Studievalg og videregående studie

HJÆLP TIL VALG AF STUDIERETNING!!

22. september 2017 af Ay77 (Slettet)

Hey SP

Jeg er en pige der startede i 1.g(STX) her i august måned. Om ca. halvanden måned skal jeg vælge hvilken studieretning jeg ønsker. Jeg er desværre bare meget i tvivl, og håber derfor at kunne få råd, egne erfaringer og evt. bud fra jer om hvad i synes.

Mit gymnasie tilbyder 2 samfundsfaglige- og 2 naturvidenskabelige studieretninger. Jeg er ikke interesseret i de to naturvidenskabelige, fordi jeg ikke er så glad for naturfag og fordi jeg ikke får brug for det senere(det skal siges at jeg overvejer at læse jura efter gymnasiet).

Jeg står derfor forvirret mellem de to andre samfundsfaglige studieretninger - nemlig Global Culture(Engelsk A, Samfundsfag A), og European Studies(Engelsk A, Samfundsfag B, Tysk/Fransk fortsætter A). Jeg kan godt lide fagene på begge studieretninger - især samfundsfag og fransk som jeg har på fortsætter B niveau. 

Jeg er mega forvirret! Hvis i har haft en af disse linjer, så kom gerne med jeres erfaringer og meninger om dem, og kom også gerne med jeres holdninger til hvad i synes passer bedst til mig.:)

På forhånd mange tak!!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. september 2017 af ElMalek

Det kommer vel an på, hvorvidt du har præferencer ift. hvilket af de to fag (samfundsfag og fransk) du helst vil have på A-niveau. Hvis du ønsker alle tre fag på A-niveau så bør du nødvendigvis vælge European Studies, hvor du vil have mulighed opgradere samfundsfag B til A. Den mulighed har du som bekendt ikke på Global Culture. :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. oktober 2017 af guzbak

Du må vælge det du tror der er bedst for sig. evt. snak med ældrestuderende

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. november 2017 af KaroBruun (Slettet)

Jeg havde tysk A og fortryder det inderligt. Vælg den første. Samfundsfag er fedt, hvis du elsker samfund og politik!


Skriv et svar til: HJÆLP TIL VALG AF STUDIERETNING!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.