Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15221 til 15240 af 18958
-
Eksamen imorgen....
ForumindlægHej jeg skal til mundlig tysk eksamen imorgen, og har trukket en tekst idag, som jeg har 24 timer til at forberede mig til. Jeg har ret svært ved at forstå teksten, så hvis der nu skulle komme en forbi som er god til tysk, og har tid og lyst til at hjælpe må i meget gerne skrive, så kan jeg sende... -
det første korstog
Forumindlæghej allesammmen jeg har 3 spørgsmår som jeg ikke kunne svar på. håber i kan hjælp mig med dem på forhånd tak :) 1. Prøv at sætte dig i den byzantinske kejser Alexios’ sted: Hvordan har han mon opfattet Peter Eremittens ”folkekorstog”? 2. Beskriv med dine egne ord, hvord... -
Forskellige prøver?!
ForumindlægEr der nogen, der kender årsagen til, at tysk fort. B og fransk fort. B har to forskellige prøver? I begge fag har man 24 timer til en perspektivtekst. Men i fransk har man 30 min. til at læse en ekstemporaltekst på 1 ns. og gengive den på dansk. Derudover skal man forberede et kort oplæg om et b... -
hjælp!!!!!!!!
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig at oversætte det til tysk: 1. vi var ude og bad på stranden 2. vi spillede fodbold i haven 3. sover i telt 4. sommerhuset 5. fangede fisk og krabbe 6. jeg synes det er rigtig sjovt 7. jeg har været i..... 8. indenfor 9. spiller kort 10. regn og sol ( jeg kan slet ... -
2. Verdenskrig
ForumindlægHej alle .. Jeg skal besvare nogle spørgsmål ud fra et kompendie vi har om 2. verdenskrig, men jeg er brændt fast i 1 til flere af de sidste spørgsmål .. "På et møde i januar 1942 besluttede de nazistiske ledere, at Europas 11 mio. jøder skulle udryddes. Man mener, at tyskerne slog ca.... -
SRP - oversættelse, redegørelse
ForumindlægJeg skal lige høre om noget! Jeg skriver SRP i Tysk/samfundsfag. Hvor stort set alt mit litteratur er på tysk. Mit problem er, at næsten redegørende afsnit tager udgangspunkt i to kapitler i en biografi om Ulrike Meinhof. Mit problem er bare, at det hele næsten er oversat, dog forkortet med fort... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
Hjælp til en sætning
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvordan sætningen skal lyde på tysk. På dansk ler det "vi diskuterer om hvornår jeg skal lave lektier" Og mi gæt på tysk er: "wir diskutiern um wenn ich aufgaben soll machen" Ta... -
Med t eller uden t
ForumindlægSkal der tilføjes t eller skal det være uden t? 1. Det var et lumsk scoringsforsøg. Det var et lumskt scoringsforsøg. 2. Det var et tysk ungdomshold. Det var et tyskt ungdomshold. 3. Træneren brugte et gradvis skifte af spillerne. Træneren brugte et gradvist skifte af spi... -
Leg i morgen. Haster. :)
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have hjælp til grammatisk rigtighed, da jeg ikke er særlig god til tysk! Haster: Dansk: Gæt Og Grimasser. Deltagerne deles i hold. En deltager får nu udleveret en sætning som han ved hjælp af grimasser skal få holdet til at gætte. Tysk: Erratenspiel Der Teilnehmer zerteilen i... -
Lille hjælp, tak (:
ForumindlægJeg sidder og bøvler med en lille tysk grammatikopgave, som jeg syntes er ret svær! Derfor vil jeg spørge om der er nogen som lige hurtigt kan oversætte det her til tysk? 1. Henning gik ind i værelset. 2. Inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbage. 3. Ovenover mig bor der en sangerinde,... -
Hvad skal jeg stille op med hende?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en dreng der laver tysk opgave sammen med en pige. Min lærer har bestemt grupperne. Pigen er typen der ikke vil lave noget osv. Jeg er den type der vil lave det hele og gøre det mest ud af det. Vi skal lave en evaluring på tysk. Jeg har lavet mit evaluering. Min spørgsmål ... -
oversættelse
Forumindlæghej Er der nogen her som er god til tysk som kan hjælpe mig med at oversætte nogle danske sætninger til tyske?? Alle var mod direktørens forslag om, at man skulle sælge filialen i københavn. Til vores store lettelse modtog vi i morges et brev fra vores sagsfører om, at køberne accepterede prise... -
1. verdenskrigs afslutning
ForumindlægHej Ville lige spørge om jeg har forstået det rigtigt. Jeg ville vide hvordan tyskland tabte krigen. var det ikke noget med: Tyskland erklærede ubådskrig mod handelsskibe til Storbritanien for at blokere fjendens forsygningslinier. Da dette gik ud over USA's handel, valgte de at erklære T... -
Er jeg på vildspor?
ForumindlægHej! Skriver i AT i samf og tysk, og har skrevet om den tyske befolkning + sofie scholl under krigen. Hertil skal jeg beskrive hvorfor så få gjorde modstand og bare så passivt til! Jeg har derfor tænkt mig at forklare, at teorier som normer, roller, graden af konformitet, kamp/flugt gruppen og ar... -
hjælp til at formulere (svært)
ForumindlægHej SP.dk Jeg sidder og skriver en tyskaflevering, hvortil jeg har nogle problemer med at formulere min sætning. Jeg kan ikke finde udarbejde de formuleringer jeg har i hovedet på tysk, og jeg tænkte på, om nogle af jer, kunne hjælpe mig? Hitler anwendet der Umstanden nach der Zweite We... -
Enkel sætning
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder her sent om natten, og prøver at få hoved og hale på en sætning, som jeg ikke kan finde ud af, at oversætte til tysk. Den lyder følgende: "Dø eller dræb." Det jeg er kommet frem til er "Sterben oder töten", som jeg synes ikke kan lyde mere for... -
Er den her sætning oversat korrekt?
ForumindlægHej, Jeg har her en dansk til tysk oversættelse, og der er en sætning, som jeg er meget usikker over. Her er den danske: Den 17-årige Friedrich er en meget talentfuld (bøj talentiert) bokser, hvilket åbner dørene for ham til Eliteskolen ”Napola” Her er min tyske oversættelse: Der 17-... -
hvilken en af dem er rigtig?
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal oversætte noget tysk. men er i tvivl angående en sætning. Håber i kan hjælpe. Dansk: Altså går Rødhætte ud i skoven med en kage og en flaske vin til hende. Tysk: 1) Also geht Rotkäpcchen mit einem Kuchen und einer Flache Wein in den Wald hinaus. 2) Rotkäppchen geht ... -
Hej
Forumindlægi skolen er jeg igang med et AT- projekt, med fagene historie og tysk. derfor er det oplagt at vi har emnet fodbold og nationalfølelse, nærmere er det omkring VM i 1954 hvor tyskland vandt og deres nationalfølelse steg efter mange års skyldfølelse af 2. verdenskrig . Jeg er igang med et nogle pr...
