Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15301 til 15320 af 95433
-
Find stamfunktion til f(x)=2x+5 + lidt mere
Forumindlæghej alle. Jeg har matematik på B-niveau i 2.g og er rendt ind i en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af ... det er opgave 217 a, i gyldendals arbejdsbog B2 og den lyder find den stamfunktion til funktionen f(x) = 2x + 5, hvs graf har linjen med ligningen y=1 som tangent på forhånd tak... -
Studiretningsopgave hjælp
ForumindlægHey Skriver min studieretningsprojekt i fagene Fysik og matematik om Raketter og impuls. Jeg har skrevet lidt og ville spørgere om der er nogen, som er interresseret i at kigge den igennem ig se om den passer med problemformuleringen. Og måske give nogel gode råd? På forhånd tak -
Ballistik - SRP opgave
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om Ballistik som SRP opgave, med kobling imellem Fysik og Historie. Nogen som ligger inde med opgaver om lignende eller samme emne, som kan komme med gode råd? -
hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.
Forumindlægjeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd. -
Mindre Problemer Opgaveformuleringen
Forumindlæghej.. jeg har fået stillet et spørgsmål jeg ikke rigtig forstår.. Jeg skal med begreber fra fysik, beskrive mindst en af de rumfærd der har været siden modten af 60'erne. nogen der lige hurtig kan komme med en forklaring€? -
Sprogbøffer forkert ordstilling
ForumindlægHer er der nogle sprofbøffer fra avisen. Hvad er der galt med ordstillingen? 1. I Italien er næsten hver anden kvinde fysik-studerende. 2. Selskaber modtages med op til 40 personer. 3. Lynnedslag under uvejr i dybfryser. ... Mange tak på forhånd! :) -
Fodnoter i MA/FY?
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med SRP (bliver ved med at sige SSO af en underlig grund) og skriver i matematik/fysik. Hvordan er det lige med fodnoter? Indtil videre har jeg kun tre, og jeg mangler virkelig lidt. Er det ikke kun i de humanistiske fag at fodnoterne er nødvendige? :) - Zalamander -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK -
null space
ForumindlægBetragt mappingen T: R^3 -> R^3 givet ved T((a,b,c)^T) = (a+c, b+c, 0) Jeg ved at for nullspace skal man opnå Ax = 0. Men hvad gør man i tilfælde af opgaven for oven, hvor der ikke er nogen relle tal defineret? -
Formel ombytning
ForumindlægHvordan ville i bytte om på denne her formel så f er isoleret? a*b/c=d*e/f -
Skr. eks B
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i B-niveau, ny ordning. Der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 (y+x)/y Opg. 2 f'(1)=5 y=5x+6 Opg. 3 a=2 og b=5 Opg. 4 |BC|=8 og |B'C'|=12 Opg. 5 I=e-0,5 Opg. 6 a) 69550 er antallet af biler der var blev... -
Radioaktiv opgave :P
ForumindlægVejen til fysik s. 167 opgave: 141 Det radioaktive stof TC(technetium) benyttes som sporstof ved medicinske undersøgelser. Når stoffet sprøtes ind i blodbanen, kan man med tælleudstyr følge dets vandring rundt i kroppen. Nuklidet 99/43Tc* er en ren gammakilde med halveringstiden 6,0 timer. a) o... -
A Sprogrettelse.
ForumindlægHejsa, er her nogen som vil være så elskværdige at læse min tekst igennem? Jeg har oftest mange fejl med sprogbruget samt stavefejl. På forhånd tak (: Her er teksten: A diary, isn’t it a bit foolish and childish? Well, in fact if you don’t have anyone to talk to, to share you deepest thoughts ... -
Fjernundervisning
ForumindlægHvor kan jeg tage samfundsfag på niveau F som fjernundervisning? Jeg kan ikke tage det på VUC. -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
indstilling af NaOH beregning af pH og koncentration mm.
ForumindlægHej jeg søge rom hjælp til dette: "Til indstilling af en NaOH-opløsning afvejes 344,1 mg KHP (Kaliumhydrogenphtalat), som opløses i vand. Opløsningen titreres med NaOH-opløsningen, og phenolphtalein anvendes som indikator. Ved titreringen bruges 16,5 mL NaOH-opløsning. A) Beregn koncentr... -
hej nogen der vil rette lidt engelsk og har forslag til et karakter?
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette den her korte engelsk stil??og bagefter sige om den er god eller dårlig og hvad den fortjener.(karakter).den skal rettes i nutid, tak på forhånd.Summary about “De udfordrer døden for at blive fanget af livet”.The article is written by Merete Carlsen in October 1998... -
HF flex
ForumindlægHej studieportalen Jeg har søgt ind om at komme ind på 2 år HF, men jeg mangler dog at have bestået Geografi C niveau, og fik derfor af vide af min vejleder at jeg kunne tage noget der hedder HF flexundervisning hvor det meste af undervisningen foregår på nettet og man så skal op til en eksam... -
10.klasse
ForumindlægHej folkens Jeg fik min terminskarakter tilbage. Går i 10.klasse. Jeg er bange for ikke blive egnet. Min karakter ser på denne måde: Dansk del a 4 dansk del b 4 dansk del c 7 engelsk 02 matematik 7 tysk del a 7 tysk del b 7 Jeg er meget aktive i timerne. Laver altid min lekt...
