Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 15241 til 15260 af 31467
-
en ligning for tangenten til grafen
Forumindlæghey er der nogen der kan hjælpe at gøre dette uden CAS? -
Renteregning
ForumindlægHej, Hvilken formel skal jeg benytte når min opgave lyder således: En person har taget lån i banken, som skal afvikles på 24 måneder. Det skal afvikles med en månedlig ydelse på 800kr., med en rente på 6% pr. år. Bestem lånebeløbets størrelse samt restgælden efter 8 måneder? Jeg er me... -
Værdimængden
ForumindlægHej alle sammen :) Kan nogen muligvis hjælpe mig med at forklare, hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. -
hjælp haster
ForumindlægPå et VUC-hold har 18 ud af 22 kursister tatoveringer. Hvor mange procent af kursisterne har tatoveringer -
Cirklens ligning
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan fortælle mig denne cirkels ligning? På forhånd, tak :) -
Ligninger
Forumindlægnogle der kan hælpe mig med opgave a og b? En smedelærling er lige flyttet på kollegium. Lærlingen skal beslutte, hvordan han vil betale varmeregning. Lærlingen kan vælge mellem: A: 825,00 kr. i faste omkostninger pr. år + en fast afgift på 90,00 kr. pr. målestreg. B: Betale 125,00 kr. pr. måles... -
Potens
ForumindlægRundballer af halm er målt nedenstående: Tabel: Diameter (m): 1,4 1,7 Vægt (kg): 200 300 Funktionstype: y = b * x^a x = rundballens diameter y = rundballens vægt Hvordan finder jeg a og b? -
amish please hjælp
Forumindlæghvilke fag har de i skolen. undervisiningen-- -
Akut - fortabt. Forskriftsregning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en vejledende besvarelse af denne opgave, tusind tak ! :) -
Reducer
Forumindlæg3a+2b-5a = resultatet er -2a+2b men kan man ikke skrive resultatet enten som -2a+2b eller 2b-2a. -
differentialkvotient - bevis..
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til eksamen og er blevet lidt i tvivl om et par ting.. Jeg har fået stillet til opgave at gøre rede for begrebet differentialkvotient og ønsker at lave et bevis, men findes der et bevis der kan svare på denne opgave? jeg har fundet andre beviser - eksempelvis differential... -
tjen penge
Forumindlæghar du lyst til at tjener penge på noget hjælp til opgaver løsning.. så kontakt mig her -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHej! Jeg er helt på bar bund mht. denne opgave. (se vedhæft) Jeg går lidt ud fra, at jeg skal starte med at bruge cosinus og sinus til vinklen 30. Men derefter kan jeg ikke lige se mig ud af det. Jeg ved at at man kan bruge 3, 4, 5 forholdene, men kan ikke huske, hvordan det er? Er der no... -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHvis man har haft naturfag i gymnasiet, har man så automatisk haft fysik og kemi på et eller andet niveau?? -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
Sider der er nyttige til skolen :)
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at vi skriver link til det sider som er gode at have når man går i skole. På det måde giver vi det vi ved til andre og får noget nyt :) Jeg starter! frividen.dk studienet.dk opgaver.com fysiknoter.dk notenet.dk godekaraterer.dk så det jeres tur ! :D -
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
TI-89 sælges
ForumindlægJeg sælger min TI-89 lommeregner til 950 kr. Den er brugt men fungerer perfekt. Datakabel og manual medfølger. Skriv en e-mail hvis du er interresseret: [email protected] -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)?
