
ForumindlægHej jeg sidder her alene hjemme og laver aflevering den hedder:Fra holbæk til skagen det er nr 2.9, opgaven lyder: Undersøg, hvor stor udgiften pr.kilometer skal være, hvis de samlede udgifter for ruten over storbælt og ruten Kalundborg-Århus skal være lige store ( det skal siges at jeg har lavet... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig det teoretiske bag de følgende punkter :) 10 mL ethansyreanhydrid afmålt i et tørt måleglas blandes i en tør konisk kolbe med 5,0 g salicylsyre Blandingen tilsættes 2 dråber koncentreret svovlsyre Den koniske kolbe med blandingen anbringes i 10 minutter ... -
Open Office
ForumindlægHeei :) Jeg har lidt problemer med Open Office.. Er der nogen der har nogen anelse om, om man kan gøre noget så man kan se hvor mange ord man har skrevet? Jeg skal nemlig skrive en stil på 500 ord, så det ville være enormt dejligt hvis jeg kunne se hvor mange ord jeg har skrevet.. :) -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Snart skal der vælges emner til stx 3.g studieprojektsopgave, som er en opgave i form af en eksamen. Jeg skal skrive i Kemi og biologi og har nogle spørgsmål: Er der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter... -
At finde den gennemsnitlige årlige procentvise ændring
ForumindlægHej Jeg kan ikke løse denne opgave, og vil meget gerne have hjælp :i Tabellen viser, hvordan kursen på en bestemt aktie er faldet fra 2004 til 2010. År: 2004 // 2010 Kurs: 360 // 179 a) Bestem den gennemsnitlige årlige procentvise ændring i kursen på aktien i denne 6-årsperiode. -
elektronindfangning
ForumindlægHvordan forklarer man hvad elektronindfangning er?Samt opskriv de to processer?Håber der er nogen der har lidt tjek på det og gider give en kommentar/et forslag!! -
HASTER UTROLIGT MEGET !!!!
ForumindlægALKOHOL ! Har hårdt brug for hjælp til disse opgaver!!! 1) Hvordan sker alkohols nedbrydning i organisme? 2)Hvad er forskellen på rumfangs og vægtpprocent ? ... -
Fysikrapport
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med prikformel for C2H4 Ethen og C2H4 Ethyn Er ikke så god til det der ;) -
Hvad er Indstilling af molære opløsninger?
ForumindlægHej.Jeg skal op i fysik på fredag, og jeg gennemgår nu mine ting.Men jeg har ikke noget om;Indstilling af molære opløsninger.Hvad er det, og hvad går det ud på..?Ville være meget glad hvis i kunne komme med et svar, og måske en forklaring..Tak på forhånd. -
elektrolyse
Forumindlæger der nogen der har en opgave med hvordan en elektrolyse foregår?
