Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15301 til 15320 af 24890
-
Skal holde Tale, hvilket emne skal jeg vælge?
ForumindlægJeg har en stor frygt for at skulle holde taler. Vi må selv vælge hvilke emne vi vil tale om, men der skal være indledning, argumentationer, og afsluting, hvilket emne skal jeg vælge, og hvilke argumentationer skal jeg have? Please hjælp mig, det ville betyde meget for mig. -
Perioder i litteraturen
ForumindlægHej!Er der nogen der ligger inde med en tidslinie eller beskrivelse af perioderne i amerikansk/engelsk litteratur, lige kort om Shakespeares tid (1597), men eller fra 1920-1945.Tak! -
Definition, tak :)
ForumindlægNogle der lige vil sige mig, hvad strukturpolitik er? Tak på forhånd :) -
folkeviser!!
Forumindlægnem og hurtig analyse af folkeviser.. hvordan gør jeg det? -
Hjælp - Skriftestolen
ForumindlægHey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK.. -
Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød
ForumindlægJeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ? -
Bog fra 60'erne
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :) -
Eksamen!?
ForumindlægFøler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak -
dispositioner
Forumindlægtænkte om der er nogen som kunne lægge nogle dispositioner op til old???Har læst en masse indlæg, altså er der en masse der har været oppe, vil i ikk nok oploade nogle dipositioner??(helst til iliaden, odyssen, ødipus, og symposion :) ) -
Guld-ord
ForumindlægHey forum!Jeg skal til dansk eksamen i morgen og føler mig underlig nok noglelunde forberedt... Jeg mangler bare at få nogle småting på plads.Definitionen af parataktiske vs hypotaktiske sætningskonstruktioner?!Definitionen af panoramisk vs scenisk fortællestil?!Desuden vil jeg blive meget glad f... -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Annuitetslån, jeg er lost!
ForumindlægHej... Jeg sidder her og skal dels regne ud hvor mange terminer der går før et lån er betalt af og hvor meget man i sidste ende ender med at betale.Lånet: 25000 kr.Renten: 8,4%Månedlig indbetaling: 1000 kr.Så for at finde ud af hvor mange terminer der går før lånet er betalt af bruger jeg følgend... -
AT 2012: Gini koefficient i USA ved Wall Street krakket 1929?
ForumindlægHey allesammen! Katastrofe - årsager og konsekvenser, dét er emnet for AT i år. Jeg har derfor valgt at skrive om Wall Street krakket i 1929, fordi det ledte til en økonomisk katastrofe og endvidere måtte mange befolkningsgrupper imødekomme nogle trænge vilkår på baggrund herfor. Min ta... -
Spørgsmål vedr. bøjning
ForumindlægHvis man fx skriver i en engelsk stil om en familie hedder det så følgende: "The Watsons lives a normal life" eller "The Watsons live a normal life" og hedder det: The Watsons want to create their own lives/life Ville være taknemmelig hvis nogen af jer kunne komme me... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
Huntington og korstog
ForumindlægJeg sidder og skriver AT-talepapir og vil meget gerne have Huntingtons teori til at passe til korstogene til Jerusalem. Er der nogen der ved noget om dette? -
Er denne linje et godt valg, hvis jeg gerne vil være revisor?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge. Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A Der er o... -
at tage et ekstra fag på HF?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har idag tilmeldt mig Matematik A som selvstuderende efter at have overvejet det i nogle måneder (puha, frsiten var på fredag, så det var meget heldigt) og mit spørgsmål går så på, hvorvidt jeg kan anvende disse karakterer i min studentereksamen, som jeg afslutter her ... -
Renæssance og den smukke krop ?
ForumindlægRennæssance handler om genfødslen hvor man søger tilbage til antikkens skømhedsidealer. Da jeg skriver en stil om dette ville jeg gerne uddybe det lidt, og en af de ting jeg skriver er ;tilbagevendelsen til antikkens skønhedsidealer afspejles bla. i kunsten hvor kroppen nu skildres som noget smuk...
