Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 15241 til 15260 af 19198
-
Hjælp til en sætning
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvordan sætningen skal lyde på tysk. På dansk ler det "vi diskuterer om hvornår jeg skal lave lektier" Og mi gæt på tysk er: "wir diskutiern um wenn ich aufgaben soll machen" Ta... -
Med t eller uden t
ForumindlægSkal der tilføjes t eller skal det være uden t? 1. Det var et lumsk scoringsforsøg. Det var et lumskt scoringsforsøg. 2. Det var et tysk ungdomshold. Det var et tyskt ungdomshold. 3. Træneren brugte et gradvis skifte af spillerne. Træneren brugte et gradvist skifte af spi... -
Leg i morgen. Haster. :)
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have hjælp til grammatisk rigtighed, da jeg ikke er særlig god til tysk! Haster: Dansk: Gæt Og Grimasser. Deltagerne deles i hold. En deltager får nu udleveret en sætning som han ved hjælp af grimasser skal få holdet til at gætte. Tysk: Erratenspiel Der Teilnehmer zerteilen i... -
Lille hjælp, tak (:
ForumindlægJeg sidder og bøvler med en lille tysk grammatikopgave, som jeg syntes er ret svær! Derfor vil jeg spørge om der er nogen som lige hurtigt kan oversætte det her til tysk? 1. Henning gik ind i værelset. 2. Inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbage. 3. Ovenover mig bor der en sangerinde,... -
Hvad skal jeg stille op med hende?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en dreng der laver tysk opgave sammen med en pige. Min lærer har bestemt grupperne. Pigen er typen der ikke vil lave noget osv. Jeg er den type der vil lave det hele og gøre det mest ud af det. Vi skal lave en evaluring på tysk. Jeg har lavet mit evaluering. Min spørgsmål ... -
oversættelse
Forumindlæghej Er der nogen her som er god til tysk som kan hjælpe mig med at oversætte nogle danske sætninger til tyske?? Alle var mod direktørens forslag om, at man skulle sælge filialen i københavn. Til vores store lettelse modtog vi i morges et brev fra vores sagsfører om, at køberne accepterede prise... -
1. verdenskrigs afslutning
ForumindlægHej Ville lige spørge om jeg har forstået det rigtigt. Jeg ville vide hvordan tyskland tabte krigen. var det ikke noget med: Tyskland erklærede ubådskrig mod handelsskibe til Storbritanien for at blokere fjendens forsygningslinier. Da dette gik ud over USA's handel, valgte de at erklære T... -
Er jeg på vildspor?
ForumindlægHej! Skriver i AT i samf og tysk, og har skrevet om den tyske befolkning + sofie scholl under krigen. Hertil skal jeg beskrive hvorfor så få gjorde modstand og bare så passivt til! Jeg har derfor tænkt mig at forklare, at teorier som normer, roller, graden af konformitet, kamp/flugt gruppen og ar... -
hjælp til at formulere (svært)
ForumindlægHej SP.dk Jeg sidder og skriver en tyskaflevering, hvortil jeg har nogle problemer med at formulere min sætning. Jeg kan ikke finde udarbejde de formuleringer jeg har i hovedet på tysk, og jeg tænkte på, om nogle af jer, kunne hjælpe mig? Hitler anwendet der Umstanden nach der Zweite We... -
Enkel sætning
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder her sent om natten, og prøver at få hoved og hale på en sætning, som jeg ikke kan finde ud af, at oversætte til tysk. Den lyder følgende: "Dø eller dræb." Det jeg er kommet frem til er "Sterben oder töten", som jeg synes ikke kan lyde mere for... -
En rejsebrochure
ForumindlægHejsa Folkens Jeg har brug for hjælp til en lille opgave, selve opgaven ser ikke svær ud men hjælp mig alligevel. jeg skal - lave en rejsbrochure - finde billeder og tekst på tysk om følgende seværdigheder: Gedächtniskirche Siegessäule Reichstag Brandenburger Tor Holocaustmahnmal Bernauer Strasse... -
Er den her sætning oversat korrekt?
ForumindlægHej, Jeg har her en dansk til tysk oversættelse, og der er en sætning, som jeg er meget usikker over. Her er den danske: Den 17-årige Friedrich er en meget talentfuld (bøj talentiert) bokser, hvilket åbner dørene for ham til Eliteskolen ”Napola” Her er min tyske oversættelse: Der 17-... -
hvilken en af dem er rigtig?
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal oversætte noget tysk. men er i tvivl angående en sætning. Håber i kan hjælpe. Dansk: Altså går Rødhætte ud i skoven med en kage og en flaske vin til hende. Tysk: 1) Also geht Rotkäpcchen mit einem Kuchen und einer Flache Wein in den Wald hinaus. 2) Rotkäppchen geht ... -
Ordbøger billigt til salg!
ForumindlægHey, alle mennesker derude ! Jeg ligger pt. inde med 5 Gyldendalsordbøger, jeg er klar til at afsætte til en billig pris: Alle ordbøger er i god stand og er stort set ikke blevet brugt. Bøgerne er: Gyldendals Røde Ordbøger - Engelsk/Dansk Gyldendals Røde Ordbøger - Dansk/Engelsk Gyldendals Rø... -
Venskab
ForumindlægSidder med en avisartikel om venskab på tysk som skal sendes i morgen. Opgaven lyder således: Skriv et indlæg til et tysk ungdomsblad. Det skal handle om venskab og bl.a. udtrykke dine tanker, erfaringer og holdninger til venskaber. Skal have en god rubrik og gøres umage med grammatikken. Indh... -
Som = die?
ForumindlægHey. Jeg har en tysk sætning jeg gerne vil have hjælp til. Jeg skal oversætte dette: "Det var en af mine venner, der anbefalede bogen" til tysk jeg har skrevet "Es war einer von meinen Freunden, die das Buch empfahl" Det jeg er i tvivl om er så, om det er rigtigt nok, når jeg... -
Sætninger (oversætte)
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte en kort tekst fra om den tyske film "Das Leben der Anderen" fra dansk til tysk. Første sætning lyder så: Myrekrybende spænding, formidabelt skuespil, lidenskab, autencitet og et mesterligt plot. Det jeg har markeret med fed, kan jeg ikke helt finde ud af, hvorda... -
små oversættelser
Forumindlæghej alle sammen jeg skulle spørge om der var nogen der gad at oversætte små 11 sætninger fra dansk til tysk. jeg er i gang med en stil og skrev disse sætninger ned som jeg ikke helt kunne oversætte/skrive på tysk :) .. jeg ligger dem ikke her ind i forumet da min lærer tjekker plagiering så der k... -
11 korte sætninger :)
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med en tysk stil, jeg er næsten færdig men der er 11 sætninger som jeg skrev på dansk, som jeg var i tvivl om hvordan jeg skulle formelere til tysk på :S så jeg ville spørge om der er nogen her inde der vil hjælpe mig med at få dem "oversat" :) jeg ligger d... -
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til optagelsesprøve på STX. Jeg skal op i Dansk, engelsk, matematik og det 4. fag er noget censoren beslutter, når jeg kommer der ude, der er fysik/kemi eller tysk. Er der nogen der ved hvordan det foregår i de forkellige fag? I brevet jeg har modtaget står der at jeg i da...
