Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15201 til 15220 af 42938
-
EX.FRANSK
Forumindlæghey. hvordan siger man på fransk... jeg vil starte med teksten, som hedder...je commencerai le texte qui le nom est...? synes det lyder lidt forkert...er der ikke anden måde at sige det på. og hvordan siger man...efter vil jeg fortælle om teksten, som jeg har forberedt hjemme. -
Teori om Fourierrækker
ForumindlægHej medstuderende. Jeg har fået min eksamensopgave og er igang med at lede efter teorien om Fourierrækker. Den franske matematiker, fysiker Jean Baptiste Joseph Fourier (1768 - 1830) er kendt for undersøgelsen af Fourierrækker. Jeg har konstrueret en trekantkurve ved at lægge harmoniske sinustone... -
økonomi og sociologi
ForumindlægHejsa .. :) Jeg har lige følgende spørgsmål, efter at have læst i min samf. bog: 1. hvorfor kan man ikke udfører fuldkommen konkurrence i et land? 2. hvordan kan man påvise at Adam Smidt delvist har ret via tal mht. arbejdsdeling og prismekanismen? - hvilke informationer om et land skal jeg se... -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
HJÆLP TIL VALG AF STUDIERETNING!!
ForumindlægHey SP Jeg er en pige der startede i 1.g(STX) her i august måned. Om ca. halvanden måned skal jeg vælge hvilken studieretning jeg ønsker. Jeg er desværre bare meget i tvivl, og håber derfor at kunne få råd, egne erfaringer og evt. bud fra jer om hvad i synes. Mit gymnasie tilbyder 2 samfundsfag... -
Forklar funktionsbegrebet 2.gradspylonomiet
ForumindlægHejsa folkens Jeg sidder og forbeder mig til mundtlig matematik b. Jeg skal i et af mine eksamensprøgsmål forklare funktionsbegrebet inde for funktioner og 2.gradspylomiet. Er det korrekt forstået, at jeg skal definere hvad der forsager en 'glad' og en 'sur' ... -
Engelsk disposition - Nelson Mandela
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en disposition til prøven i mundtlig engelsk. Vores overemne er "South Africa" og har har så valgt, at mit emne er Nelson Mandela. Jeg kunne bare godt bruge ligt hjælp til nogle punkter jeg kan snakke om...? s: Hvis I har nogle gode hjemmesider med god (eng... -
Er der nogen som kan fortælle mig hvad flg. noveller handler om?
ForumindlægJeg er kommet i en presset situation. Jeg skal op til mundtlig dansk prøve på onsdag, men har først set tekstopgivelserne nu her, og fundet ud af, at der er blevet opgivet nogle noveller samt essays som jeg aldrig har set eller hørt noget Er der nogen som kan give et kort referat af nogle af ... -
Bestået eller?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil have et svar på.. Jeg har nemlig fået 00 i kemi A skriftlige og 4 til mundtlige, og jeg vil gerne læse til farmaceut, hvor kemi skal være bestået. Og jeg har jo ikke bestået kemi, hvis jeg har fået 00, men til årskarakter fik jeg to gange 7, gælder det med... -
Hjælpemidler under eksaminationen
ForumindlægDer har i den seneste tid gået en del rygter og debatter omkring hvilke hjælpemidler det egentligt er tilladt at have med til forberedelse og eksaminationen. Alle på Viborg Amtsgymnasium modtog for få dage siden et brev fra Rektor, hvori der bla. står følgende:"Mit ærinde med dette brev er, ... -
Er dette korrekt skrevet?
ForumindlægHej Jeg har skrevet noget på fransk men er usikker på om det er forståeligt så tænkt på om der var nogen, som frivilligt ville se på det? Tak :D -
vidergående uddannelse - 2.sprog?
ForumindlægNår der står at jeg skal have endnu et sprog ud over engelsk på A eller B hvis det er fortsætter er det så kun Fransk/Spansk/tysk der er tale om? Jeg dumpede tysk på årskaraktere, men har latin og græsk som studieretning og det er jo også sprog kan jeg så søge ind alligevel her til sommer eller s... -
ret min oversættelse
Forumindlægkan i rette min oversættelse som jeg har oversat til fransk? på dansk: Kieslowski er en af Polens største instruktører. Han er født i 1941 og døde i 1996. I sin filmiske karriere laver han først kortfilm og dokumentarfilm, som kritiserer det polske samfund. Hans første internationalt kendte produ... -
Godt råd vedr. forberedelse?
ForumindlægEr der nogen, der har et godt råd til, hvordan man bevarer roen, og udnytter tiden i forberedelsen ved selve eksamen effektivt?Jeg bliver meget nervøs inden eksamen og formår ikke at udnytte tiden i forberedelsen. Jeg har svært ved at koncentrere mig om at læse eventelle tekster og får kun lavede... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo... -
"Pensum"
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre, om i kunne komme med nogle emner jeg bør øve mig specialet på til eksamen. Altså nogle opgavetyper der specialet kommer til en årsprøve...Bjarke -
Mat Sp + Svar
ForumindlægHej alle sammen.. da der har være rift om denne opg i et andet indlæg laver jeg nu et nyt indlæg kun til denne postjeg ligger inde med alle de spørgsmål man kan få til mat a eksamen mundtlig.. i den er alle spørgsmål, beviser , eksempler, og en forklarende tekst.. al det overflødelige er filteret... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej! Jeg skriver på vegne af min veninde, fordi hun er bange for, ikke at få huen på alligevel. Vi er nemlig i tvivl: er det det endelige snit, som gælder, eller spiller antal dumpede fag også en rolle? Jeg har hørt, at hvis man dumper tre gange, så får man ikke sin hue, også selvom snitt... -
Kan man godt komme op i to c niveau eksamener?
ForumindlægHej Jeg går nu i 3.g, og eksamenerne (de mundtlige = 2) offentliggøres i nat. I 1.g var jeg reelt set ikke op i nogen eksamen (fordi jeg opgraderede faget jeg var op til eksamen i) I 2.g kom jeg op til to eksamener (en mundtlig og en skriftlig) Her i 3.g kunne jeg godt tænke mig at vide, om m...
