Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 15301 til 15320 af 22496
-
Kvadratsætninger
ForumindlægHej jeg er igang med at regne på nogle andengradsligninger, og i den forbindeslse mangler jeg mit bevis for kvadratsætning 1 (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab .... kan slet ikke finde de noter hvor det stod, og jeg er helt blank selv, håber der er en der kan give mig et peg?? -
Kan positivisme tilhøre humanioras metode?
ForumindlægJeg har skrevet AT i fagende dansk og samfundsfag. Altså jeg ved humaniora anvender hermenutik, men har kigget i de noter, som min samfundslærer gav mig til mødet med begge censorer. Her har han skrevet at: hermeneutik: kvalitative undersøgelser. positivisme: kvantitative undersøgelser. Tilhører ... -
syre og baser 7.klasse.
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril... -
Salpetersyre HNO3 mod-ion?
ForumindlægJeg er ved at gennemlæse mine noter til eksamen og så er jeg stødt på begrebet mod-ion om HNO3, men hvad mens der egentlig med dette? Jeg ved at stegformlen er: O= N-OH O= Er der et klogt hoved der kan forklare det for mig. mvh hmba -
Filosofi.
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til filosofi hvis nogen vil hjælpe ville jeg blive meget glad, evvt med nogen spørgsmpl via mail hvis det skulle blive nødvendigt. Ville også blive meget glad hvis der var nogen som havde haft om etik, og politisk filosofi der ville sende deres notet evt. Hilsen Kimie -
Katalysator
ForumindlægJeg har mulighed for at trække katalysator til eksamen, så jeg vil gerne lave en disposition til dette emne. Men de forsøg jeg har i noter og bøger er meget ensformige, og for mig at se alt for "enkle". Har i nogle forsøg/viden/ANYTHING omkring dette emne? på forhånd tak, Jeq Snauer -
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
Hjælp til statistik
ForumindlægJeg er ved at lave en tabel over grupperede observationer, jeg ved at f(b) er de kumulleret frekvenser, men hvad er b og hvad bruger man det til? der står i mine noter at b er det højere intaval punkt. men forstår ikke hvad det bruges til ? en der kan hjælpe. på forhånd mange tak -
bevis for andengradspolynomiets skæring med x-aksen
ForumindlægHej. Jeg skal bevise formlen for andengradspolynomiets skæring med x-aksen, men jeg kan ikke finde beviset nogle steder, hverken i mine noter eller i min bog. Det jeg har kunnet finde på nettet, har jeg ikke rigtig kunnet forstå. nogle der kan hjælpe? gerne så simpelt som muligt og med forklar... -
Bestem konstanterne a og b y = a * x + b
ForumindlægUnder et forsøg fyldes sand i et måleglas. Sandets volumen aflæses på måleglasset, og vægt af måleglas med sand noteres. Sammenhængen kan beskrives ved formlen: Y = a * x + b Spørgsmålet lyder: Benyt tabellen til at bestemme konstanterne a og b Sammenhængen kan beskrives ved formlen: Y = a... -
Bevis for formlen til cirklens ligning
ForumindlægHej :) Har et problem i forbindelse med årsprøve i matematik b-niveau. Jeg skal bevise formlen for afstanden mellem to punkter. jeg kender formlen for det, men jeg kan ikke finde beviset hverken i min bog eller i mine noter. nogen der kan hjælpe? og meget gerne med forklarende ord, er ikke lig... -
24-timers eksamen - HASTER!
ForumindlægJeg er lige nu i gang med 24timers eksamen på 1.g. niveau i fysik - har trukket emnet 'energiforbrug i hjemmet'. Nogle som har trukket noget i samme stil og kan give nogle fif/råd/gamle noter? Er udemærket klar over begrebet energi, men energiforbrug i hjemmet synes jeg er et bredt bre... -
"Es ist ist 15 Uhr"
ForumindlægHejsa Jeg skal op til tyskeksamen på b niveau imorgen, og jeg har lige trukket min tekst, som hedder "Es ist 15 Uhr". Jeg ville høre om nogen havde, nogle gode noter til den, eller kunne hjælpe mig med at forstå den. Underforstået at i selvfølgelig kender teksten :O). Teksten er skrev... -
TYSK EKSAMEN hjælp?
ForumindlægHar du læst "Bruder und Bruder" ?? -så er din hjælp lige den jeg savner!! Da der er mange små detaljer jeg mangler at få styr på ville det være en KÆMPE hjælp hvis du havde nogle gode noter!! Jeg skal op i teksten i morgen, så vær sød at skrive så hurtigt du kan! :D -
Det 3. rige - 1933 til 1945
ForumindlægDet 3. rige - 1933 til 1945 Jeg skal til at skrive noter ang. (Det 3. rige - 1933 til 1945). Hvilke ting (vigtige ting), kunne jeg komme ind på? Nogen til der er et must? - dvs. som skal nævnes, eller som man skal kunne sige noget om ang. (Det 3. rige - 1933 til 1945). -
Læse op til engelsk mundtlig
ForumindlægHey SP. Skal op i engelsk mundtlig B i næste uge. Sidder og læser op, men ved sgu' ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an (udover at læse pensum, samt skrive noter til det). Søger derfor gode råd til hvordan man kan tage fat på oplæsningen og eksamen generelt? På forhånd tak! -
Salte - chlorid, nitrat og sulfat?
ForumindlægHej :) Jeg ved godt, at der har været mange lignende emner her på det sidste. Men jeg har et problem! Jeg skal til eksamen i morgen i fysik/kemi (FSA), og jeg kan risikere at trække: Salte. Men jeg har ingen noter til salte. Ved bare hvordan man fremstiller et salt osv. Vil I være søde og fort... -
nogle der kan hjælpe med opg 2 ?? og tre??
ForumindlægEn ballonskipper på en varmluftsballon medtager en dag både højdemåler og trykmåler på sin tur. I højderne 1,5 km og 4,0 km noterer han trykkene 839 hektopascal og 601 hektopascal. Lufttrykket antages at aftage eksponentielt med højden. Forklar hvad konstanterne i regneforskriften fortæller om t... -
Forskrift Haster!!!
ForumindlægHey :D En der kan hjælpe med hvordan man bestemer en forskrift for funktion f. Har ik noter til det og kan ik li, huske det :/ Tak Når ? er; Leo Låner 20.000 kr. i banken den. 1/1-2006 og skal betale 6 % p.a. i rente med halvårlig rentetilskrivning. Leo ønsker at tilbagebetale lånet med x lige s... -
Leo Låner 20.000 kr.
ForumindlægEn der kan hjælpe med hvordan man bestemer en forskrift for funktion f. Har ik noter til det og kan ik li, huske det :/ Tak Når ? er; Leo Låner 20.000 kr. i banken den. 1/1-2006 og skal betale 6 % p.a. i rente med halvårlig rentetilskrivning. Leo ønsker at tilbagebetale lånet med x lige store hal...
