Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15341 til 15360 af 48240
-
1.G HTX - HHX??
ForumindlægHejsa, Jeg startet på HTX, her i sommers (lige efter folkeskolen), men problemet er at jeg synes ikke lige det er mig. For det første er administrationen elindig, og jeg føler ikke at jeg får det ud af som man blev lovet påi ntroduktions møder. Og så er jeg ikke lige den bedste til svære matema... -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n... -
Beregning af Ksp for PbBr2
ForumindlægHej, jeg sidder med den her opgave, som jeg er helt lost på: Opgave 1: En mættet opløsning af PbBr2 har et osmotisk tryk på 0.769 atm ved en temperatur på 298 K (R = 0.0821 L*atm/mol*K). a) Beregn Ksp for PbBr2 under antagelse af at opløsningen kan betragtes som ideal. nogen som kan hjælp? -
Finansiel regning, check please
ForumindlægHej, jeg har brug for nogen tjeker om jeg har regnet korrekt fordi jeg har en svaghed i dette område selvom det er C stof... Opgave 3 Peter påbegyndte et studium 1. september 2004 og optog derfor et SU-lån. Peter fik udbetalt 2755 kr. om måneden i perioden 1. september 2004 til og med 1. juni 2... -
matematik
ForumindlægCO2-indholdet i atmosfæren de senere år kan med god tilnærmelse beskrives ved formlen y = 2.06*x+369.5; , hvor y er CO2-indholdet i atmosfæren, målt i ppm (dele per million), og x er antal år efter 2000. 1. Hvad fortæller tallet 369,5 om CO2-indholdet i atmosfæren? 2. Hvor meget vokser CO2-indho... -
AT hurtigt spørgsmål
Forumindlæg- Skal ens studierapport vedlægges synopsis, når man afleverer? eller skal man først have den med til eksamen? -
????????????????
Forumindlægved i hvor man kan downloade gamle eksamens sæt i samfundsfag skriftlig....fordi jeg skal nemlig op til årsprøve i samfundsfag skriftlig på onsdag...kan det være at jeg måske kommer op i den de havde sidste år??????? -
Fremstilling af alkohol - gæring
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :) -
opgave om global opvarmning
Forumindlæghej Jeg har en opgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp til. I år 2001 forventer man, at 19 934 millioner tons kuldioxid ikke bliver optaget. Man forventer, at denne mængde af kuldioxid vil stige med 1% om året. - Hvis denne vækst fortsætter uændret, hvor mange millioner tons kuldioxid vil d... -
2 spørgsmål
ForumindlægFor det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks... -
Medicin og fag!
ForumindlægJeg afsluttede sidste år (2.g) Kemi B og har så valgt at hæve Fysik til A. Derudover har jeg også Mat A. Jeg regner dog med at droppe fysik A (ifølge min lærer kan jeg nå at ombestemme mig endnu, men det skal gå stærkt!) og istedet vælge ENgelsk A. Så er mit spørgsmål: Vil det have indflydelse på... -
Hjælp med rumgeometri!
Forumindlægopg 9 En glas bygning indlagt i et koodinatsystem, glasbygningen har hjørnerne O,A,B og T O(0,0,0),A(4,5,0),B(0,7,0) og T(0,0,5) jeg har bestemt en ligning for den plan! Hvordan bestemmer jeg koordinatsættet til punktet D???? -
Lav en graf over medicin indhold i blodet ifølge denne funktion
Forumindlægf(x)=530*(0,62^x-0,61^x), når 0≤x≤10 Og efter det skal jeg ifølge grafen bestemme på hvilket tidspunkt medicinindholdet er størst i blodet. Jeg bruger wordMat, men er ny til det, kan nogen forklare mig hvordan jeg gør det her??? -
Ligning for plan
ForumindlægSidder med denne opgave og er kommet til den sidste delopgave, opgave e). I rummet et følgende givet: Et punkt , en plan , samt en linje a) Bestem afstanden fra punktet til planen . b) Bestem afstanden fra punktet til linjen . c) Bestem den spidse vinkel mellen linjen og planen . d) Be... -
Tabel-opgave
ForumindlægHej alle. Hvordan finder jeg ud af hvad indekstallet er og hvor mange mandlige elever der er? -
Ekposinel funktion: (Hjælp)
Forumindlæg#0 Firmaet Nice’s årlige omsætning er givet ved funktionen f(x) = 4300 · 1,07^x , hvor x er antal år efter år 2010 og f(x) er omsætningen i tusinde kr. a. Hvad var Nice’s omsætning i år 2008? Firmaet Toogood havde en omsætning på 3,25 mio. kr. i år 2010, og siden da er firma... -
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen -
Koffein i kaffe
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en SRP eller evt. en SRO opgave i fagene kemi og historie omkring koffein i kaffe? Hvis det er, kan vedkommende så være så venlig at sende opgaven eller et link til litteraturlisten? -
Facit...?!
ForumindlægHejsa vil lige høre om der er nogle, som har facitlisterne til kemi 2 og 3 - og ikke kemi 2000-systemet (Helge Mygind). Det er altid rart at få feedback på hvorvidt man har forstået opgavetypen regenet rigtigt:-)På forhånd tak! -
Strukturformel for C5 H12 O?
ForumindlægHej Jeg sidder og fedter med strukturformlen for alkoholen C5 H12 O. Det er en tertiær alkohol der er tale om. Nogen der har et brugbart forslag? MVH Wuhtzu
