Matematik

Lav en graf over medicin indhold i blodet ifølge denne funktion

26. november 2022 af Tariss - Niveau: C-niveau

f(x)=530*(0,62^x-0,61^x), når 0≤x≤10

Og efter det skal jeg ifølge grafen bestemme på hvilket tidspunkt medicinindholdet er størst i blodet.

Jeg bruger wordMat, men er ny til det, kan nogen forklare mig hvordan jeg gør det her???

Vedhæftet fil: Mat-Aflevering 7.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. november 2022 af ringstedLC

Vedhæftet fil:_0.png

Brugbart svar (0)

Svar #2
26. november 2022 af ringstedLC

Skift af CAS tæt op til eksamen er måske ikke så smart.

Opg 10.

b)

\begin{align*} f(x) &= 530\cdot (0.6{\color{Red} 7}^x-0.61^x)\;,\;0\leq x\leq 10 \end{align*}


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. november 2022 af inaktiv

Du går ind under WordMat-sektionen i toppen af word og så kan du se en række muligheder for at plotte grafer. Det er de sædvanlige muligheder bortset fra Maple og måske også TI-inspire. Hvis du bruger WordMat er det en god idé, hvsi du ikke allerede har gjort det, at finde tastaturgenveje, så du kan trykke fx AltGr+Enter, som beregner den ligning du er inde på.

Jeg ville desuden foreslå at du bruger GeoGebra som det er, frem for at bruge WordMat til at åbne det, hvis du ikke bruger Maple eller lignende. Samtidig må jeg også være ærlig at sige at jeg ikke kender meget til de andre muligheder bortset fra GeoGebra og Excel. I Excel får man en skabelon til regression og grafer og så en side til at indsætte data. 

Du finder det her:


Skriv et svar til: Lav en graf over medicin indhold i blodet ifølge denne funktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.